Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Темата на начинаещия ж.п. моделист
Сaprycorn:
Серията 171 е бившата E51 (BR 251 от 1970 гдина). Интересно е, че този локомотив е идвал на проби в България през 60-те години, както и V180 (BR 118) и V100 (BR 110), но нито една от тези серии не е доставяна за БДЖ!
Loco-motion:
Днес ми дадоха да пиша статия за ОеВВ и това е резултатът.
Austrian state railway company OeBB needs EUR 400 million (USD 541.2m) to support its future business strategy, aimed at restructuring and profitability improvement.
The reorganisation to be completed in 2015, is expected to result in a turnaround in 2013, a net profit of EUR 120 million to EUR 150 million two years later and increase competitiveness of the company.
Two things are necessary for the programme to work as intended and those are investments and government backing. These words of OeBB's CEO Christian Kern are targeted at starting a discussion to gain political support for the plan, especially from the People's Party OeVP. He was quoted as saying by Austrian daily Wirtschaftsblatt that the party has to decide whether it would support a strong railway company. Kern was further cited as saying that although the party is willing to support OeBB financially if the company sells real estate and its power plants division, the company is aimed at raising capital not to cover losses, but to strengthen its future business.
Kern sees passenger and goods traffic growth, and the expansion in eastern Europe by forming a low-cost public rail transportation company, as the main future goals for OeBB. The enhanced co-operation with travel agents and full operations of the Railjet high-speed service are also of paramount importance. Personnel is to be reduced to 40,000 employees from the current 44,000. Reduction of net losses in comparison to 2010 is a more immediate concern, Kern told the newspaper.
He affirmed the outlook for 2011, according to which OeBB's net loss this year will drop to EUR 49 million from EUR 330 million in 2010.
choveka_vlak:
"като специално за целта са си произвели локомотивите серия 171." Поне по мое мнение тази серия локомотиви са били абсолютно пригодни за товарна служба по ония времена,(когато работеше Кремиковци). Днес вече морално остарели са чист уникат, но уви и последния които бе в двора на МДК Пирдоп вече е в небитието.
mitko0888:
171, или DR 251, си е старата E11/E42, само че с шест оси. И разбира се направена за 25kV 50 Hz. Не ми е известно да е била наричана Е51. Мисля че сегашната 151 за кратко с появата си е Е51, но тя няма нищо общо със 251/171. Не знам дали са работили у нас, освен 171-008.
Сaprycorn:
--- Цитат на: mitko0888 link=topic=3330.msg65578#msg65578 date=1317551881 ---171, или DR 251, си е старата E11/E42, само че с шест оси. И разбира се направена за 25kV 50 Hz. Не ми е известно да е била наричана Е51. Мисля че сегашната 151 за кратко с появата си е Е51, но тя няма нищо общо със 251/171. Не знам дали са работили у нас, освен 171-008.
--- Край на цитат ---
Грешката е моя! Старата серия на 171 е E251!
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия