Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Темата на начинаещия ж.п. моделист

<< < (8/18) > >>

Loco-motion:
Ето нова статия от днес.

Deutsche Bahn is not to take delivery of trainsets of Bombardier Transportation before the new timetable is implemented, as planned previously.

The trains, which were given high hopes to ease the rolling stock shortage of the German state railways are pending inspection and approval of the Federal Ministry of Transport, Building and Urban Development. This can not take place until December 15, the date when the new timetable is to be put in action and many Germans start their Christmas holidays.

What comes as a surprise is that the minister has put big efforts to ensure that the trainsets of the Talent-2 type enter service in time and the Federal Railway Authority, put under his jurisdiction is the main obstacle for this to happen. What causes even greater concern is that the dates set for delivery have been postponed several times for the last two years.

320 trainsets of the type have been ordered and over 100 of them are completed. Of those 60 had to be certified by the end of September. Major difficulty is the required top speed of 160km/h, as there are already Talent-2s in service but their license allows speed of only 140km/h.

Shortages of rolling stock of the Deutsche Bahn have caused serious delays in last winter season due to a series of malfunctions and lack of replacement trains. The inter-institutional contsct groups of government and railway officials, industrial representatives and citizen formed to deal with the problem have come to the conclusion, that unless new trains are delivered in sufficient numbers and time the general situation is about to be repeated with th effect of great losses to th economy.

Loco-motion:
Имам въпрос.

Долу-горе се ориентирам между различните типове влакове: високоскоростни мотриси, експреси, регионални мотриси, дизелови мотриси, регионални влакове, пътнически влакове, контейнерни влакове, товарни влакове със смесени състави и т.н. Но искам да знам дали има (не може да няма) теория за това кой тип при какви условия се използва.

Примерно възможно ли е една ж.п. администрация да премине изцяло на мотрисен подвижен състав за пътническите си превози? Кога се използва дизеловата тяга, освен случаите, когато очевидно няма контактна мрежа? Какъв е принципът на действие на различните депа, тоест защо примерно един влак Русе-Стара Загора сменя локомотива на Горна Оряховица, а бързият влак от Варна за София не го прави. Как стои този въпрос с международните влакове...

И нещо, за което нямам абсолютно никаква представа: кога е по-подходящо използването на контактна мрежа с променлив ток и кога с постоянен. Защо примерно Италия и Испания имат мрежи на 3kV постоянен ток, но на високоскоростните си линии прилагат 25kV 50Hz променлив?

Важно ми е да си изясня тези неща, за да реша как да изглежда макета ми и какви влакове да включва. Благодаря предварително и хубав ден! :hi:

bdz43r:

--- Цитат ---Защо примерно Италия и Испания имат мрежи на 3kV постоянен ток...
--- Край на цитат ---
Защото някога, когато са започнали да въвеждат електрическата тяга, не е имало читави силициеви диоди и вграждането на надежден токоизправител в локомотив е било мисия невъзможна. Било е много по-лесно да изправят тока в стационарно съоръжение и да захранват локомотива с постоянен ток. Естествено с цената на много недостатъци - много големи токове през контактната мрежа, големи загуби в същата, необходимост от много подстанции, големи загуби в самите локомотиви и др.
--- Цитат ---...но на високоскоростните си линии прилагат 25kV 50Hz променлив?
--- Край на цитат ---
Защото тази система е призната за най-добра и икономична по всички показатели, а също и с възможност за пренасяне на много по-големи мощности, необходими за високите скорости. Високото напрежение осигурява малък ток през контактния проводник, малки загуби по мрежата, възможност за увеличаване на разстоянието между подстанциите, много малки загуби в локомотивите.

Loco-motion:
Благодаря! Но повече ме интересува това какви са силните и слабите страни на различните типове влакове и какви са идеалните за тях условия - разстояния, гъстота на гарите, пътникопоток...

Loco-motion:
От днес

Infineon Technologies AG (FSE: IFX / OTCQX: IFNNY) and Bombardier Transportation have entered into a strategic partnership in the field of drive electronics for advanced rail vehicles. The agreement envisages the supply of semiconductor components by Infineon to Bombardier in the course of the coming five years. These power semiconductors enable energy-efficient control of electric motors in locomotives, high-speed trains, underground and urban railways. Infineon will ensure supplies by reserving manufacturing capacity for Bombardier. Bombardier will contribute towards the investment costs required. Furthermore, the two companies will join forces in developing the drive electronics for trains with a view to optimizing the energy efficiency and reliability.

“In forming this strategic partnership, we aim to strengthen our successful long-term collaboration. Infineon and Bombardier are combining many years of experience in our respective areas of expertise to continually optimise drive electronics for our customers’ benefit,” says Pierre Attendu, Vice President Operations and Chief Procurement Officer of Bombardier Transportation.

“Our new generations of IGBT modules are designed to meet the challenging application requirements posed by deployment in advanced trains and metro rail systems. In partnering with the experts of Bombardier Transportation, we aim to raise the energy efficiency and reliability of the drive electronics yet further,” says Arunjai Mittal, Division President of the Industrial & Multimarket Division at Infineon Technologies.

IGBT modules (Insulated Gate Bipolar Transistors) are so-called power semiconductors used in high voltage operation between several hundreds to thousands of volts. These Power semiconductors are noted for high efficiency and fast switching with high-current handling capability and can hence control multi-megawatt electric motors (1 megawatt equals 1,360 horsepower) with minimum power losses. IGBTs permit variable speed and torque control of the electric motor.

Drive electronics for railway applications represents a significant growth market, particularly considering the railway network expansion in and between the megacities of emerging countries with large populations, such as China and India. According to government sources, China intends to invest around Euro 80 billion in new railway lines in 2011. In the coming five years new routes covering a total length of 30,000 kilometers are to be built in China – that is nearly equivalent to Germany’s entire railway network and signifies investments of approximately Euro 300 billion. According to the government’s blueprint, China’s railway network will serve more than 90% of the population by 2020.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия