Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Музей по транспорта гр.Русе
CaLLlo:
Поздравления за подробното разследване!!
По отношение на периода - дали първата, или втората световна война - не трябва да има никакви спорове,
локомотивът определено е с пруски табели и няма как германец да остави тия табели за 20 години по-късно.
--- Цитат на: Rado link=topic=1052.msg99946#msg99946 date=1434572957 ---По въпроса какво е търсил този локомотив тук, аз споделям мненията на widowmaker и anubis в темата отпреди 4 години - германците са си докарали локомотива (и какво ли още не) и след известно време са си го прибрали.
Би било интересно да чуем мнението на инж. Деянов по въпроса.
--- Край на цитат ---
Точно така - "прибрали" едни, а други оставили в Румъния - история съвсем като
на нашите 10 локомотива от серия 50 (pr. T16), ето кратък превод от линка долу:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Липсващите германски локомотиви - екзотика в CFR
(von Hans-Dieter Jahr und Ingo Hütter)
След края на първата световна война много германски локомотиви остават разпръснати из цяла Европа, които преди това са били използвани от армията. До голяма степен на тъмно остават идентичността и съдбата на останалите германски локомотиви в Румъния. Един от малкото официални източници от този период са запазените в CFR инвентарни списъци от 1.7.1925 г. В таблицата от линка са описани всички видове машини и произходът им, от най-малкия до най-големия пруски (или друг) експлоатационен номер, общият брой локомотиви, като са подредени по колоосна формула. Надолу са дадени и всички налични данни за локомотивите. Както се вижда, в CFR повчето локомотиви са експлоатирани направо с пруските си номера.
....................................
KPEV клас T9.3
(7055-7398 1-3-0 24)
Според таблицата общо 24 pr. T9.3 остават в Румъния, от които доскоро всички са били известни с изключение на един.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.beitraege.lokomotive.de/dokumente/cfr/d_cfr.php
liro4605:
Радо винаги е удоволствие да чета и гледам снимките публикувани от теб :hi: Единственото лошо е,че сега ако бяхме в друга държава дори и на този стълб щеше да има табелка с историята му.Скоро ми се наложи да влезна в този вагон с голяма история.Беше плачевно!
http://prikachi.com/images/762/8179762C.jpg
http://prikachi.com/images/764/8179764y.jpg
http://prikachi.com/images/765/8179765I.jpg
Другите с падащият таван,липсващите часовници показващи 3 времена,олюпеният седеф,ще ги спестя.Да не говорим,че вагона потъва и е наклонен на една страна.
TheJackal:
Така, ето и за какво се прави най - вече ремонтът на Бургаската гара .................... С решение на бургаският кмет и висши стоящи чиновници гарата след основния ремонт ще бъде превърната в музей на Ж. П. транспорта в България. Нищо чудно всичко от Русе да дойде в Бургас (идея на бургаския кмет Димитър Николов). Достъпна ще е вече и часовниковата кула за желаещите (за сега само "важни" особи са се качвали да гледат от високо пристанището и града), ремонта и е изцяло завършен. До началото на септември трябва целия гаров комплекс и подстъпа за граждани към пристанището, булевард "Александър Батемберг" и входа към морска гара, реконструкцията на автогара "ЮГ" да е готово. Тогава ще е и официалното откриване. За повече подробности ще Ви информирам допълнително. :hi:
pach:
Аман от разни местни кметчета, които се изживяват едва ли не като римския папа!!!! :angry:
Нито Русе, нито Бургас са подходящи за железопътни музей.
Единият (настоящия) е на 20 метра от река Дунав.
Другият пък е с много хубав морски въздух, който обаче е пагубен за машините.
:fool: :fool: :fool:
С две ръце бих подкрепил един железопътен музей в Пловдив или Стара Загора...а защо не и в Горна Оряховица.
За да не си помислите, че софиянци "дърпаме" всичко към нашия град...
:hi:
liro4605:
Силно се надявам това да не стане!Всяко едно местене и обновяване в днешно време е свързано с разруха!Показателни са много примери,щете и 14ката в депо Пловдив.
bg&flag
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия