Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Пътнически вагони
Сaprycorn:
Мисля, че отдавна е време да отворим такава тема за разясняване на различните видове пътнически вагони. Може дори да има няколко подтеми: например вагони от LANDER BAHN (пруски, баварски, саксонски, вюртемберг, баден), стандартни (einheits) вагони, следвоенни (neubau) вагони, и съвременни. Или разделение според броя на осите: 2осни, 3осни, 4 осни, 6 осни и т.н.
Сaprycorn:
Като начало няколко думи за "HECHT" вагоните
Това са първите вагони за бързи влакове от стандартизационната програма на DRG (Einheits) .В България са известни повече с името "ШТУКА" Спадат към т.нар. D-zug вагони, т.е. купейни вагони със страничен коридор. Производството им започва през 1922 година (3та класа), 1923 година (1ва и 1/2 класа) и 1926 година (спалният вагон)
Сaprycorn:
Втори модел D-zug вагон, този е от 1927 година. Почти еднакъв с "ШТУКАТА", но покривът е "ИЗПРАВЕН". В БДЖ сме имали от този модел. Моделът е на ЛИМА.
Coltrane:
Приветствам начинанието. Наистина полезна и интересна тема.
Тук е мястото да попитам за Ориент Експрес, какви вагони са влизали в състава му през различните епохи и как е бил организиран този забележителен влак?
Сaprycorn:
Трети модел D-zug-1928 година. За пръв път се появява талигата "Гьорлиц 3", с база(междуосие) 3600мм. Освен че покривът е "изправен", вече е изправен и коШа на вагона, но вратите са "вдлъбнати навътре". Тук вече купетата са 10 броя (за 3та класа) , 9 броя за 1/2/3 класа (5 купета 3та класа, 3 купета 2ра класа и едно купе 1ва класа), 8 броя за 1/2 класа и 7 броя за 1ва класа. В купетата 3та класа има 8 места, второкласните са с 6 места и първокласните с 4 места. Тези вагони са експлоатирани в БДЖ, но са поръчвани с 11 купета (специално за БДЖ)
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия