Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Пътнически вагони

<< < (2/14) > >>

Сaprycorn:
Аз не съм много добре запознат с Ориент експреса, може би някой друг знае повече по въпроса. Но няколко думи за един друг експрес:
РЕЙНГОЛД ЕКСПРЕС: 1928 година
Състои се само от вагон ресторанти в две класи, 1ва класа ресторант само с двуместни маси, и втора класа ресторант от едната страна маси с 4 места, а от другата маси с 2 места. Съответно с кухня и без кухня. Към този влак има и багажен вагон с поШтенско отделение. Интересно е, че при тези вагони за пръв път покривът е "заоблен" в краиШтата.

Сaprycorn:

Този модел D-zug вагон е от 1935 година. Вече само с 9 купета (3та класа) и заоблен покрив. От тях БДЖ е доставяла, но с 10 и 11 купета!

Сaprycorn:
 Schürzenwagen (вагон с "престилка") или както са популярни в България "ИРАНКИ". Това е последният модел D-zug вагони от Einheits (стандартните вагони) 1939 година. Тук стремежът към аеродинамична форма е силно подчертан. През 1942 година, композиция от такива вагони, изпратени като доставка за иранските железници ,стигат до България. Вследствие на политически и военни обрати, вагоните остават в България, и от тук идва техният прякор. По късно, през 1957 година, когато завода в Дряново започва производство на пътнически вагони, точно "ИРАНКИТЕ" са прототип на наШите "ВКАЖ" вагони, но вече без престилки. Тъй като, дълги години след Втората световна война не е имало производство на вагони, то "ИРАНКИТЕ" са били най модерните и луксозни вагони до началото на 60те години.

Сaprycorn:
Един друг вид пътнически вагони са Eilzugwagen (вагони за "ускорен" влак). Тази категория влакове са по бързи от пътниШките и по бавни от бързите. Вагоните за тях са пак 4 осни, както и за бързите влакове, но тук вече са БЕЗКУПЕЙНИ, и с цел по бързото слизане и качване на пътниците вратите са двойни, т.е. един вагон има 8 странични врати. Има три модела Eilzugwagen-1930, 1933 и 1936 година (на снимката е 1936 година) с много малки разлики един от друг. БДЖ е притежавала и трите модела, и са били дълги години в експлоатация. До началото на 90те години един Eilzugwagen обслужваШе линията Вакарел- чукурово.

pach:
Супер информация се оформя!
Да си жив и здрав !Очаквам продължението.
 ;D

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия