Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Пътнически вагони
EMPEROR:
Една от най-хубавите теми във форума! Ей така стават нещата, като всеки сподели с останалите това, което знае. Благодаря за темата! :)
CaLLlo:
Така като гледам, най-много хващат окото баварките!
...
Но най-вероятно съм силно предубеден!?! ???
;D
Сaprycorn:
Ех тези баварки, СаШе...
Сега един малък скок във времето с около 50 години. След края на Втората световна война, дълго време няма никакво производство на подвижен състав в Германия. За DB новото производство започва след 1951 година, а за DR през 1954. Първият следвоенен (NEUBAU) модел D-zug вагони на DR са т.нар. тип "В" от 1962 година. Това са така добре познатите ни стари Шихтови вагони, които ние много често погреШно наричаме тип "Y". За разликите между тип В и тип У Ште пиШа в следваШтия пост. Вагоните тип В, стават прототип на произведените през 1965 година в Дряново ( но наШите са безкупейни) 2ро класни вагони.
Сaprycorn:
Малко по късно, през 1967 година се появава и вторият модел D-zug wagen tip "Y". Както тип В, така и тип У, са с дължина 24 500 мм, с новите талиги Гьорлиц 5 (междуосие 2500 мм) с двуделни прозорци с алуминиеви рамки (заоблени в краиШтата). РАЗЛИКАТА е, че тип В е с прави страници, докато при тип У има леко "скосяване", към челата на вагона.
Има и оШте един модел който се води Y/B70, това са 1во класните вагони на БДЖ през 70те и 80те години. Много приличат на тип У, но са с малко по висок покрив и прозорците им се отварят по много странен начин-с един лост прозореца се прибира първо навътре, и тогава се спуска надолу.
Сaprycorn:
Ето ги и вагоните тип Z, или както по често ги наричаме "Halberstadt". За разлика от типовете В, У и У/В 70, при тип Z дължината е вече 26 400 мм, купетата са увеличени на 11 (но само с 6 места в купе 2ра класа). "Halberstadt" има и безкупеен вариант. В последните години БДЖ се снабди с доста голям брой "Halberstadt" и от двата варианта.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия