Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
PIKO спрямо другите
pach:
Сглобяване на силоваген тип "Uacns" от серия "ЕКСПЕРТ" в НО,
в китайската фабрика на ПИКО:
https://youtu.be/9lzLhLtn_2Y
...ми стават май по-добри от последния филм.
МАШИНИСТ:
Малька китайка вагонче чопка.
А у нас колко безработни има ? И колко колекционери-моделисти ?
ДАА , АМА , НЕ ! - Както казваше наш известен журналист - ПЕТКО БОЧАРОВ - Вечна му памет.
Ще ни , По-точно , вече са ни превзели,щото са съвестни , изпълнителни и работят без да мрънкат , като едва ли са им по-високи заплатите на тези пчелички от нашите за тази работа.
Пък и сме по-близо до братя-шваби и уж имаме стара любов и търговски отношения.
Колко ли лоша репутация имаме,щом и едни вагони не ни дават да сглобяваме?
pach:
Принципно има нещо вярно...но се гледа в грешната посока.
Колко опитни работници имаме в този бизнес?
Какви са ни традициите в сглобяването на нещо по различно от
дървени играчки ( впрочем супер успешен бизнес за нас) и старите тенекиени модели на "Микро"-Разград( може и да бъркам фирмата)???
И въобще не е вярно, че на китайците заплатите са колкото нашите.
Така беше преди десетина години. В момента заплати като българските ( по съизмерими параметри) получават само селяните и "лузерите" там. Едните от край време са подценявани и бедни ( има и изключения) а другите просто ги мързи!
Молдовци и украинци имат фабрики за нашите модели.
От бившите социалистически страни само германците и отчасти
чехите имат две-три три поколения в бранша. А китайците от край време и по-отдавна работят с модели пълни с дребни детайли.
Особено в бившите колонии Макао, Сингапур и Хонг Конг.
Още като дете например "Мачбокс" беше с надписи от там...
По едно време се правеха и в Разград ( имам ги всичките произведени в България).
А за другите фирми да не говорим! Докато нещо не се сещам за наши такива...
Та така.
МАШИНИСТ:
ДА Завод МИР - РАЗГРАД , Произвеждаше играчки.Серия МИКРО ,както и МАЧБОКС.Дървените ни играчки бяха конкурентноспособни и много се търсеха.
Знания и опит се придобиват,ако въпросна фирма реши да построи завод.И щом има контрол , няма начин да е лоша продукцията
Не зная каква им е далаверата на германците,че са изнесли производство на 10 000 км.от ГЕРМАНИЯ и дават добри заплати.Нали уж всички гледат ниска себестойност на продукцията си.
Пък нашите мащаби са по-популярни в ЕВРОПА.
Очевидно и там искат да наложат ПИКО.А дали има разлика в производството за вътрешен и външен пазар - никой не казва.
Моделарски мечти,които едва ли ще видим някога на практика и производство в БЪЛГАРИЯ
П.П. Интересно , как нашите момчета,които направиха 04 , 06 , 55 , 46 , 43 , 43р , и прочее , та даже и публикации имаше в разни книги и чужди списания , как пък никой от разните там фирми не обърна внимание ?Даже и в чужбина са продавали модели.
Как пък никоя европейска фирма не видя този труд , който по никой начин не отстъпва на техните пластмасарки?
Даже мисля,че детайлността и търговския , като и мащабен вид по нищо не отстъпва големите конкуренти !
widowmaker:
--- Цитат на: pach link=topic=1090.msg108902#msg108902 date=1505801787 ---... В момента заплати като българските ( по съизмерими параметри) получават само селяните и "лузерите" там.
Едните от край време са подценявани и бедни ( има и изключения) а другите просто ги мързи! ...
--- Край на цитат ---
Пламене, да не би да ходиш всеки месец до Китай, та си наясно какви заплати получават там?
Ако заплатите бяха като при нас, никой нямаше да си мести производството 8000км на изток.
За справка средната заплата в Бг за тази година е малко над 1000 лв. месечно. В големите
градове в Китай средната годишна заплата е около 30-35к юана, което отговаря на 7,5-8к лв.
Разделено на 12 се получава 666 лв. месечно. В по малките градове и по бедните провинции
има заплати и по 1000-1200 юана месечно (250-300 лв.).
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия