Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

PIKO спрямо другите

<< < (4/23) > >>

Gogo55:
И все пак много трудна дилема се появи сега, особено след като прочетох поста на mitko0888. Иначе и аз като собственик само на пико от старите модели локомотиви съм си много доволен от тях, а и съм си свикнал още от детските години с тяхната визия и шум.Днеска пак направих около 2 часа игра с трито локомотива и различни композиции вагони след тях от 2 до 18. Установих че малкия ми  парен локомотив с две двигателни оси от на пико сета спокойно движи с три вагона а с 4 вагона започва да вижда зор на лек наклон като се дига на задни гуми-тоест мощноста му стига, но няма сцепление и достатъчно тегло. Другите ми два локомотива М61 и ЕЛ44 които са с по два двигателя и 4 двигателни оси спокоино си дърпат до 15 вагона при лек наклон, а при 18 вагона започват да виждат зор при лек наклон. Колоосите им се въртят и имат мощност, но нямат сцепление при лек наклон и повече от 16 вагона.
За сега стигам до следното мое си заключение/ако някои види фрапиращи грешки и откровенна простотия нека ме поправи/:За да върви един влак с повече вагони трябва да има повече двигателни колооси за да има нужното сцепление, може също да се увеличава и теглото на самия локомотив поради същата причина-това сцепление и сила на триене между два гладки метала с малка повърхност. Относно мощноста не се иска кой знае каква, дет се вика и с 5 мизерни вата ще се движи голяма композиция без проблем.Относно шума-тук нямам мнение защото нямам база за сравнение, но сегашния шум не ме дразни-сигурно защото съм му свикнал. Добрата новина е че двата ми мощни локомотива който са с по два двигателя и 4 двигателни колооси могат да дърпат спокойно и без да виждат зор композиция от по десет вагона каквато ми е и целта за тях и каквото ще правят на бъдещия ми макет.Тава е с 30% по малко от максималните за тях 15 /18/ вагона-значи приемам че няма да се товарят много. Относно ресурса забелязах износване на втулките на колоосите, но то не е фатално защото тези локомотиви са се търкаляли с години, а самите втулки лесно мога да си ги направя на струг и фреза и да ги заменям през даден период от време. Остават четките на самите двигатели но там видимо износване не видях, така че шумни или не за мене са си идеални и ще се търкалят поне още 10 години без да дават други грижи освен подмяна на втулки примерно през 3 до 10г. според навъртяните часове. Зъбните колела нямаха никакво видимо износване-значи при тях съм спокоен. Относно скороста на движение то те се движат с достатъчно бавна корост според мойте разбирания което ми е достатъчно за да си правя маневрите. Следвайки от горните "велики" умозаключения и написвайки тука какво си мисля то за сега няма смисъл да се набутвам с по 500лв за 4-5 нови суперски локомотиви след като мога да мина и с такива втора употреба за по 30-80лв. на пико.Все пак разликата между 200 и 2000лв си е значима. Разбира се тайно се надявам че ще мога да видя някъде на живо и нов суперски локомотив как се движи и как се държи при различен брой вагони и наклон, както и какво и къде ще се износва при него.

Vlado:

--- Цитат на: Gogo55 link=topic=3498.msg69781#msg69781 date=1325446098 ---Разбира се тайно се надявам че ще мога да видя някъде на живо и нов суперски локомотив как се движи и как се държи при различен брой вагони и наклон, както и какво и къде ще се износва при него.

--- Край на цитат ---

Заповядай в клуба ни (Клуб "Железопътен моделизъм - България") и ще видиш много повече!  :good:

Gogo55:

--- Цитат на: Vlado link=topic=3498.msg69785#msg69785 date=1325447696 ---Заповядай в клуба ни (Клуб "Железопътен моделизъм - България") и ще видиш много повече!  :good:

--- Край на цитат ---
Запазвам си правото за в бъдеще време че сега ми е малко далече :)

nilfe:

--- Цитат на: Gogo55 link=topic=3498.msg69755#msg69755 date=1325415856 ---[quote author=nilfe
Колега най-добре ще разбереш за какво иде реч, като си набавиш машини и от новото поколение на масовите производители и сам си направиш изводите.  :good:

--- Край на цитат ---
Това е така, но не мога да си позволя да хвърля няколко хиляди лв. за да имам модели който да си ги сравнявам в къщи сам. Тогава не виждам смисъла от форума и общуването тук, ако трябва да се купува всичко наред, и да се прави сравнението индивидуално и тайно.
[/quote]

Колега, нашето хоби е много скъпо и разнообразно във формите и начините си на изразяване. Един събира, друг само кара, трети си има един два локомотива и им се радва. Значи, когато имаш някаква цел я преследваш и няколкото хиляди лева са нищо в сравнение с желанието и кефа от колекцията и карането на влакове. Piko не произвеждат всички модели, така че, рано или късно, когато имаш възможност ще си купиш локомотив от друга фирма и сам ще се убедиш, че да дадеш малко повече пари за по-съвременен локомотив си струва и удоволствието е по-голямо. Когато си изградиш концепция за твоята колекция, неминуемо ще имаш разнообразие от локомотиви и тогава сам ще стигнеш до изводите които те вълнуват. Старото пико е в историята и е най-добре да си остане там. Колко вагона може да тегли, дали е добро задвижването и т.н. са въпроси на които и сам можеш логически да си отговориш веднага. Не мисля, че могат да се сравняват технологиите от преди 50 години с днешните, пък било то реализирани в Китай. Инженерната мисъл се е променила в пъти и техниките и технологиите също. Аз лично нямам нито едно старо Пико. В момента в който оцених новите неща и продадох всичко което имах от детството си като подвижен състав на Пико. И си признавам, че не съжалявам. Само да добавя нещо, цените на старото Пико и на новите масовки трябва да ти правят впечатление, в пъти се различават, т.е. сам можеш да си направиш извода. Успех в колекционирането и в хобито.

staff123:

--- Цитат на: Gogo55 link=topic=3498.msg69781#msg69781 date=1325446098 ---И все пак много трудна дилема се появи сега, особено след като прочетох поста на mitko0888. Иначе и аз като собственик само на пико от старите модели локомотиви съм си много доволен от тях, а и съм си свикнал още от детските години с тяхната визия и шум.Днеска пак направих около 2 часа игра с трито локомотива и различни композиции вагони след тях от 2 до 18. Установих че малкия ми  парен локомотив с две двигателни оси от на пико сета спокойно движи с три вагона а с 4 вагона започва да вижда зор на лек наклон като се дига на задни гуми-тоест мощноста му стига, но няма сцепление и достатъчно тегло. Другите ми два локомотива М61 и ЕЛ44 които са с по два двигателя и 4 двигателни оси спокоино си дърпат до 15 вагона при лек наклон, а при 18 вагона започват да виждат зор при лек наклон. Колоосите им се въртят и имат мощност, но нямат сцепление при лек наклон и повече от 16 вагона.
За сега стигам до следното мое си заключение/ако някои види фрапиращи грешки и откровенна простотия нека ме поправи/:За да върви един влак с повече вагони трябва да има повече двигателни колооси за да има нужното сцепление, може също да се увеличава и теглото на самия локомотив поради същата причина-това сцепление и сила на триене между два гладки метала с малка повърхност. Относно мощноста не се иска кой знае каква, дет се вика и с 5 мизерни вата ще се движи голяма композиция без проблем.Относно шума-тук нямам мнение защото нямам база за сравнение, но сегашния шум не ме дразни-сигурно защото съм му свикнал. Добрата новина е че двата ми мощни локомотива който са с по два двигателя и 4 двигателни колооси могат да дърпат спокойно и без да виждат зор композиция от по десет вагона каквато ми е и целта за тях и каквото ще правят на бъдещия ми макет.Тава е с 30% по малко от максималните за тях 15 /18/ вагона-значи приемам че няма да се товарят много. Относно ресурса забелязах износване на втулките на колоосите, но то не е фатално защото тези локомотиви са се търкаляли с години, а самите втулки лесно мога да си ги направя на струг и фреза и да ги заменям през даден период от време. Остават четките на самите двигатели но там видимо износване не видях, така че шумни или не за мене са си идеални и ще се търкалят поне още 10 години без да дават други грижи освен подмяна на втулки примерно през 3 до 10г. според навъртяните часове. Зъбните колела нямаха никакво видимо износване-значи при тях съм спокоен. Относно скороста на движение то те се движат с достатъчно бавна корост според мойте разбирания което ми е достатъчно за да си правя маневрите. Следвайки от горните "велики" умозаключения и написвайки тука какво си мисля то за сега няма смисъл да се набутвам с по 500лв за 4-5 нови суперски локомотиви след като мога да мина и с такива втора употреба за по 30-80лв. на пико.Все пак разликата между 200 и 2000лв си е значима. Разбира се тайно се надявам че ще мога да видя някъде на живо и нов суперски локомотив как се движи и как се държи при различен брой вагони и наклон, както и какво и къде ще се износва при него.

--- Край на цитат ---

Малко офтопик, ама ще прощавате  ;D

Това за броя двигателни колооси не е вярно. Позовавам се на физичните закони за силите на триене. А именно, че контактната площ на двете повърхности, между които става триенето НЕ влияе на ускореноето, респективно движението на двете тела. От значение са масата на двете тела и коефициента на триене между тях (зависещ само от физичните им свойства). В нашия случай контактната площ е там, където колоосите стъпват на релсите. От цялата тази сухария, дето я написах по-горе  :haha: :haha: следва, че ако увеличиш броя на двигателните колооси (контактната площ), това няма да окаже влияне върху възможността на локомотива да тегли повече вагони. Значение има ако сложиш бандажи (променяш коефициента на триене между релсите и колоосите) или увеличиш масата на локомотива. Най-просто казано, това колко ще тегли локомотива засиси само от масата му и от това дали има бандажи. Било то с 1 или с 10 двигателни колооси. Рзбира се зависи и от мощността на ел. мотора, предавките и т.н., но това е друго.  :) :)

Надявам се да не съм те затормозил с тая теория и най-вече се надявам да съм бил полезен.  :) :)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия