Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
PIKO спрямо другите
JesusBlack14:
--- Цитат ---Имайки предвид това някакси не върви да сравняваме старото с новото
--- Край на цитат ---
Аз ги сравнявам така- старото е било доста добро, особено във вагони. Имам познат, който навремето е бил ужасно запален.
-- Когато е имало само Пико в България --
Реално погледнато, новото Пико се е вдигнало леко, понаправило е нови матрици, и е станало по-добро от стартото
----- Но, тогава са надошли Роко, Флайшман, Трикс и Пико са останали на опашката :) Просто не е било възможно това да се забележи по-рано
Сaprycorn:
Може би ще бъде добре да се отбележи, че в старите каталози на Пико участваха цели 8 различни фирми-производителки на подвижен състав. Това бяха: Piko, Guetzold, Hruska, Schicht, Herr, Elke и още две фирми, на които не знам имената. Още по-интересно е, че още тогава (през 60-те години) всяка от изредените фирми има собствен стил на работа, съвсем различен от останалите. Например Хруска още през 1963 прави своите локомотиви (BR 84, а от 1967 и BR 91) с месингови лагери на колоосите и с 5 полюсни двигатели. Шихт още в края на 50-те прави своите пътнически вагони светещи.
От осемте фирми, само Пико беше държавна, останалите бяха частни до началото на 70-те. Тогава матриците на Херр отиват при Пико, матриците на Елке отиват при Шихт, Хруска спира работа, Гютзолд е национализиран през 1972, а Шихт през 1973 година.
"Бакелитеният" период на Пико е в края на 50-те и началото на 60-те години. От този период са BR 23, BR 50, BR 80 (истинския, триосен) и BR 81.
Новият материал, наречен ПОЛИСТИРОЛ,навлиза при Пико от 1963 година, и дава много голям скок в качеството на моделите. Първите модели от полистирол на Пико са VT135, E69 и BR 89. Следват BR 55 и Е44 (1966), BR130, BR 66 и Е11 (1971). От тези години са и най-сполучливите четириосни вагони на Пико.
Като най-силен период на Пико може да се отбележи 1978-1988 година- това е периодът, в който фирмата разработва и пуска на пазара своите емблематични локомотиви:
BR 01.5 - 1978
BR 41 - 1980
BR 03 - 1983
BR 95 - 1985
BR 38.2-3- 1988
Тези локомотиви, вече преработени значително, и до днес са основната продукция на Пико.
JesusBlack14:
:good:
piko1:
относно механо :
http://www.youtube.com/watch?v=khbMU5IC-EI
http://www.youtube.com/watch?v=bW8avHgrN-E
иии така като гледам колеги явно никога не сте се докосвали до механо не знам защо ги плюете или плюете старото пико то било като краста явно нещо такова се оказва поне според вас или едно 90% ако много ви ръмжи купувате си нов мотор слагате си го и готово ако не ви харесва че има малко дръжки пантографите са гадни и тн купувате си нови слагате си това като козметиката при жените дали е на 20 или на 60 правилно пипната и подържана е в състояние да ви завърти главата пък най готиното е спекулацията в форума колко еди какво си било детска играчка понеже имам фреш спомен с крана ми на механо който е точно копие на този на роко и нито детайлите му липсват нито нищо пък е къде къде по евтин като цяло в България има една фирма за модели или си купуваш Роко или нямаш право на мнение новото пико е на нивото на роко а в някой случай го бие по точки не само цената но и в качеството на детайлите интересно ми е кога ли ще почнат да предлагат афтърмаркет за жп модели тук като в чужбина ех мечти ( ама нали така ще си подбият пазара някой видни съграждани ) :spiteful:
JesusBlack14:
piko, Имам едно Механо, ментифлюшки са си. И ти имаш едно Роко и мисля че можеш да видиш разликата ;)
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия