Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Новости от Tillig/Sachsenmodelle

<< < (68/123) > >>

zazo:
Две неща, които е хубаво да се знаят. Макар и преди години, писал съм си с няколко човека ангажирани с подбора на модели, които да бъдат произведени от Тилиг. Включително и от маркетинговия им отдел.

1. Българския пазар няма никакво значени в този процес. Дали 23-мата дето ще си купят даден модел ще вземат 1 или 5 бройки, нямат никаква тежест. Важното е да ги купят Ханс и Гюнтер и да си съберат международния влак, било то Панонията, Витошата, Тракията или нещо друго имало в състава си БДЖ вагони. При 80 мил. население и един най-развитите пазари на жп модели сметката е ясна.

2. Фокуса на Тилиг е в ТТ. С малки изключения, в H0 си се произвеждат старите неща от времената на Заксен.

Потвърждение за горното е, че модела на тоя кушет в ТТ е най-близо до истината, макар, че и при него присъства грешката "для/а". В H0 обаче е трагедия. Покрива е грешен и в трите версии, стълбите също, за оборудването под вагона няма да споменавам, номера на стария зелен е тотално грешен. На последния са го оправили, но пък това ДЛА.

pach:

--- Цитат на: gzo link=topic=11.msg111413#msg111413 date=1524239939 ---Сиреч ако същия излезе пак, но с нова ревизия ще я има отново същата еуфория.....ей тъй заради сантимента по нашенското  :lol:
Павка, позволи ми да не се съглася с това :
В конкретния случай нашенския НОбист би си взел не повече от 1 такъв вагон, имено поради причината "ей така от сантимент". По причина съставяне на международен влак чужд НОбист би си взел пак не повече от 1 вагон.
Какъв комерсиализъм, когато става дума за по бройка на човек ? Комерсиално по-скоро би означавало да произведеш нещо по-масово, т.е. да има такива качества, че всеки без значение наш или чужд да иска да вземе по повече от 1 бройка за да може да си съставя редовни влакове. Както вече казах аз сега няма да купя и 1 бройка, но ако беше редовен 2-ро класен пътнишки бих си взел 5 бройки (поне). Сигурен съм, че същото ще поблзни повечето от нас да вземем по повече от 1 бройка- ей това вече е комерсиализъм. Уж са големи мозъци на Запад, а не се сещат за елементарни неща  :fool:

--- Край на цитат ---

Математиката е в основата на всички и всичко.
В конкретния случай:

За кушет ( спален или ресторант)
В България
-  50 реални (500 максимални фантазии) НОбисти, ще закупят
   по 1 вагон  или по 5  в нечии фантазии ...500 х 5 = 2500 бр!!!
В Европа
-  5 млн НОбисти (от 500 млн.население), ще закупят по
   по 1 вагон за международния си влак ( екзотика за тях).
   5  млн. х  1 = 5 млн бройки!!!
...та така. ... Останалото - прочетете горният пост на Бояджиев!!!

*******

По въпроса за липсващата буква ( някои обясни, но не всички го разбраха всички)

- за тези които не са наясно.

НЯМА ЛИПСВАЩА БУКВА!
Има две означения нэ всеки вагон пътуващ извън страната си:
1- во означение е на администрациятата (или фирма в страната)  собственик,  което е на местен език - в случая е български, и се прави на съответните (централни места по коша)
и
2-то означение е съгласно международните договори за трансгранично ползване на ресторанти, туристически (кушет) и спални вагони.То а винаги над прозорците им и е на четирите
световно признати езика ( подобно на дунавската конвенция)
езиците са немски, английски, френски и руски ( не в тоя ред май).
На руски както вече се каза "ресторан" е правилно изписано.
Друг е въпроса за буквата "я" или други грешки.

 :hi: :drinks:

ПП. За немски не съм сигурен...май италиански е да Европа...
Специалистите да ме коригират!

pach:

--- Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=11.msg111409#msg111409 date=1524235188 --- Всъщност ако това беше вярно.. отдавна Roco, PIKO, Tillig, Marklin и другите компании да са фалирали.

--- Край на цитат ---

Всъщност, не точно по тези причини, но и Роко, Флайшман, и Мерклин вече фалираха по един път!!!
Хорнби, Електротрен и Лима също....
Освен китайски, има вече и американски фирми които "нахапаха" пазара!!!

**********
Може би трябва да припомним краткото като текст, но продължило с години проучване на Zazo (Бояджиев).
http://www.railwaypassion.com/?cid=10&NewsId=117

IKAR:
Те, както е тръгнало, Пламене, да не вземат да фалират още един път. От години не съм си купил нищо, не че нямам мангизи, но не пропускам изложение и магазин тук в Канада и ми писна да гледам криви тръби, изместени прозорци, седалки, драскотини и т. н.Представям  си вътре какво чудо е....Просто окепазиха всичко, без значение на марката, откакто изнесоха производството в Китай. А вече дори и суперскъпи модели като КМ-1 ги произвеждат там. Тия хора не могат да разберат, че това не са компютри, телефони, колела - такива дребни чаркалаци не могат да се сглобяват от нискоквалифицирани китайци. Яд ме е, че когато моделите бяха хубави и изпипани, бях студент и не можех да си позволя. Сега, като мога,  кьел файда....

pach:
То в Китай имат към 15-тина завода на Мерцедес...
но се чува че отново по-добрия се сглобява в немечко.
Китайските са си за Китай.

При ЖПмоделистките фирми, не могат да си позволят много фабрики
и за да оцелеят си снижиха себестойността чрез китайските селяни.
От друга страна в Китай колко ли моделистти има!?
Надеждата е, че като в други области китайците ще станат най-добрите ...то и новите им цени ще са други.
За мен извода е лесен - китайско евтино, то винаги е като котка в чувал.Признавам, че напоследък са на кантар - стават по-добри и
ако имам някакви претенции, те се конпенсират от цената. Пък и вече има доста търговци (в ибея, Али баба и Али експрес, плюс Бангоод) за които се знаят, че боклуци не предлагат.
В случая много добра консултация са ми няколко акаунта в тубата.
които (логично всъщност  :spiteful:) са на млади жени - рускиня, полякиня и дори една симпатична китайка или с дръпнати очи поне (Naomi sexiCiborg Wu), които правят много точни ревюта на китайски стоки в областта на електрониката и хобимашинките. Хубаво е да има такива и в областта на нашите модели,
но още не съм попаднал на тях.
За това си купувам и по-стари модели от немския ибей,
за които вече има отзиви и през годините са доказали (или не)
качествата си. Така ми е и по-евтино.

Но напоследък отново се заглеждам в новото производство на Пико. Една от фирмите които впрочем имат фабрика и в немско,
 и в китайско! Но подменят конструкциите и матриците на всичко,
че и разработват нови. Те от Пико, както и традиционните от Тилиг,
разработват в ТТ, защото този им пазар е ясен и прогнозируем.
Пико влизат на бегом в ТТ,  но за разлика от Роко, имат сериозни намерения.За Роко пазара в ТТ, е нещо като странична работа.
Нямам наблюдения как им върви на Пико мащаб G, но щом вече пета година го работят и пускат нови модели (то там все още е празничко от асортимент) значи печелят все пак!

Аз и другаде го писах - както се развиват модерните транспортни системи по света, железницата ще почне да става екзотика, а ние
хобистите - повече колекционери, като тези на стари картини!!! :haha:
 :drinks:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия