Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Модели на български подвижен състав
misan:
Гледах много подробно темата за пруската серия Т16 и съм впечатлен от отличното познаване на нейната остария,която показвате тук.
Аз също порових и установих,че има и още разновидности на Т16.
Например първите две машини ,произведени от Шварцкопф през 1905 година са с две пясъчни бункери,разположени върху предните части на водните резервоари.
А това което се води Т16 усилен вариант и които се появява през 1913 година,всъщност си е чист Т16.1
Гледах и технически данни и снимки и чертеж,на които пише Т16 усилен вариант.Очевидно си е Т16.1. Но интересното е,че при въвеждането на новата номерация,тези локомотиви са получили номера ,отговарящи на серията Т16.
CaLLlo:
Понякога много трудно може да се избере къде точно да се сложи изкуствена граница при процеси, които така ли иначе се случват плавно във времето. Където и да се сложи чертата, все нещо куца и има недоволни, т.ч. това е съвсем разбираемо. Същото го има и при много други серии. Да не говорим пък каква кочина е например номерацията при други пруски локомотиви - Т9.1-Т9.3! Ние нямаме такива и за това за тях - в друга тема, някой друг път.
misan:
Много се зарадвах,като открих,че има запазен Т16. Това е локомотив 94-249 и се намира в музей в град Хайлигенщад.Въпреки,че е система Гъолсдорф, локомотива има много променен външен вид,с коничен комин от две части, с водоподгревателна инсталация и др.
CaLLlo:
Ето списък с музейните локомотиви, подчертаните са линкове за снимки и сайтове:
http://lokliste.homepage.t-online.de/
обаче линкът за същия локомотив не става, та ето го тук:
misan:
Страхотна снимка си намерил. Много ти благодаря. Добре ,че германците я запазиха тази машина. Интересно е,че тя не се водеше в списъците на музейните машини в ГДР .
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия