Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Модели на български подвижен състав

<< < (123/152) > >>

gzo:
В подкрепа думите на Митко, аз също останах с впечатения, че моделът се продаде сравнително бързо, при сравнително голям интерес. Съдя по това от личния си опит в купуването му. Първоначално нямах възможност да се включа във форумната бройка, но малко по-късно вече я имах и нямаше от кого (у нас) да купя. През 2013 г. попаднах на бай Йордан румънеца, който ме уверяваше, че има една единствена му останала бройка на 46 125 и ми я продаде. Уж аз взех последната свободна бройка в Румъния и от тогава не съм чул някой да е продавал каквито и да е залежали бройки. След това видях, че в ебеЙя са се продали 1-2 за луди кинти, но от това само затвърдих впечатлението, че са изчерпани и вече се продават от собственици. Кой ще ти наддава за лудо ако може да купи от залежаващи някъде бройки ?

Ivo Nedkov:
Колеги, виждам че темата е доста коментирана.
Може ли да споделя мнението си като страничен наблюдател.
В сайта http://www.amintiriferoviare.com/catalog-categorie/locomotive-electrice
има поне 7-8 локомотива Locomotiva electrica 060.
Има ги и в каталога за 2015 година, обаче няма бройки....
Ако няма да се произвеждат, тогава защо са изложени?!?
Предполагам, че това е само временна липса...
За 2 седмици могат да направят поне 100-на бройки.
Ако се появи в продажба който е да е локомотив от тези 6-8 модела,
мераклията си го купува, после се тунингова (пребоядисва) от хората,
които разбират и могат, и готово - има си БГ локомотив...
Нали има поне 2-ма, 3-ма човека които се занимават с такива преработки...




Adrian:
Същото е с произведения от Tillig ДА060 (БДЖ06)...няма го , а е яко търсен ! Защо ли производителят не го прави...наистина странно

pach:




Адрииии, специално за теб (който си забравил)  :drinks: :drinks: :drinks:

и ...всеки който това го интересува - повтарям един мой превод-материал от далечната 2009 година:


--- Цитат на: pach link=topic=649.msg17322#msg17322 date=1232114198 ---
Историята на една одисея ,
за производството на локомотив,
 който се ползва и в нашата страна...

Годината е 2000-ната.Румънският документация по проекта за този локомотив в мащаб НО е готов.
Разработчика търси производител , който би желел да инвестира в производството на този специфичен модел ,
значителна сума , която се движи в рамките на 300 000 до  1 млн. Евро. Тази цена на матрицата е в
 толкова голям обхват , защото е силно зависима от детайлността , качеството на изработка , техническото осигуряване и т.н.

ПРи това инвестирайки подобна сума , бъдещият „благодетел” не трябва да очаква някакъв ефект в рамките на
следващите 2 години , които са необходими , за да може да се пристъпи от решението за производство до първите
 дефакто произведени бройки .

Стандартната процедура за стартиране на нов модел от производителите е да има устойчива тенденция
 в продажбите за над 4000 броя , в различни цветови комбинации.Тази тенденция обхваща минимум две години на продажба.
Тоест общото време за реализацията на един проект е в рамките на не по-малко от 4 години!

В противен случай проекта се явява мъртво роден.
Шанса на конкретният локомотив за който става въпрос е в годините когато проекта му е готов (2000-2001)
 защото в същото време немска частна компания - акционерно дружество „Karsdorfer Eisenbahn” , закупува 12
 такива локомотива , както и част от железопътна линия .тоест този локомотив вече употребява и в немски железници ,
 а там пазара на моделистите е един от най-големите в Европа (ако не и на планетата...).



Първите изкушени от проекта са били от „Механо” (добре че не е станало все пак...) , които са обявили,
 че ще го произвеждат от 2002 г. Но броя на предварителните заявки и количества не е достатъчен.
Това всъщност е в пряка зависимост от това , че тази фирма произвежда преди всичко модели-играчки и
едва навлиза в пазара на железопътните модели при това с такива на американски влакове. Надеждата
 за немският пазар е в новозапочвачващата линия „Престиж” на фирмата в мащаб НО.Но това не се оказва
достатъчно за нужните предварителни заявки от немските моделисти.
Проекта се оказва обречен на неуспех и съответно е изоставен.

Един малък немски производител – „Gecon VVM” (Friedhelm Gerwig)  се заинтересува от готовата
документация и поема риска да го произвежда, с надеждата да го направи хит на пазара.
Така модела е обявен за пробната серия през 2003 г.
С цел намаляване на производствените разходи , немците поръчват матриците в Китай.
Но в Китай се интересуват или от „хиляди бройки” или измерват количеството на контейнери!
Инвестицията дори в тази евтина страна се явява високо рискова за малкият немски производител ,
който събира целият си финансов ресурс , като дори тегли и не малък кредит. Едновременно с това
 се свързват с „Tillig” за да се подготви и серия в комплектация с техни вагони . От „Tillig” поемат
 и производството на някой детайли в окомплектовката на локомотиво , като автосцепките и резервоара
 характерни за немсият модел на локомотива.

Идва 2004 г. и от „Gecon VVM” получават удар под пояса – няколко месеца преди началото на кампанията
 за производство и продажба , частният превозвач фалира и е разпродаден на други.Локомотивите (12 броя)
 попадат в DB , които след анализ за тяхната екплоатация и т.н. се освобождават от тях и ги продават извън Германия.

Въпреки всичко обявената продажба на първата произведена серия през пролетта на 2004 г. се състоява ,
тя бързо губи своята популярност сред немските моделисти , защото освен че локомотива вече не се
експлоатира на немска територия , но се оказва че има грешки в електрониката му за управление ,
 както и сгрешени детайли по коша! Твърде голям просвет между носещата рама и коша , фаровете ,
вътрешният интериор на кабината и машинисткото място , и горният фар над нея.Имаше все още някакви
надежди за отстраняване на тези грешки в серийното производство , но...





„Gecon VVM” по тези причини загубват голяма част от немският пазар , и подценяват другите му възможни решения .
чрез грешно разпределение на произведените.така стигат и обявяват фалит през 2005 г.
През това време стари и нови локомотиви (вероятно и 12-те немски ) има вече закупени и от частни компании
  и в Полша , и то още от 2002 г. Полша е традиционен пазар на „Tillig” който постоянно нараства именно от същата 2002 г.

От „Tillig” приемат предизвикателството и поръчват нова серия от модела  , но вече оцветен в характерните за Полша цветове.



Тук трябва да се отбележи , че става въпрос за екс прототипа  , а не модела DA060 ST43 , който се експлоатира в
 Полските държавни железници в периода от 1965 до 1978 година (420 броя) . На тях външната разлика се
 състои в по-големите фарове и централната вентилационна решетка на покрива  , липсата на червените
светлини на коша и управлението му съграсно немските изисквания за сигнализация.
Производството на модела остава в Китай , благодарение на личните контакти на бившият собственик на
„Gecon VVM” , като от „Tillig” осъществяват на немска територия само проверката на качеството и пакетирането.

В рекламната кампания са включени четири разновидности на локомотива , различаващи се най.вече по външното
 оформление , Като две от тях са в цветовете на двата частни полски превозвача.
Модела отново е с подценени възможности – та само в Румъния по това време се експлоатират на 1000 такива локомотива.
Почти толкова се очертава и първоначалните заявки за закупуване (които така и не са събрани... ).
Това е едно доста странно решение на „Tillig”!

Причините са две – малкият процент на заявките от Полша (5%) и значителните разлики , споменати по-горе.
Липсата на точен модел-копие на румънският пазар предопределя невъзможността за промяна в матриците
за производство (става нещо като параграф 22!!!).В допълнение бившите дистрибутори на „Gecon VVM”
подават грешна информация за потенциала на пазара в Румъния за „Tillig”

Освен това, от „Tillig” вниманието е насочено едновременно към Полша и Германия.  За първата серия ,
 която действително е произведени под марката Tillig е 72091, с машинист и версия в цветната схема на коша ,
под надписа PTK.  Това е точно като първият локомотиви с бивши кош на полските железници, преди те да бъдат
 боядисани в цветовете PTK.  С този модел Tillig цели, успех сред моделистите от Полша и Германия все пак.
Както  стана ясно тогава с историята на този кош , модел  72090 не е бил произведен от Tillig.







Повишаване на броя на румънските моделисти които биха си купили този модел от „Tillig” провокира сайта
 „Trenulete.RO4 да започне набиране на списък със заявки през 2006-2007 години , та да направят румънският
 пазар по-привлекателен за „Tillig”. Така от фирмата са заинтригувани и след свързването на румънците с тях ,
 обявяват официално отново модела за производство на панаира в Нюрнберг през 2007г.

Първоначално за първото тримесечие на 2008 г. но след това го отлагат за третото тримесечие .
Причината е ползването както от Tillig така и за всички немски производители, които имат производствени
 модели в Китай, и които имат последователно отлагане на  моделните си програми , за 2007 г. във връзка ,
че в предстоящите олимпийски година Китай е претоварен в производство на пластмаси. 

Голямото търсене на рекламни материали и други пластмасови предмети за  насърчаване на това събитие,
направи профилираните заводи в Китай, които произвеждат и модели от железопътния сектор,
да се даде приоритет в негов  ущърб.
На панаира в Нюрнберг през 2008 г. има дългоочакваните новини новини , че доставката през април 2008,
няма да бъдат отхвърлена.  Причина за голяма радост на румънските моделисти , но не за дълго.

Тъй като организацията е лоша, вместо на "по-добре" в бъдещите проекти и заради натиска да започне веднага,
следващият  модел, по принцип за "оцветяване" в Германска окраска  винаги се закъснява, като често различните
  части са вече в произведени.

Първият вариант на дизайн имат регистрационен номер 60-1045-8, което съответства на сегашния парк
 от  товарни локомотиви и са украсени като такива.  В допълнение - за грешките от годината на производство ,
 няма симптоми. Това обаче прави локомотива , несъвместим с много исторически пътнически железопътни вагони,
които вече са на пазара, в сравнение с твърде малко товарни такива.

Затова румънците поръват серия с 60-0801-5, локомотив който е и в железопътната мрежа и днес .
 За съжаление, времето, необходимо за изпращане на проекта към „Tillig”, изтича и боядисването на модела ,
 по  необходимост е вече реализирано по първоначалния дизайн.



През юни 2008 г., нулевата серия на този  локомотив е произведен и изпратена от Китай на  „Tillig” ,
без от „Tillig” или „Trenulete.RO” или да даът "добър” за боядисването му в  извадка от производството. 
Изненадата е голяма , когато, след получаване на предварителната доставка от „Tillig” , румънците откриват ,
 че има пак различия от одобрения проект.  Като липсата на надлъжни черни ивици, които разделят
централната бяла линия.

Така че те са  поставени пред много трудно решение: да се приеме този локомотив , а от „Tillig" са готови да доставят
, давайки им модела на клиента , по избор, на цена, значително по-ниска , но с явно сгрешени графики
 или да откажат доставка, с всички последици, които биха възникнали тук от гледна точка на натиск и
недоволството на клиентите, но също така и в условията на сериозни щети на продажбите  и оборота.

Въпреки, че решението е било много трудно, те избати да откажат нулевата  серия .  Съответно „Tillig”
връщат цялата поредица в Китай за корекция.  За съжаление, обаче, поради напредналото производство,
което се нуждае от определен ред в операциите , с много елементи, добавянето на  обикновенната черна лента
, която е липсвала става невъзможно. На нулевата серия при всички локомотиви бяха демонтирани кошовете и претопени,
тяхната конструкция е произведена с нови такива.

Очевидно, това означаваше, отлагане за пореден път , като китайският производител, вече трудно може
 да го включи в графика си на производство , което е изключително натоварено.  До последния момент
поставя въпроса да се отложи старта на Нюрнбергския  панаир през февруари 2009!

Поради наличието на постоянен натиск от „Trenulete.RO” последните няколко месеца, и постоянната кореспонденция с
фабриката в град Шенжен (Китай) , производството бе ускорено и накрая локомотивите , но правилните този път,
са получени в Германия  , като накрая приключи най-голямото приключение на румънските моделисти за този старт
 не без тяхната помощ. Букурещ от 29 ноември 2008.



Превод от матириали на „Tillig" и „Trenulete.RO”.
...


--- Край на цитат ---

Adrian:
Надявам се родните производители да пуснат в серийно производство основните ни локомотиви !!

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия