Да видим първо в Германия какво е положението.Деление според завода производител:
94 (201-461) - 261 бр. - Schwartzkopff - 1905-1913
94 (462-467) - 6 бр. - Graffenstaden - 1914-1915 - за Елзас и Лотарингия
Деление според вариантите и разновидностите, имаме 3 основни вида:
94 (201-262) - 1905-1909 - 94 бр. кола Gölsdorf с водеща 4-та сц. колооос - несиметрична - 1-ви вид
94 (263-420) - 1909-1912 - кола с водеща 3-та сц. колооос - симетрична - 2-ри вид
94 (421-461) - 1912-1913 - усилен T16 - 8t повече вода и 3t повече въглища - 3-ти вид
Първият вид има няколко варианта според димната камера, паропрегревателя и мястото на пясъчника - на някои машини не е на котела, а отстрани.

Това е първият вид - шатун хванат на предпоследната колоос

А това са първи и втори вид плюс Т16.1
От всички тия бройки след първата св. война в Германия са останали едва 65.
Къде сме ние?В книгите на г-н Д. Деянов е разказано много добре историята и начинът на придобиване на машините за БДЖ: останали на наша територия и гарирани на глухи коловози в ж.п. завода в София и така до 1931, когато след мъчителни и трудни преговори с посредник са били закупени 10 бр. и нужните здрави части за тях. Различен от всички е бил само 50.10 - най-старият, който незнайно кога точно обаче е бил преправен с водеща 3-та колоос - като останалите.
Локомотивите не са получили номера според DRG системата от 1925, щото просто не са били в Германия по това време. На базата на информацията на г-н Деянов си поиграх и подредих 10-те локомотива в таблица според фабричните номера и годината на производство. Така подредени, таблицата показва къде биха били като DRG номера нашите 10 локомотива ако бяха в Германия през 1925:
========================================================================
БДЖ БДЖ DRG DRG Вид
1936 1908 KPEV F.N. 1923 1925 на лок.
========================================================================
50.10 (8125 Breslau) Schwartzkopff 3902 1907 94 229-230 94 227-228 1-ви вид
50.05 (3505) (8109 Altona) Schwartzkopff 4330 1909 94 271-272 94 268-269 2-ри вид
50.06 (3506) (8106 Cöln) Schwartzkopff 4395 1909 94 282-283 94 279-280 2-ри вид
50.02 (3502) (8117 Altona) Schwartzkopff 4654 1911 -319 -316 2-ри вид
50.03 (3503) (8134 Essen) Schwartzkopff 4906 1912 94 394-395 94 392-393 2-ри вид
50.09 (8108 Erfurt) Schwartzkopff 4926 1912 94 406- 94 404- 2-ри вид
50.01 (3501) (8109 Erfurt) Schwartzkopff 4927 1912 407 405 2-ри вид
50.07 (3507) (8127 Altona) Schwartzkopff 4934 1912 94 411-412 94 409-410 2-ри вид
50.04 (3504) (8113 Erfurt) Schwartzkopff 5028 1913 94 423-424 94 421-422 3-ти вид
50.08 (3508) (8136 Essen) Schwartzkopff 5050 1913 94 444-445 94 442-443 3-ти вид
========================================================================
В резултат се оказва не друго, а че освен локомотив 50.10, различни от останалите са били и 50.04 и 50.08, т.е. те са били от третия вид - усилен pr. T16.
повече тук:
http://hpw-modellbahn.de/geschichte/dampf/dampf03.htm#antwort13също и тук:
http://de.wikipedia.org/wiki/Preußische_T_16