Главен форум | Main forum > Останалият подвижен и неподвижен състав | Rest of the mobile and immobile composition

Автобуси "Икарус" - развитие през годините.

<< < (7/15) > >>

pach:
Значи фирмата производител не се е справила с прототипа си  въпреки подмяната на двигателя...
но в ДАП-вете на ГДР и Полша са успели?!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Единствено жълтия с мноооооготоооооо  :wacko: врати тип "хармоника" е самоделка но в още една държава - познай коя е ?
Не знам за статистиката но в няколко сайта (дал съм един от тях) пише за няколко автобуса от модел "Икарус-293" влючително и в уикипедия...

А този за аерогарите има дори ...тоалетна. :haha:

KRAKOMOBILA:
Пламене стига си говорил глупости и си отбирай малко материалите:
Това и това са Фотошоп:



 Нито са самоделки, нито са правени по ДАП-овете. Правени са на компютъра вкъщи.

IKAR:
Не, че не се е справила, просто не е имало желаещи да купуват такива....В Будапеща не са го искали заради голямата дължина, трудното вземане на острите завои, съответно преминаването през тесни улици - можел е да се движи само по пътища от сорта на "Цариградско шосе" примерно. Или по специални изолирани трасета само за автобуси, каквито опити са правени, сега също има такива в други държави - Bus Rapid Transit. За Колумбия е правен пък прототип без стълби, за спирки с "високи перони", пак за такава система. Но при тогавашните условия в соцлагера това е немислимо....

Преди да се сложи нещо в таблиците в края на книгата, всичко е проверено по няколко пъти, от няколко различни източника. В интерес на истината в нея бяха включени и "самоделките" - например първите съчленени автобуси в Унгария, както и един двуетажен, направен от два катастрофирали автобуса, но такива, правени в други държави не бяха взети предвид, защото не можеше да им се хване "края", източниците бяха крайно несигурни, дори смърдеше на "Фотошоп" :lol:.

Всъщност Икарус не е и никога не е била "самостоятелна" фирма-производител, а едно изключително събирателно понятие, състоящо се от няколко завода за крайно сглобяване - в Секешфехервар, Будапеща, Капошвар, Сегед, Дебрецен и отделен завод в Будапеща за "специална" продукция - демек непознати у нас автобуси за Германия, Кувейт, разни арабски шейхове,Скандинавските страни, отчасти Гърция, някои от тях функционират и сега, плюс един куп поддоставчици, които продължават да си изкарват хляба и по този начин, и чрез резервни части. Дори думата не е унгарска, а патентът за нея беше на Могюрт - нещо като нашия Балканкар.

Der Hetzer:
Ами да, мога да кажа, виж най-горната черно бялата снимка, средната секция е с един прозорец в повече, явно както каза колегата в един от предишните постове е "наставян" от 2 автобуса в един в някое чуждоземно автостопанство. Колкото до модела в НО на 293 и това че вратите са му хармонични - това е защото SES не е от най-изтънчените фирми и не се задълбават чак в такива подробности, просто и те по примера на автостопанството в град Залаегерсег или Вроцлав са наставяли от части от 280. Първия модел на синия 293 дето го сложих е преправян от някакъв унгарец или бутикова унгарска фирмичка на базата на модел на SES, но цената която му се търси се връзва на към 200 лева с превода и доставката, освен това не знам доколко качествено е преправен, така че това е рискована покупка. А и от 293 не разбирам особено, просто ми стана интересно че съществува и такъв дзвер, на мене слабост и любов от пръв поглед си ми е 280, което пък изобщо не може да се слага на една плоскост с друсачите и хлебната шкода, последните докато събуждат само смешни спомени и са ми любими в областта на сеира, то в Икарус 280 съм влюбен и възхитен... пък и като слагаш определители ПО със звездички по средата мислиш ли че някой ще си трае?

IKAR:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=255.40

Тук съм разнищил историята на доставките на Икаруси в България, както и разликите между отделните доставки от един модел. Статистическите данни за вноса по модели и години са взети от книгите, които вече ги знаете. Пускам линка, за да не преписвам всичко тук.



Една снимка от Пловдивския панаир през есента на 1988-а. Договорени са такива автобуси, но идват промените и доставката отива на кино.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия