Автор Тема: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.  (Прочетена 43176 пъти)


IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 931
  • Рейтинг: 257
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #61 -: 11 Октомври 2018, 23:36:19 »
Ми то, Пламене, човекът си го казва в прав текст, няма какво повече да се добави. Няма как компания, която за 24 часа губи основните си пазари, да оцелее. Може би ако беше по-малка фирма, с не толкова голям обем, насочен преди всичко към СИВ, по-вероятно щеше да устиска. Независимо от отделното подразделение за суперскъпи "месингови" модели по индивидуални поръчки от Запад. Иначе нито са първите, нито ще са последните. Примери колкото искате, че и в хобито. Ами, както казвате, така е, след като бизнес се прави не от специалисти и бизнесмени, а от меринджеи и банкери, чиято главна цел е да се налапат и напълнят сметките си на момента, пък компанията кучета я яли. Може би именно огромния износ "по второ направление", който имаше Унгария през ония години, е една от причините тя да е коренно различен тип държава. Преди 20 години, когато отидох за първи път, все едно бях на друга планета. За Австрия, Германия и т.н. да не говорим. Сега е друго, нито в Австрия е каквото е било, нито в Германия, нито в Канада ако щете. Но тука при мене няма поляци, чехи, унгарци, ама с руснаци и българи е пълно.
То и с моделите - не съм хич оптимист за бъдещето, поради същите причини. Някои меринджейски тикви не могат да разберат, че ако това хоби ще се развива, бъдещето е в масовите бюджетни неща, не в адски скъпи "за скъсване от гледане", насочени към ограничен кръг супербогати хора. Ама, както казахме, за тях е важна печалбата на момента, после има кой да му бере гайлето. Така и полската фирма Соларис, на която се възлагаха доста големи надежди за читави европейски автобуси, лека-полека затъна до ушите и къде заради това, къде заради влошеното здравословно състояние на собственика, вече е собственост на баските от CAF. Бомбардие, най-голямата в света фирма за трамваи, влакове и т.н., също хич не е в цветущо състояние, правителството на Квебек постоянно я инжектира със субсидии от нашите данъци. В същото време, понеже се играе на прее*и другарче, Калгари и Едмънтън работят със Сименс. Та не е далеч моментът, когато ако искаме модели, ще трябва да си ги правим сами.

Иначе Икарусът от линка - ако го бяха направили както трябва, няма значение, че е руски, щях да съм първият, който ще си купи. Обаче....отвън са го докарали, но вътре салонът е под всякаква критика - криви дръжки, голяма "генерализация"....

Бях решил повече да не пиша, заради допуснатото напоследък безобразно поведение у няколко човека, те си знаят кои са, ама в крайна сметка какво пък, всеки отговаря за себе си.

Писането във форума винаги е било доброволно, а за спазване на реда в него си има админ, тъй че подобни мнения биха имали само една последица - провокация към други потребители/съответно тяхна реакция. Затова ще ви помоля ако имате някакви безпокойства, да ги споделяте единствено и само с мен, а не да хвърляте във въздуха подобна позиция, която задължително ще предизвика нелицеприятна дискусия!

Dispatcher
« Последна редакция: 12 Октомври 2018, 09:15:23 от Dispatcher »

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1139
  • Рейтинг: 106
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #62 -: 27 Ноември 2018, 11:54:12 »
Икаруса е гОлЕма сила и вечна класика !!!
 https://www.youtube.com/watch?v=V90u3aVJMQA
 https://www.youtube.com/watch?v=tadJ_PYztsQ
Стигнал е чак до америка, От Балатон до Пасифика   https://www.youtube.com/watch?v=lEe3FQKsBoE
https://www.youtube.com/watch?v=Y_E19hdp80E
« Последна редакция: 27 Ноември 2018, 12:07:47 от jopeto »

pach

  • Trade Count: (38)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 10952
  • Рейтинг: 871
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #63 -: 22 Декември 2018, 11:21:48 »
Китайци възродиха Ikarus

 Георги Касабов         
Унгарският производител на автобуси и специализирана транспортна техника Ikarus представи първия си нов модел от десетилетие насам. Ключова роля за възраждането на марката играе китайската компания CRRC, която явно планира да пробие на европейския пазар, като продава продукцията си под добре познатото име.

Изцяло електрическият CityPioneer ще се произвежда в Унгария, но всъщност представлява китайски автобус с емблемата на Ikarus. 12-метровият рейс с нисък под има синхронен двигател tDrive-MD2021 с мощност 240 кВт (326 к.с.), захранван от литиево-фосфатна батерия с капацитет 313 кВтч.

CityPioneer може да измине между 200 и 260 км с едно зареждане, което отнема 5-6 часа. Максималната скорост е 80 км/ч, а вместимостта - 76 пътници. Серийното производство започва през втората половина на 2019 г.

https://youtu.be/jgGUsel9QPg

https://www.sustainable-bus.com/news/electrobus-europe-and-the-citypioneer-ebus-prototype-chinese-crrc-in-europe-with-ikarus/
« Последна редакция: 22 Декември 2018, 11:27:35 от pach »

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 593
  • Рейтинг: 135
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #64 -: 23 Декември 2018, 10:52:59 »
Изключително грешно разположение на втората врата. За нашите нужди , разбира се. Хората в другите страни са научени да се качват отзад , при нас е обратното. Най-използвана и най-тясна врата в софийските превозни средства е първа врата. Вече една година карам краставица и  впечатленията ми са , че първа врата е най-желана от пътниците , независимо от възрастта и полът.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 931
  • Рейтинг: 257
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
« Отговор #65 -: 16 Януари 2019, 19:53:58 »

Детска градина за децата на работниците в Икарус през далечната 1981-ва година. Обърнете внимание на "играчките" с които децата си играят. Сега за тези модели някои луди глави биха платили повече, отколкото за Микрометакит или КМ-1. Още повече, че и двата "оригинала" са крайно редки и произведени в много малки серии.