Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Аналогово управление | Analog Control

Идеи за автоматизиран ЖП прелез

<< < (4/18) > >>

pach:
Аааа , супер ! Ще помагам с каквото мога , дерзай !
 :good:
(хубавото на схемата е че благодарение на оптрона , върши работа както за аналогово , така и за цифрово движение - това не е засяга на практика ;))

pavel75:
В събота ще идваш ли? Ще имам въпроси, стига да можеш да ми помогнеш.

pach:
Там съм ,че как !!!
Задавай въпросите си тук - хем мрежата ни е под ръка ,
 хем с другите ще споделяме опит - нали форума е за това!?
 :yes:

pavel75:
Първият въпрос, който възниква е следният: От схемата разбирам, че при прекъсване на лъча тя се задейства. Оттук идва въпроса къде ще е разположена - на самия прелез или преди него. Ако е на самият прелез няма да е много естествено, защото бариерите ще падат с идването на влака, но пък ще работи в двете посоки. Ако е разположена преди прелеза, както е в действителност, то трябва да се предвиди, че ние имаме двупътен участък с двупосочно движение и май ще стане много сложно.

Вторият въпрос - доколкото разбирам от схемата, е че тя се захранва директно от релсите. Така ли е?

Трети въпрос - на какво разстояние могат да бъдат разположени излъчвателя и приемника

Четвърти въпрос - на втората схема за заетост на участък виждам, че релсите на моя модул трябва да бъдат напълно отделени електрически от другите. Така ли е?

За сега май е това. Още със сигурност ще има.

pach:

--- Цитат на: pavel75 link=topic=1205.msg17985#msg17985 date=1233062476 ---Първият въпрос, който възниква е следният: От схемата разбирам, че при прекъсване на лъча тя се задейства. Оттук идва въпроса къде ще е разположена - на самия прелез или преди него. Ако е на самият прелез няма да е много естествено, защото бариерите ще падат с идването на влака, но пък ще работи в двете посоки. Ако е разположена преди прелеза, както е в действителност, то трябва да се предвиди, че ние имаме двупътен участък с двупосочно движение и май ще стане много сложно.


--- Край на цитат ---

Отговора на въпроса ти , се съдържа в самият въпрос - много ясно че от двете страни преди прелеза!
Колкото до двупътно , схемата в двойно изпълнение , но с един изход за управление на прелеза и си готов... ;)


--- Цитат на: pavel75 link=topic=1205.msg17985#msg17985 date=1233062476 ---
Вторият въпрос - доколкото разбирам от схемата, е че тя се захранва директно от релсите. Така ли е?


--- Край на цитат ---


"POWER BUS" считай , че  означава захранваща шина , а не релсова линия (в странство имат стандарт на изчертаване и описване на схемите по-различен от бившите соц .страни.).
Когато ползваш аналогово захранване имаш регулиране по релсите от 0 до 12-14V , което не ти върши работа - стабилизатора за 5-те V , работи стабилно от 7,5 V нагоре.Когато взимаш от релсите захранване , то схемата няма да работи под този праг (отделно че там имаш и реверс на хода , което си иска още "защитни" части)...
Накратко това си е захранването с 12 V DC.
Ако имаш DCC система , тогава може и да се вземе от релсите - има си всичко необходимо на входа , изправителен диод, токоограничаващ резистор , филтриращ кондензатор , стабилизатор за 5V и готово - захранена схема.


--- Цитат на: pavel75 link=topic=1205.msg17985#msg17985 date=1233062476 ---
Трети въпрос - на какво разстояние могат да бъдат разположени излъчвателя и приемника


--- Край на цитат ---

Ако успееш да промениш това разтояние ...



от този елемент ...



Това съм го обяснил още тук ...


--- Цитат на: pach link=topic=1205.msg17951#msg17951 date=1233050662 ---Павка , трябва ми малко време , да намеря схемата и ще ти я пратя.
Изпълнява се със инфрачервени светодиодни клетки "излъчвател-приемник" в един корпус който е достатъчно малък да влезне между две траверси на НО.Чуствителен е достатъчно , та дори и станиолче не се лепи под вагоните и локомотива...
Изхода от електрониката е стандартен .
Ти какво ще сложиш за изпълнителен механизъм на бариерите?
"мигалки" от дясно на шосето (от двете страни на прелеза) със светодиоди ще има ли ?


--- Край на цитат ---

ще те разбера , че подхождаш сериозно по въпроса ...

Всичко това до тук съм го дал в линкове , само няколко поста по-горе ... :blink:
всъщност тук за какво става на въпрос ??????????? :()


--- Цитат на: pavel75 link=topic=1205.msg17985#msg17985 date=1233062476 ---
Четвърти въпрос - на втората схема за заетост на участък виждам, че релсите на моя модул трябва да бъдат напълно отделени електрически от другите. Така ли е?


--- Край на цитат ---

В темата отначало (ма това се е изгубило при отделянето и като самостоятелна)  съм споменал , че схемата става също за обратна връзка с минимални промени по входа ,като служи  към компютърни програми (или други управляващи станции) за да знаеш къде са ти влаковете .
Ти такава програма ползваш ли за модула , или у дома ?
Ако не , не ти и трябва втората схема , тя бе само илюстрация за казаното по-рано...

та така ... :wacko: :wacko: :wacko:



Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия