Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Аналогово управление | Analog Control

Идеи за автоматизиран ЖП прелез

<< < (13/18) > >>

Adrian:


аааа , паркирането само с SMS  :bb:

optron:
Че аз да не съм в София!   :beee:
Стига офтопик!
Вече имам идея с акустичен датчик и датчик за тегло. Идеята е акустичният датчик да слуша вибрациите, когато наближава композицията, а датчикът за тегло е ако все пак влакът спре върху прелеза. Впрочем, ако се ползува пиезо-пластина, тя може да играе и двете роли. Само трябва да доизкусуря схемата и да ви я дам, пък вие му мислете как ще ме черпите.
Едно предимство, което отбелязвам е, че бариерите ще реагират от различно разстояние до влака всеки път, което ще симулира човешко управление на прелеза.
За онези, които имат възможност за прекъсване на релсите, един сензор за присъствие е токов датчик - той измерва консумацията по участъка около прелеза и ако е ненулева, значи имаме локомотив в зоната. Това обаче пак не решава въпроса със спирането на прелеза ...

CaLLlo:

Много усложнихте една от най-леките задачи в автоматиката - прелез, а какво да кажем за всички останали къде-къде по-сложни проблеми за решаване!?!

Да, това е проблемът с релетата за време:


--- Цитат на: optron link=topic=1205.msg29002#msg29002 date=1254322520 ---... Само не се решава въпроса със спирането върху прелеза ...

--- Край на цитат ---

Трябва ако влакът спре върху прелеза бариерата да остане спусната, респективно неохраняемият прелез да продължи да сигнализира с мигане! Броенето на вагони, колооси, или пътници решава проблема, но не е е ли прекалено сложно да се прави това само заради един прелез!?!

Отговорът следва от самия въпрос който си задаваме - Кога да е спусната бариерата(ако е с бариера)?
Отгоовор: Ами когато там има влак, или скоро ще има.
Оттук за мен веднага следва елементарното условие, което ще ми е достатъчно за всички ситуации:

Ако има влак в "участъка" с прелеза и с каквато и посока на движение да влиза в него - бариерата трябва да е спусната!!

pavel75:

--- Цитат на: zazo link=topic=1205.msg28999#msg28999 date=1254321318 ---Нищо не разбирам от това, което си говорите, но ми хрумна една екстравагантна идея. Със звуков сензор дали не би могло да стане. Локомотива свирва преди прелеза - бариерите падат, второ свирване след като го е подминал бариерите се вдигат. Само докато го пиша ми дойдоха на акъла няколко евентуални проблема, но ...  :music:

--- Край на цитат ---

На модула вървят всякакъв подвижен съствав - със и без звук

pach:
Сашо е прав - тук цял "нАучен" труд ще разработите за нещо обикновенно.
Като не искате магнити, лепенки, звуци, токови бобини и т.н. приложете това което всички ползват.
От двете страни на прелеза , над коловозите се слагат излъчватели на "черна" пък дори и бяла светлина, насочени към съответният фотоприемник, връзвате го към схемата която ви даде Тодор (bdg43), а на нейният изход транзистор, реле и/или съответният изпълнителен механизъм - било то бариера или само звуков и визуален сигнал.Двойките излъчвател-приемник се разполагат леко диагонално за да не отчитат празнините между вагоните ако преминава композиция и се маскират в осветителни стълбове, дървета, скали, къщи...въобще всичко каквото има на удобно място за отчитането на входящ/изходящ/спрял влак.Готово.
 ;D

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия