Автор Тема: Maerklin фалира  (Прочетена 14647 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Maerklin фалира
« Отговор #15 -: 05 Февруари 2009, 08:40:21 »
Съвсем точно и аз съм напълно съгласен с IKAR !!!
Само ще допълня - това дет се прави в Китай , липсата на инвестиции и нежеланието да се печели от оборот , а не от високи (неотговарящи на действителността) цени , се концентрира в лакомията на менажерите . От високи цени се печели общо взето еднократно , след което фирмата по-добре да я няма...но така печалбата за директорите е ограмна и най-вече почти мигновенна.Докато печеленето от оборот предполага дългосрочна програма с малки печалби.Да ама лакомите директори това не ги устройва.
Те предпочитат да се нагушат в кратки срокове , и след това фирмата "кучета я яли".
В Европа упорито се говори , че директорските бордове на всички моделни производители , са толкова далеч от проблемите на моделизма , защото нямат дори един модел в домовете си - тоест управлението на фирмите е в ръцете на печалбари , но не и моделисти или колекционери...
Може да плюем по китайците , но всъщност там е надеждата.Китайците доказаха , че навлизайки в даден бизнес , първоначално заливат пазара с количество без качество , но това им дава време и пари да се развият , и който иска да остане на пазара вече почва да вдига качеството... Сега е момента (или ще настане всеки момент от тук нататък) да купуваме китайска стока , защото по-лакоми от китайците , няма. Тоест след време и техните цени ще стана космически , но тогава те ще са вече единствените производители (монополисти)...
Има един (вече) стар виц .
В пула с новините на китайската осведомителна агенция се появява следното съобщение:
"-Вчера стана тежка катастрофа м/у три голями камиона на последният завой преди входа за контейнерният терминал на пристанището в Шенжун.Причината за катастрофата е бързането на камионите да доставят навреме превозваните контейнери със стоки за Европа!" :yes:
В пула с новините на БТА се появява индентично съобщение за катастрофа"
"-Вчера , на кръстовището по магистрала Е79 , стана тежка катастрофа , между два депутатски мерцедеса и магарешка каручка с тор.Причината за катастрофата е отнемането на предимството от магарешката каручка , на депутатските коли , които бързали за поредният прием организиран от европейската банка за развитие!"
 :lol: :lol: :lol: :lol:

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Maerklin фалира
« Отговор #16 -: 05 Февруари 2009, 09:27:21 »
Цитат на: IKAR link=topic=1378.msg18853#msg18853 date=1233766975


Мерклин е фалирала, вероятно ще повлече със себе си също Трикс и LGB - нали уж са нейна собственост, Роко и Флайшман някаква банка и едните и другите ги държи за топките......То както е тръгнало няма да останат производители на ж.п. модели...Ами така ще е, като не им идва акъла в главата и продължават напук на всичко да държат такива космически цени. На сайта на Нюрнбергския панаир четох едно интервю, в което се казва, че за разлика от 70-те и 80-те години, когато не е имало немско и австрийско дете без "влакче" в къщи (въпросът е бил какво е - Флайшман или Мерклин, а не дали го има), сега сред децата и младежта интересът към това хоби бил почти никакъв...И как я мислят те тая......Оправдават се с прецизност, детайлност, трудност за изработка и т.н. А публична тайна е, че всичката карантия - двигатели, предавки, декодери, в това число и тези със звук, от години се правят за жълти стотинки в Китай, нищо, че на моделите гордо пише Made in Germany/Austria...Относно матриците за кошовете моят колега, който във фирмата се занимава с машинно чертане казва, че със съвременния софтуер точно за половин час може да бъде изработен чертеж на парен локомотив само по снимки, за дизелов или електровоз било още по-лесно...И при тази ситуация нормално ли е според вас един средна хубост локомотив със звук да струва колкото една добра печка, пералня, хладилник или телевизор.....Или дигитален стартов комплект със звук колкото лаптоп от по-високите класове.... За преди 5 години, когато излезе платинената серия на Роко сега по форумите се пише, че това в същност е била лебедовата песен на фирмата, фалирала малко след това...И точно за тези супер модели се пише, че те били с най-много дефекти в цялата история на компанията...Сега навсякъде, каквото е останало от тях, се разпродавало на сравнително ниски цени...Пазаруващите в бея да кажат дали това е така...Съвсем скоро ще публикувам една статия в "Гафове на производители" по тоя въпрос, нека само да я преведа....Та да вземат накрая да им уврат главите, да понамалят цените, защото както у нас, така и почти навсякъде в Европа, особено Германия, Австрия, Швейцария, дори и в Полша, Чехия и Унгария феновете на нашето хоби изобщо не са малко, но всички се оплакват от високите цени....Следователно ако намалят цените, всеки ще може да си купува все повече и повече, респективно компаниите не само няма да фалират, ами ще се радват и на доста добри постъпления. Като се продават повече бройки дори и на загуба известно време, в един момент приходите ще надвият на масрафите заради големия обем продажби......Ама откъде толкова акъл...

И е така и не е така! Само човек, който си няма идея от триизмерно чертане може да каже че чертежа на един умален локомотив се прави за 30 мин. Аз съм с доста години опит в чертането на компютър, даже и с опит за изчертаването на един такъв локомотив, обаче си нямаш идея колко време отнема изработката на чертежа, като имаш в предвид че освен от вън, модела се проектира и от вътре, предавки, габърити, осветление, електронни компоненти, светловоди и т.н. Следва изработка на технологията на производство, след това се произвеждат всички матрици и технологични приспособления за боядисване и сглобяване, което не винаги става от първи път, и чак тогава се правят първите мостри. Ако всичко е ок, чак тогава се преминава към предварителна реклама и след набиране на достатъчно заявки, към производство. Съветвам да погледнеш този филм:
http://www.youtube.com/watch?v=WYDeEVRy6j4
и не забравяй да обърнеш внимание на склада с матрици, всяка една матрица струва между 50 и 150 хил евра, затова и много от производителите бягат матриците в Китай, но там излизат само с около 25-30% по-евтини, което пък дава глътка въздух на производителите в Европа за около 2-3г. Факт е че почти всички фирми в една или друга степен си правят освен матриците и моделите в Китай. Май само Роко и Флайшман(свидетели сме че и някои модели на Трикс са китайски) продължават да си правят моделите и матриците в Европа, е с изключение на платките :), но това не е толкова важен елемент.
И не забравяйте че в крайната цена има включени 5-10% транспортни разходи, поне 10-15-20% печалба за дилърите, и ето как цените набъбват. до сегашните нива. Интересен факт е че чрез интернет все по малкото клинети на този тип хоби търсят и намират желаните от тях модели на доста по-ниски цени от обявените на производителите и местните дилъри, а глобализацията спомага за облекчаването на тези дребни доставки, което доведе масово до затваряне на магазини по целия свят занимаващи се с ЖП модели и концентриране на доставките основно от Германия и Австрия където новите модели могат да се вземат на най-добри цени. Разбутването на цялата тази верига естествено че води до намаляване на производството и от там до затруднения за производителите. Но така ще е, и който не се пренастрои си е за негова сметка. Навлизането на банкерите в моделизма не мога да охарктеризирам друго яче освен като ГРЕШКА, защото тези хора освен от събиране и изваждане не разбират нищо от въпросния бизнес. Американския модел бизнес които масово ползват банкерите вече не работи. Факт е че настоящето увеличение на цените на Роко и Флайшман е типично банкерски похват, без изобщо да се има в предвид до къде ще доведе по време на криза това. Така че следващите бушони в рамките на 6-9 месеца може би ще са Роко или Флайшман или още по зле, и двете. Дано да съм лош пророк.
Но истината е една: света се изменя и е важно тези тенденции да се следват от близо, за да може да се реагира адекватно и да не сме свидетели как един бизнес свързан с едно от най красивите хобита в света отива в историята.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Maerklin фалира
« Отговор #17 -: 05 Февруари 2009, 09:36:10 »
Този бизнес може да отива в историята , но не и този моделизъм !!!
И до ден днешен има моделисти които си правят всичко сами и то в нашите мащаби , а не градинските или екзотичните...
Всеки втори английски клуб на острова , смята за чест , и го правят - ползват изключително малко фабрични детайли.Правят си сами профилните релси (има и такива руснаци!) , колоосите , зъбните колела , механизмите и т.н.макетите им са страшно близки по визия до действителността - често ако не сложат някакъв "външен" предмет на макета и снимката им е с макрото , направо не можеш да разбереш ,това на макет ли е или снимано някъде в Англия... :yes:
Единственото което не съм видял да правят , май е само електромоторчетата , но пък ползват свръхминиатюрни и мощни от японските производители!!!
 :yes: ;D ;)

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re:Maerklin фалира
« Отговор #18 -: 05 Февруари 2009, 12:22:28 »
Абе то, ако остане само домашното производство - считай хобито за приключено. Проблемът според мен е, че по-младото поколение живее  предимно във виртуалния свят и не се вълнува от модели, макети и т.н. истински неща.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Maerklin фалира
« Отговор #19 -: 05 Февруари 2009, 12:53:40 »
Това съвсем не е така...
разликата м/у поколенията има , но тя е в масовостта!
По соц.време всички бяха в някакви кръжоци (че и в по два/три) и имаше масовост там , а единици по улиците и в кафетата...
Сега всички ходят в някаква дискотека (че и в по две /три на вечер) и масовостта е по улиците (при дилърите) , а единиците са будните и жадни за знания и моделизъм (в нашият случай).
Но това е само част от по-глобален проблем ....ма това е друга бира... :drinks:

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re:Maerklin фалира
« Отговор #20 -: 05 Февруари 2009, 12:56:14 »
Именно в масовостта е проблема, което стеснява пазара до голяма степен.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Maerklin фалира
« Отговор #21 -: 05 Февруари 2009, 13:16:40 »
Та да сме в тон с промените предлагам някой от производителите да вземе да направи две голи фигури(машинист и любовницата му примерно) които се клецат в задната кабина на лока, докато колегата помощник машинист кара влака! Това гарантирано ще има успех сред подрастващите и ще промени отношението и масовостта им към любимото ни хоби! NOCH тръгнаха по тая крива, време е и за другите!
Другия вариант е пътуващ публичен дом във вагон, като действието вътре се управлява от DCC декодери, по желание и със звуково озвучаване(те и без това по порно филмите припяват все едно и също ОХ, АХ СУПЕР СИ...) . И всичко това на звуковия фон на поредния турбо хард чалга хит.  По такъв начин ще се стигне до нови невиждани висоти на изкуството за прилъгване на масово увеличаващата се простащина и глупост.
Третия вариант е да се произвеждат локомотиви и вагони с вградени ЖСМ-и с дисплеи и бутони под коремите им. караш си влака и той звънне, спреш го вдигаш лока и си правиш разговор - мнооого джиджано! Ще стане масов хит!
И последния вариант е всичко в едно, разбирай ако стане всичко това хобито ни заминава в коша за боклук.Поне за мен.
Ей такива ми ти мисли ми минават, докато си мисля за бъдещето на нашето хоби.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Maerklin фалира
« Отговор #22 -: 05 Февруари 2009, 13:45:42 »
Брях че ... хем смешно (айде това си става любова черта - lubomir & br118) ,
хем тъжно ... ма чак пък толкова черногледи и песимистични мисли...:bad: :bad: :bad:
 ;D

fyut

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Maerklin фалира
« Отговор #23 -: 05 Февруари 2009, 15:18:21 »
 :hi: Съжалявам, че противореча. Хобито, като всяко такова не може да бъде оприличено на "масовка". Това е начин на мислене. Все едно да караш Москвич, вместо Мерцедес. Просто начин на мислене........... :haha:.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Maerklin фалира
« Отговор #24 -: 05 Февруари 2009, 16:08:12 »
Цитат на: fyut link=topic=1378.msg18980#msg18980 date=1233839901
:hi: Съжалявам, че противореча. Хобито, като всяко такова не може да бъде оприличено на "масовка". Това е начин на мислене. Все едно да караш Москвич, вместо Мерцедес. Просто начин на мислене........... :haha:.
Тези които имаме въпросният начин на мислене , се познаваме по това , че и днес се занимаваме с хобито си .
Хайде да не ти изреждам поименно всичките си съученици , от оново време , щото нямаше нито един от моят клас ( 42 деца бяхме) или от съседните , който да не участваше поне в един кръжок , било то по музика , туризъм , география , физика , спорт като тук имахме шест отбора - хандбал , волейбол , футбол , баскетбол, народна топка  и лека атлетика (петобой) , математика , корабомоделизъм , авиомоделизъм, рисуване , биология , ботаника , дърводелство ... сега като се замисля май нямаше предмет който да ни преподаваха и учителката да си няма и кръжок по него.Много от тнас тренираха други спортове по районните отбори (сега клубове) на Славия , Левски , ЦСКА , Академик и Локомотив .
Имаше към военните , също доста клубове по хобита , които подготвяха кадрите за бъдещите войници в бившето ОСО ( шофьори , радиотелеграфисти, парашутисти, парапланеристи , безмоторни и моторни летци ).
Към кварталните читалища имаше театрални школи , по езици , по музика , хорове , танцови състави  освен и огромните библиотеки...
Уф , и още цял куп такива клубове , като в 50 % от дейностите им бяха свързани с конкретно хоби (по днешному казано)...
 :yes: :yes: :yes:
И говоря за масовост , защото това според повелите на партията , Комсомола , Пионерската организация и чавдарската подобна , всичко това беше ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се развива във ВСИЧКИ училища , квартали , читалища и райони.Хората които го правеха (от възрастните) на 50% си гледаха съвестно на тези допълнителни задължения...
И това ако не го наричаш масовост  :(, съжалява но за теб след преселението на народите , по-масово начинание май не е имало... ;D
 ;D
но въпреки тази масовост ,  90 % от тогавашните момчета и момичета не продължиха с тези си занимания , по една или друга пхричина , но най-вече защото ЗАДЪЛЖИТЕЛНИТЕ норми на поведение отпаднаха , къде поради преход от пубертета , къде поради самосвалянето на системата през 1989 година...
 :prankster:

ПП.Както казах , това е друга бира... :drinks: :drinks: :drinks:
« Последна редакция: 05 Февруари 2009, 16:09:57 от pach »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Maerklin фалира
« Отговор #25 -: 05 Февруари 2009, 23:40:38 »
Всъщност, Мерклин никога не наблягаше на детайлите, да не кажа, че съвсем ги нямаше! Предимството (ако се счита за такова) беше изцяло металната конструкция на моделите им, много удобни за игра на деца, дори да се изпусне на земята, трудно се чупи. От друга страна моделите на Мерклин се купуваха по-скоро заради ТРАДИЦИЯТА- след като дядото е имал влакче от Мерклин, то и внучето получава влакче от тази фирма! Но при сегашната конкуренция (почти всеки модел на Мерклин има алтернативен производител, при това много по-детайлизиран, и на доста по-ниска цена) мисля, че фалита на тази фирма е ЗАКОНОМЕРЕН!

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Maerklin фалира
« Отговор #26 -: 05 Февруари 2009, 23:48:09 »
С огромен интерес изгледах филмчето за производството на Роко, и останах потресен какви грозни лелки сглобяват парните локомотиви, и как дилетантски ги хващат (с натиск)за тръбите!!! Сега разбрах защо локомотивите им пристигат с толкова много липсващи или силно деформирани части!
http://www.youtube.com/watch?v=WYDeEVRy6j4
Забележете как лелката държи 50-ката- с едната ръка натиска едновременно щангите и тръбите на котела, а с другата прави пръстови отпечатъци върху тендера!?!?!

« Последна редакция: 06 Февруари 2009, 00:14:33 от Сaprycorn »

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Maerklin фалира
« Отговор #27 -: 06 Февруари 2009, 07:04:23 »
Е, вероятно след това минават на пароструйка :pleasantry: за да свалят отпечатъците.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Maerklin фалира
« Отговор #28 -: 06 Февруари 2009, 08:41:05 »
В каталога на Конрад за тази година ми направи впечатление , че фирмата навлизаше на американският пазар и с модели в Z !!!! :swoon:
И като се има в предвид , че 65 % от моделите представени в каталога им , са на Maerklin
се оказва май , че това им е лебедовата песен!!! ;D
Проблема май ще е , че във връзка с традициите (виж горното мнение на Сaprycorn ) , току виж взели ,че я опазили и възродили - европейците неси оставят традициите да умрат!!! :angry:
Така , че още е рано да се каже , дали ще остане мил спомен (за някой)... :)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Maerklin фалира
« Отговор #29 -: 06 Февруари 2009, 10:17:11 »
Няма страшно, държавата ще спаси фирмата и всичко ще е наред. А за детайлноста Ясен е съвсем прав, бих добавил още "само" - големи реборди; големи бурми по щангите; големи луфтове по всичкото задвижване; ГОЛЕМИ зъбни колела по задвижващите колооси, които задължително са залепени за едното или другото колело, но така че да се виждат между спиците и да те нервят на максимум; ужасна ска между колелата; бръмчене което може да съперничи единствено на ПИКО-вското от времето на '60; груби куплунзи! Да се чудиш що чак сега фалира с всички тия недостатъци, а вместо това - държи най-големия пазарен дял в Германия!?! Това явно се дължи единствено на традицията и на инерцията. Освен това и почти всички други фирми взеха да предлагат AC-варианти на моделите си, с което явно подбиха и без друго доста поиздутите цени на фирмата и резултатите не закъсняха.
Имам един Мерклин-ски BR 81 и отдавна се каня да го направя на DC, но играта много загрубява, защото ще ми трябват голямо количество нетипични за хобито металорежещи машини - шепинги, стругове, шмиргели и т.н. Бе, железарска история!