Автор Тема: :) За любителите на ПАРАТА ...  (Прочетена 457284 пъти)

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #225 -: 21 Юни 2010, 20:47:10 »
Някой може ли да ме ориентира за колко време парна машина ще вземе разстоянието София - Бургас и какви ресурси ще коства?

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #226 -: 21 Юни 2010, 23:06:01 »
Минимум 7 - 8 часа, около 15 000 лв., поне по мои сметки. ;D
P.S. Прочети цялата тема от самото начало! ;)
« Последна редакция: 21 Юни 2010, 23:15:08 от TheJackal »

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #227 -: 22 Юни 2010, 01:48:23 »
Цитат на: TheJackal link=topic=1380.msg43001#msg43001 date=1277150761
...около 15 000 лв...
Какво прави това в гориво и вода? Не можах да намеря информация за това ...

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #228 -: 22 Юни 2010, 04:07:52 »
До колкото знам се плаща наем за трасето на километър, отделно надника на бригадата на локомотива, наем на ден за самия локомотив, вагоните. Но нека някой колега който е по запознат да каже най - добре.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #229 -: 22 Юни 2010, 08:50:53 »
Ами отговора не може да се даде в едно изречение...
За кой парен локомотив става въпрос - съответно специфичния му разход на километър ?
Съответно с какъв модел тендер се движи - имат различна вместимост?
Каква композиция ще тегли, колко тона е  и на колко гари ще спира?
През коя линия ще се движи и дали ще изчаква по гарите или ще е винаги с отворен сигнал?
В книгата на Деянов "Локомотивното стопанство на България 1868-1946 г" има разходни норми според статистиката на тогавашната дирекция, но и там не са уточнени съвсем, защото са дадени като илюстрация, за това какво налага вноса на доброкачествени въглища от чужбина, и опита ни с нашите по лоши такива.
И цял куп такива въпроси, включително и през кое годишно време... :sarcastic:
А ако искаш прочети една култова книга на Димитър Деянов - "Когато парата караше влаковете", та в нея, една от главите е спомен, как се стига от София до Бургас, без много спиране и премеждията на пътя, включително "прегарянето" от умора, та тръгват по обратният път без да са спали и без да чувстват вече умората! Тоест целият маршрут е изминат с една машина и една локомотивна бригада - един вид извън "колцевата езда".
Все пак през ръцете на локомотивната бригада (и това си е принцип при парната тяга) за 10-12 часа п реминават няколко тона въглища, при това с кратки паузи, но без продължителни почивки.
Намери книгата и я прочети! Вярно че това е единствената книга на Деянов, която не е чисто техническа, а по-скоро белетристично четиво, но точно това я прави култова - обяснява нещата под формата на разказ и на "нормален" човешки език, но изяснява много въп роси свързани с професията на локомотивен машинист от парната тракция на България.
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 22 Юни 2010, 08:52:26 от pach »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #230 -: 26 Август 2010, 15:55:31 »
Една машинка която беше доста добре скрита (за щастие) от много време насам. Най-сетне я "откриха" нужните хора и сега чака да бъде изпратена за Горна Оряховица където да се започне възстановяването и - 15.47:
Машината е на 95% окомплектована има съвсем малко липси тъй като е седяла на закрито в Русе:



Машината е заснета в депо Русе от Railroader.  :)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #231 -: 26 Август 2010, 16:33:57 »
Красене, това с възстановяването сигурно ли е?

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #232 -: 26 Август 2010, 17:19:03 »
Ми ако нещо не се обърка - да.

Saruman

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #233 -: 26 Август 2010, 17:52:32 »
Сигурен ли си че ще я възстановяват. Сега в ГО възстановяват 03.12. а в Сф 05.01. Бях чел статия, че до края на годината ще се започне ремонта на 3 машини, явно 15.47 е третата.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #234 -: 26 Август 2010, 17:59:26 »
Не е казано, че до края на годината ще се започне възстановяването. Преди да се започне има куп бюрокращина която трябва да се уреди и свърши. Просто машината е окомплектована почти на 100% и след 03.12 и 05.01 най-вероятно тя ще е следващата. Пък и е нужно да се направи лодка, тъй като е направо безотговорно да няма действащ локомотив от най-масовата серия в България.

Saruman

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #235 -: 26 Август 2010, 18:32:48 »
Ами нали имаше една машина с номер 15.215, какво стана с нея? Да не е спряна и ако да, защо?

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #236 -: 26 Август 2010, 18:38:01 »
Спряна е от много време. Има достатъчно проблеми и в момента може да се каже, че е в по-лошо състояние от 15-47.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #237 -: 26 Август 2010, 21:01:48 »
Тази 15 .47 доколкото знам последно е била ползвана за пароподаване в някакъв завод.Стояла е на закрито и затова е така запазена.
Също като таз тук,която "лоши хора" нарязаха.

Не съм голям фен на парата,но когато гледах парния багер как я зарежда,си беше ГЛЕДКА.Даже съм се качвал да му опъвам и ръчките при "бай Стоян Мръсницата" ;D За жалост и него при положение,че си работеше го нарязаха.
Парният локомотив подаваше пара за отопление на резервните стаи в депо Карлово.Личеше си кога някой стар параджия го подклаждаше (сигурно си е представял как катери някой баир :yahoo:) .В стаите не можеше да се стои от жега.

« Последна редакция: 26 Август 2010, 21:48:10 от liro4605 »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #238 -: 26 Август 2010, 22:43:58 »
Това в Карлово беше 14-ка.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: :) За любителите на ПАРАТА ...
« Отговор #239 -: 27 Август 2010, 08:36:31 »
Тъй като разбрах, че това ще е първообразана на общозакупеният от приятели локомотив в НО, преправян от Васкопф в български, ще си позволя да цитирам извадка от книгата на уважавания инж.Д.Деянов. :hi:

Цитат на: инж.Димитър  Деянов link=topic=1380.msg45413#msg45413 date=1282851838
БДЖ серия 15 както знаем е изцяло окомплектована от немски локомотиви от серия BR-52.
Конкретно този локомотив - БДЖ 15-47 е екс BR-52.4048 който е произведен през 1944 г. във Виенското предградие Floridsdorf , или по-точно във акционелно дружество "Wiener Lokomotivfabrik-AG". Има фабричен №17335 и официално е бракуван през 1993 г.
Локомотивът е влезнал за експлоатация като чисто нов заедно с още първите 84 броя като бъдеща серия 15 на БДЖ, в периода февруари-декември 1944 г. Явно взет под наем от немските железници във връзка с окончателното проваляне на стандартизационната програма в БДЖ от предишните години и като опит да се запълни липсата на парна тяга за нарасналите експлотационни нужди в БДЖ по време на Втората световна война. За експлоатацията му съответно е плащано наем на Германия до септември месец 1944г. след което същите суми са били превеждани на СССР до края на 1946 г. когато СССР позволява да закупим от него,  подвижен състав
(вагони и локомотиви) останали в експлоатация като трофейни от немците на българска територия.
 

Спомена се, че е бил експлоатиран в депо Плевен (или поне такава табела ще се сложи на модела), но поне аз не намирам за сега това от къде става ясно!?

Впрочем има и друго - неизвестната табела горе до прозореца и над хоризонталната дръжка под него на локомотивната будка, за сега също не е ясно точно каква е?
 Подобна на почти същото място има и на БДЖ 15-66 от депо Варна, така че може би ще успеем да изясним и този въпрос.
Издирването на стари снимки както на немският локомотив, така и на вече нашия, ще е трудно, но може би ще успеем да намерим още информация по въпроса...
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 27 Август 2010, 08:38:30 от pach »