За съжаление 05.01 е стопила лагер на тендерна колоос и е останала в Карлово.
Атракционния влак пристигна с около 30 мин закъснение на Пирдоп,
теглен от 43.514 и 16.01 зад него.
Електровоза е помагал на 16.01 през тунелите "Козница" и "Гълъбец".
След Горно Камарци до София влака би трябвало да пътува само с парна тяга.
Направи ми впечатление, че от влака не слезе нито един турист да прави снимки или да разгледа локомотивите.
Причина може да е било лошото време или разочарованието от големия брой "издънки" по време на пътуването.
Все пак хората са дошли тук, за да пътуват с влакове, теглени от парни локомотиви.
Предполагам, че ще искат и финансова неустойка от организаторите за неизпълнени договорени условия.
Това в Западния свят е напълно нормална практика.
Влакът пристигна със закъснение на Кв заради разплавения тендерен лагер на 05.01. На тръгване увеличихме закъснението заради разсеяни туристи, които са шматкаха по гарата.
Електровозът го дадоха в последния момент не за да помага, а защото от НКЖИ са решили, че през дългите тунели ако караме на тяга ще удушим пътниците – явно чиновниците не знаят, че през същите тез тунели дълги години вървяха парни машини без никой да са е удушил. Отначало разпореждането беше електровозът да ни прекара през 9-ти тунел до Ко, но докато пътуваме е пристигнало ново нареждане да ни тегли и през 3-ти тунел до ДКм. От там карахме влака само с 16.01.
На Пи не е слязъл никой защото по разписание трябваше да сме транзит.
През целия път до Сф, после Сф-Рд-Кю-Гв-Кю-Рд от наша и от страна на машината нямаше никакви издънки, като изключим закъснението с около 10-15 мин в участъка Кю-Гв и обратно заради безбройните намаления 15 км/ч по прелезите. Издънките бяха заради скандалите и просташкото държание на началник-влачката – едно безформено човешко същество с неясен пол и нахлупена руска ушанка, което крещеше неистово по туристите когато искаха фотопаузи, снимане на потеглянето на влака и пр. нормални неща, за които са си платили скъпо и прескъпо. Туй изчадие не разрешаваше никакви такива глезотии „щото си имало разписание”. Чунким ще объркаме трафика по линия, по която минават два влака седмично! Откъде го изкопаха туй чудовище да го турят началник на такъв влак..... Но ние нищо не можехме да направим, щото таз (или тоз, или туй – до последно не разбрах мъжко ли е или женско) ни заплашваше с рапорти.
Та тъй – представихме са чудесно (както обикновено) пред любители и професионални железничари, дошли от майната си да са насладят на уникални машини и природа. Между тях имаше един действащ парен машинист от Австралия (!!), с когото са запознах и си разменихме адреси.