Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 497825 пъти)

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #405 -: 13 Юли 2014, 10:20:09 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=1410.msg95717#msg95717 date=1405234344
Влакът явно наистина се е движел бързо, за да се случи това, но лично мен ме съмнява, че е трябвало да влезе в отклонение. Едва ли влакът е спирал по разписание на гарата, в този случай се пуска по правата и скоростта не се ограничава...

Главният коловоз е бил затворен за ремонт - това от коментарите под статията в dnes.bg. Сигнализацията е била изправна, според твърденията на гаровия персонал. Предполагам, че в локомотива трябва да има някакво записващо устройство за скоростта и други важни данни и оттам са видели, че е била 98 km/h, но пък влаковия персонал описва доста по-ниска скорост. Имало е охранителна камера, която трябва да е заснела всичко - да видим какво ще излезе...

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #406 -: 13 Юли 2014, 11:35:58 »
Уж участъкът прясно ремонтиран, обаче главният коловоз - ЗАТВОРЕН за ремонт!!! Егати цирка! Значи ремонтът изобщо не е завършен! Което пък не може да не се знае от машинистите - имат си инструктажи винаги къде какво се прави... И за съжаление май ще излезе, че машинистът е виновен... А и помощникът къде е блял...

Да, има записващи устройства за скоростта, и това е от много десетилетия. Така че може да се каже със сигурност с колко реално се е движил влакът. Принципно тия устройства са запечатани и до тях имат достъп само специални лица - ако машинистът нещо е ръчкал и нарушил пломбите за прикриване на нещо, веднага го свалят от движение и наказват.
« Последна редакция: 13 Юли 2014, 11:45:41 от Best Ripper »

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1355
  • Рейтинг: 211
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #407 -: 13 Юли 2014, 12:32:06 »
Като го гледам, как е на снимките, все едно, нещо рязко го е спряло. Мисля, че  разтоянието, което е изминал влакът след дилейрирането е много, малко на снимка се вижда, че всички вагони и локомотива са събрани в разтояние между два стълба.  Най- голямото междустълбие е 50-65 метра има и по-малки. Горе долу два вагона разтояние. Та на кратко, масата по ускорението е равна на силата, мисля си, че ако километрите са били 100, щетите на около. щяха да са доста по-сериозни. И влакът, щеше да се е търкалял, доста по-надалече. Спирачното разтояни на влака е над километър правете си сами сметка, какви трябва да са пораженията. Състоянието на подвижният състав, сами знаете какво е. Така, че всички фактори трябва да се вземат предвид. Намерих статия с различна версия от тази за превишената скорост  http://nakratko.bg/category/58/55041
« Последна редакция: 14 Юли 2014, 00:46:43 от jopeto »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #408 -: 13 Юли 2014, 20:41:21 »
В гара Калояновец нищо не е било затворено за ремонт. Всичко е ремонтирано и вече няколко месеца е в редовна експлоатация със скорост до 160 км/ч, не че някой е минавал с толкова, но със 130 км/ч си минават влаковете. Чист късмет е, че се е паднал локомотив с максимална скорост 100 км/ч, иначе сигурно щеше да изхвърчи със 120-125.
Обичайно, бързите влакове се пускат още от Михайлово по път 2 (левия по посока Стара Загора), защото така или иначе идват по него откъм Пловдив, а в Стара Загора път 1 е разровен за ремонт и по него не може да се влиза в гарата. Обаче, ако има насрещен влак, както е имало в случая, той се пуска по път 2, а влакът към СЗ е по път 1 и неизбежно минава по отклонение в Калояновец.
« Последна редакция: 13 Юли 2014, 20:45:03 от bdz43r »

urko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #409 -: 13 Юли 2014, 21:00:56 »
Линията на гара Калояновец е разчистена
13.7.2014 г. 15:35
Пращат танк да изтегли преобърнатите вагони на Калояновец





В 14.30 часа железопътната линия в района на гара Калояновец е разчистена и напълно освободена за движение на влакове, съобщиха за БГНЕС от НКЖИ.

По-рано военнослужещи от Българската армия извършиха аварийно-възстановителни дейности в района на гарата, където вчера дерайлира бързия влак София – Варна. При инцидента загина машинистът на влака, 14 души бяха ранени.

Междувременно стана ясно, че влак на частен превозвач за товари е претърпял инцидент между гарите "Чумерна" и "Гавраилово". Дерайлирал е един вагон от композицията. Инцидентът стана около 14 часа. Няма пострадали. Пътниците, които по разписание минават с влаковете през участъка, се превозват с автобуси.

Тази сутрин шефът на НКЖИ Милчо Ламбрев съобщи, че със 110 км/ч е летял влакът София-Варна при влизането в района на гара Калояновец. По непотвърдени все още данни изглежда, че при катастрофата композицията е била управлявана от ранения помощник-машинист, а не от загиналия машинист - 38-годишният Венко Тодоров от Пловдив.

Рано сутринта три от вагоните на композицията бяха махнати от релсите. Оказа се, че има разрушени релси и част от оборудването. Щетите от инцидента са около 2 млн. лева. Предстои ремонт на чисто новия железопътен път, който беше пуснат в експлоатация преди едва два месеца.

Десетки деца преживяха ужаса от инцидента във влака София-Варна снощи. Сред тях има и група ученици от пострадалия от наводнението варненски кв. „Аспарухово”, които се връщали от лагер.

Повечето семейства, с които днес говори екип на bTV, отказаха да бъдат снимани именно заради преживения шок. Родителите и учителите, пътували със злополучния влак, признаха, че ще се опитат да помогнат на децата да забравят случилото се и не искат да ги връщат към преживяното.

Най-вероятно някои от тях ще потърсят помощ от училищните психолози. За част от семействата това е втора трагедия в рамките само на три седмици - именно „Аспарухово” пострада най-тежко от пороя на 19 юни. Сред децата-пътници във влака има и такива, загубили дома си в наводнението.

„Не пожелавам и на най-големия си душманин да изпита това, което изпитах аз, слушайки треперещия глас на дъщеря си, която ми съобщи, че е преживяла катастрофа, влакът излязъл извън релсите. За секунди ми мина най-страшното през главата”, казва Диян Станев, баща на едно от децата, пътували в злополучния влак.
http://nakratko.bg/category/58/55092/
« Последна редакция: 13 Юли 2014, 21:06:49 от urko »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #410 -: 14 Юли 2014, 08:51:38 »
Жалко за машиниста...човека го познават наште  момчета от Пловдив.
Дано се спре тази серия вече... :(

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #411 -: 14 Юли 2014, 08:58:11 »
В края на 80-те години имаше подобна катастрофа на гара Одърне - влака със 100 км/ч влезе в отклонение. Тогава май се оказа причина недостатък на осигурителната инсталация.
Тук възможно ли е да е същото? На Одърне май е била РУКЗ, на Калояновец каква е?

petevsk

  • Trade Count: (2)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 45
  • Рейтинг: 1
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #412 -: 14 Юли 2014, 12:14:12 »
На Калояновец е МРЦ.  :)

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #413 -: 15 Юли 2014, 13:33:30 »
Действителността!

« Последна редакция: 15 Юли 2014, 13:40:59 от TheJackal »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #414 -: 15 Юли 2014, 14:12:12 »
http://www.vesti.bg/bulgaria/incidenti/nova-versiia-za-derajliraliia-vlak-6017283

Някои "другари" май са свършили работата като добри "европейци" / в смисъл: има да се гепят едни европари/ и май работата ще излезе насрана типично по нашенски.... Икономията - майка на мизерията и баща на простотията...

И пак сме се отървали...
http://www.vesti.bg/sviat/evropa/v-moskovskoto-metro-12-zaginali-i-nad-160-postradali-6017290

Макар че по руските стандарти нашият загинал Венко /лека му пръст/ е по-голяма загуба от всичките руски...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #415 -: 15 Юли 2014, 14:55:00 »
Бих искал да имаме руските стандарти (поне) за работа на спасителните екипи
при такива катастрофи - вижте снимките - като на учение са ама наистина...
само спасителните въртолети колко са и екипите как са оборудвани...абе въобще
май ние сме за смях дори на руснаците вече ....остават само африканците ама и те ще ни бият след година две)
 :(

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #416 -: 15 Юли 2014, 18:12:58 »
"Страшен стандарт" е просто защото е МОСКВА! Ако беше на стотина километра извън града, щеше да видиш едни стандарти - такива от преди няколко века.... Москва и още няколко големи града са фасона на руската кочина, а за десетките и стотици загинали из провинцията никой никога нищо не чува. Още по-малко пък по света...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #417 -: 16 Юли 2014, 09:18:37 »
Венцииии, а би ли ме светнал като специалист по кочините  кое е лицето на нашата свинеферма???

Ако сравниш софийската бърза помощ, която по твойте стандарти би трябвало да е лицето на нашата кочина,
по-добре да си замълчиш и да спреш да плюеш по това което са направили другите по-добре от нас.
В случая дори руснаците на които толкова се подиграват някои господа-другари (белким забравим как им лижеха задниците),
ДОРИ те па макар и в алкохолен делириум, са се справили в пъти по-добре от нас. Така че има какво да видим и научим.

А дали това ще е от руснаците, американците или други колониалисти можем точно ние да си го решим.
Или да си го направим дори по-добре от всички тях, както сме го правили преди 100 г.
 Като начало да спрем да слушаме нищоговорящите от самопровъзгласилата
се у нас "политическа класа" и да се обърнем към хората специалисти с ум и сърце в България.
Ама за това като точка първа от плана е да спрем да плюем и завиждаме на тези които се справят по-добре от нас за сега!!!
Точка втора може би е да спрем да се оплакваме как така не става, онака не става и да го направим.

Превърнахме се в народ от мрънкащи завистници дето си държат ръцете в задника и богоговеят пред "нищо говорящите"!!!
 :hi:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #418 -: 16 Юли 2014, 10:58:49 »
ОффтУпик....
Ще ти го обясня, барем престанеш да се спец по всичко и мерудия на всеки въпрос...
Биеш глава у земи на разни лъскави снимки, добре облечени пожарникари, новички хеликоптери и прочие техника - все неща, които се купуват с доста пари, но се обслужват от хора. Руската и съветска организация на държава, град, ако щеш военно подразделение, колхоз и прочие се свежда от време оно до пълен хаос, безхаберие, анархия, корупция, решаване на въпроси с юруш, количество и неадекватни команди от "хазяина" - с пръскане на огромни парични, времеви, трудови, човешки и материални ресурси. Все неща, които в една нормална държава са веднъж решени още преди векове много по-културно, интелигентно и евтино. Още преди 35 г., в епохата на дълбокия социализъм и изграждащия се "комунизъм в напредничавия СССР" на гости ни беше първи братовчед на баща ми, които тогава даде най-простото, най-точното, най-искреното и най-"вътрешно" определение на Русия и СССР - "страна чудес и бесзакония", с което хвърли в див смут крехката ми душица, възпитавана тогава в "ценностите на социализЪма и комунизЪма" и "великите постижения на славния СССР". Ако си мислиш, че нещо се е променило оттогава досега - да, променило се е.. Фасадата е станала още по-лъскава, по-модерна, по-"европейска". Причината е, че все повече и повече пари се наливат в тая фасада, но това е само в Москва и още няколко по-големи градове. Там се концентрират огромни парични средства, които идват отново за сметка на дълбоката провинция, просто продължава една вътрешна руска глобализация - богатите още по-богати, бедните.. нали се сещаш оня цитат от филма "История на света - част първа" на Мел Брукс с дебата в римския сенат. Но в настройката на хората за ред, дисциплина, работа промяна няма, колкото и да ти се иска. Още от самото си появяване идеите за комунизъм и чрез него постигане на "световно господство от миролюбивия СССР" /новото прикритие на руската имперска външна политика/ са напълно чужди на руския и другите народи от бившия СССР и те винаги са ги саботирали на ниско ниво - с лоша работа, с неизпълнение на планове и задачи, с безхаберие, понеже няма как да се измъкнат другояче от желязната ръка на НКВД, КГБ и КПСС. И това вече, наред с великия руски алкохолизъм, вече се е превърнало в национално самосъзнание и манталитет - "те ни лъжат, че ни плащат, ние ги лъжем, че работим"... Като искаш да сравняваш бързата помощ на София с тази на Москва, вземи В На предвид и следния "незначителен" факт - София я има, я няма 1,5 млн. души, докато Москва отдавна мина 20 млн. жители! Или казано просто - само Москва е колкото три Българии по население!
За състоянието на една държава като цяло отдавна има един прост, точен и показателен метод - сравняваш не столицата и фасадата, а простичко селце някъде из прованса. Сравняваш едно такова селце примерно в Германия, Австрия, Швеция, Дания, Холандия, Швейцария и пр. и едно сибирско селце, което няма нужда да е чак зад полярния кръг. А за Русия специално няма и смисъл да ходиш чак до Сибир, достатъчно е да излезеш на 100 км от Москва, вярвай ми! Самите руснаци си го знаят, но възпитани във велик шовинизъм и националпатриотизъм веднага скачат с думите: "Обаче иди да видиш каква е Москва!!!"Москва си е Москва, обаче той изобщо не може да осмисли в каква землянка живее, че няма най-елементарни съвременни условия за живот и удобства, че знаменитата руска "распутица" и сега блокира милиони квадратни километри за 2-3 месеца всяка година, че огромна част от пътищата с "твърдо покритие" са реално макадам /и познай в какво състояние са и без распутица/, че освен да се накърка като говедо мужикът няма други удоволствия и че лъскавата Москва е за негова сметка и на негов гръб, а от това реално той няма никаква полза. Мисля, че и сам може спокойно да намериш снимки и да видиш да какво става въпрос - ти си по ровенето и намирането на какво ли не по нета.
Цялата история, цялото представяне, цялата представяна информация в Русия може да се определи от векове с една-единствена думичка - ложь /лъжа/! Всичко се изкривява, всичко се промива... Достигнало се е до такива невъобразими неща, че да се чудиш дали говориш с нормални хора. Преди 2 г. имах спор с една рускиня, която открито заяви една от най-великите глупости, които съм чувал - че другарят Ленин бил създал славянската писменост и че руснаците я били дали на нас!!! При това мамашата искрено си вярваше и се кълнеше в правотата си - така пишело в техните учебници!
Ето, сега е същото положение и с катастрофата в метрото - отново лъжи и извъртане на нещата. Казват: само дерайлирали три вагона, обаче 20 загинали и 160 ранени... Гледаш снимките и виждаш лъжата. Вагоните не просто са дерайлирали, а са направили "тапа" в тунела.. Не просто са излезли от линията, а са направили жестока мазаница! Просто не са успели да излязат от тунела... Но ако не сравниш написаното със снимките, оставаш със съвсем други представи. А какви представи може да има тьотката Маруся, която живее някъде си и няма нито интернет, нито телефон, ток има по 2-3 часа на денонощието и ходи по нужда зад хибарата? Всяко година в Русия умират по 60-70 000 души от менте алкохол, нещо да си чул? Това е само от ментето, отделно са умрелите от препиване с чист алкохол...
В заключение: няма смисъл да се кефиш на спасителните възможности, по-скоро си задай въпроса защо се е стигнало до тях. Или отново типично по нашенски ще си заврем главата дълбоко в г*за, когато трябва да си кажем истината защо е станала и катастрофата на Калояновец. Типичната нашенска модерна примиренска политика: Като стане белята - сега не било време да се търси истината, да не разваляме траура, да не обидим някого, а като мине време - отново забравяне причините, отново лапаме последствията и отново същото... И докога така?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #419 -: 16 Юли 2014, 12:20:14 »
С този ти безкраен пост (дори не го дочетох) само доказваш колко ти е заблудена душицата
и как не разбираш елементарно нещо. Явно не се правиш, ами наистина не схващаш...
Ние българите нямаме право да се присмиваме дори на руснаците. А скоро и на африканците ще спрем да се присмиваме...

Казваш че това е лъжа и фасада (в конкретния случай московската бърза помощ).
Ама дума не обелваш къде е нашата "лъжа и фасада"?  :search: На софийската бърза помощ.!!!
Явно така ти харесва - да пропускаш очЕвадното, а именно, че просто 
ние дори такава лъжа и фасада на лъскави снимки не можем да покажем.
Само за това иде реч, а не кой колко пие вечер под юргана или в кварталната кръчма!

Който разбрал - разбрал...останалите да продължават да мрънкат и да се топят в собствения си сос.
 :hi:
 
ПП. Много по-лесно и евтино е да организираш качествена бърза помощ на 1,5 млн човека,
отколкото на над 20 млн.души. Тоест би трябвало такива "лъскави снимки" да са наши а не чуждестранни!!!  :yes:
« Последна редакция: 16 Юли 2014, 12:24:13 от pach »