Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Железопътни катастрофи и изцепки

<< < (92/249) > >>

Best Ripper:
Мда, значи излиза, че машинистите винаги са минавали по тоя маршрут, абсурдно е да не знаят, че това е единственият възможен маршрут през гарата. Освен това се твърди, че участъкът е равен, открит и през злополучния ден времето е било слънчево. Входният светофар е бил видим от голямо разстояние - над километър. Според мен твърдението на машиниста, че слънцето е заслепявало светофара е нелепо - в 15,20 ч. слънцето е много високо, за да пречи на видимостта /да не забравяме, че точно срещу заслепяване светофарите имат удължени козирки/сенници/. Ако беше станало сутринта, при ниско слънце на изток, или привечер - при ниско слънце на запад, тогава да кажеш, че слънцето ти пречи. Ама когато слънцето и почти в зенита - е, сори...
Установено е, че влак 8601 се е движил с 110 км/ч по път 1 /каквато е максималната скорост на електровоза 45 серия/, малко преди входният светофар с рутинно спиране /неаварийно/ скоростта е свалена до 100 км/ч и с тая скорост влакът налита в S-ката по инерция и там губи още едни пренебрежими 2 км/ч. Няма отчетено никакво екстрено спиране - поведението е такова сякаш са минавали направо през стрелката. Добре, и така да е било - нали се е знаело, че оттатък изход няма и няма как да се прехвърлят на път 2, щом като се знае на изходната S-ка не работи? Минавали са не един път, и то след ремонта и знаят реалното положение по трасето.

Съмнително е и твърдението, че сигнализацията е била неправилна. Нали тя е вързана с положението на стрелките, чрез които се задава маршрута или греша? Да не говорим, че вече два месеца и повече трасето се ползва и досега няма нито ексцесии, нито някой машинист е сигнализирал за грешни показания и разминаване на маршрут и сигнализация...

Малко встрани едно питане. Ако разменните стрелки на изхода на гарата са работели, влакът е минел по 3-и коловоз, изходният светофар на коловоза какво е трябвало да показва, за да укаже на машинистите, че трябва да минат през отклонение? Зелено с жълто или разменните стрелки имат отделна сигнализация /която Тошко не е показал на схемата/? Мисля, че на всеки машинист би трябвало да му е ясно, че входният светофар показва пътя във входната гърловина и не може да се ползват показанията му за изходната, нали така? Така че изказванията, че са очаквали отклонение на изхода на гарата, а не на входа, са нелепи...

bdz43r:
Показанията за отклонение в изходните стрелки са абсолютно същите, но с един сигнал по-напред. На предупредителния - зелено, на входния - мигаща жълта, на изходния - зелена и жълта.
Какво за знаели и какво не е божа работа... надали за знаели, че отклоненията в изходните стрелки не работят, а и не е тяхна работа да го знаят. Това и аз го разбрах чак след случая. Дали са знаели, че за Стара Загора може да се мине само по път 2 също не е сигурно. Тиляшев работи на пътнически влакове от началото на месеца и за пръв път минава с такъв влак по път 1. Преди това е минавал само по път 2, а още по-преди е минавал с товарни влакове по път 1, който е проходим в СЗ, но само за товарно движение. Нищо чудно изобщо да не е забелязал, че пътническото движение е само по път 2. Това също не е съществено толкова за него, колкото за гаровия персонал.
Влакът се е движил със 110 км/ч, намалил е до 98 км/ч и се е движил така с равномерна скорост в продължение на около 500 метра преди катастрофата. Там участъкът е в малък наклон, точно колкото скоростта да не се променя. Ни най-малък признак за задържане на спирачката след намаляването от 110 км/ч. По всичко личи, че каращия е правел сметка да мине със 100 през гарата до самото дерайлиране или непосредствено преди него.
Какво наистина са светели сигналите, дали е мислил, че ще мине по главния коловоз или че отклонението е за 100 км/ч, или че ще се отклонява в изходните стрелки, ние няма как да знаем.

Petko Ivanov:
Малко преди катастрофата от страна Михайлово в гарата влиза 40244 и се установява на 5 коловоз, т.е в отклонение. Ако той е пристигнал по път 1, което според мен е много вероятно, показанията на входните семафори са били абсолютно същите, както за пристигащия малко след него 8601. Няма информация от машинистите на 40244, че нещо в сигнализацията не е наред.  Изключително малка е вероятността точно след пристигането на 40244 сигнализацията да се повреди и да подведе машинистите на движещия се на няколко минути дистанция 8601.

Смятам, че 40244 се движил по път 1 по следните причини:
- влакът спира в Калояновец, ще бъде приет в отклонение, а път 1 е дясностоящ на движението
- по път 2 е щял да мине 8602. Наистина двата влака правят среща на Калояновец, но ако пък нещо стане с 40244 в междугарието, то път 2 ще е свободен за и без това закъснелия бърз влак. Така че аз лично бих пуснал 40244 по път 1.

Petko Ivanov:

--- Цитат на: bdz43r link=topic=1410.msg95814#msg95814 date=1405874891 ---Показанията за отклонение в изходните стрелки са абсолютно същите, но с един сигнал по-напред. На предупредителния - зелено, на входния - мигаща жълта, на изходния - зелена и жълта.
Какво за знаели и какво не е божа работа... надали за знаели, че отклоненията в изходните стрелки не работят, а и не е тяхна работа да го знаят. Това и аз го разбрах чак след случая. Дали са знаели, че за Стара Загора може да се мине само по път 2 също не е сигурно. Тиляшев работи на пътнически влакове от началото на месеца и за пръв път минава с такъв влак по път 1. Преди това е минавал само по път 2, а още по-преди е минавал с товарни влакове по път 1, който е проходим в СЗ, но само за товарно движение. Нищо чудно изобщо да не е забелязал, че пътническото движение е само по път 2. Това също не е съществено толкова за него, колкото за гаровия персонал.
Влакът се е движил със 110 км/ч, намалил е до 98 км/ч и се е движил така с равномерна скорост в продължение на около 500 метра преди катастрофата. Там участъкът е в малък наклон, точно колкото скоростта да не се променя. Ни най-малък признак за задържане на спирачката след намаляването от 110 км/ч. По всичко личи, че каращия е правел сметка да мине със 100 през гарата до самото дерайлиране или непосредствено преди него.
Какво наистина са светели сигналите, дали е мислил, че ще мине по главния коловоз или че отклонението е за 100 км/ч, или че ще се отклонява в изходните стрелки, ние няма как да знаем.

--- Край на цитат ---
А вторият, по-опитния машинист, какво е правил докато Христо е карал влака към обръщане??? Бог да прости човека, но нали затова са двама на локомотива - да коментират измененията в маршрутите, намаленията, сигналите и т.н. При условие, че Христо е едва от началото на месеца в пътническия график, Венко е трябвало да го наблюдава непрекъснато и да му обяснява особеностите на маршрута. За опитен машинист като него още след Михайлово е трябвало да стане ясно, че влакът ще бъде приет в отклонение на Калояновец. Версията за отклонение със 100 kм/ч според мен не е вероятна, тъй като семафорът най-вероятно е показвал "зелено и жълто", а не "зелено и зелено мигащо". Каквито и предположения да са имали, показанията на семафорите са най-важни и трябва да се спазват.

bdz43r:
За вход през отклонение със 100 км/ч сигналът е ето такъв:

На предупредителния тогава би светило това:

На Калояновец такива сигнали няма и не може да има.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия