Мите, моля те, недей сега да ми вменяваш някакви небивалици. Естествено, че знам, че светлинната сигнализация не е меродавна и че има случаи, в които може да се нарушава. Ако има проблем с осигурителната инсталация съвсем естествено и нормално е това да бъде предвидено в наредбите на влаковото управление и веднага да се взимат мерки, най-важната от които е свеждане на скоростта до минималните километри. Сам си бил машинист и добре знаеш как се спира от 100 км/ч /че и повече/ до нула и как се спира от 25 км/ч до нула. И да видя, че влакът влиза с минимална скорост на червено, вярвай ми няма да дръпна ръчната спирачка. Но ако налети с 100 км/ч /както е писал нагоре Тошко, че бърз влак си излязъл на пълна скорост от гарата на червен светофар/ - тогава повече бих би склонен да дръпна ръчната спирачка, но и тогава не гарантирам, че обезателно ще го направя. Иначе да, пътник съм, но ако цялата система индикира множество пропуски, нарушения и нередности, предпочитам тогава да не ползвам влака. Нали се сещаш - малко по-беден зарад бензина, но жив, вместо по-богат от влака, но мъртъв/осакатен...
Дайте повече да не разводняваме темата с теории и вариации. Дайте да се върнем по-конкретно на нашия случай. Във връзка с това искам някой жепеец да обясни защо в такива случаи /преминаване през "еска" с голяма скорост/ влакът винаги дерайлира на втората стрелка. Аз имам обяснение, ама да чуя и други мнения.