Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 400067 пъти)

pevtimov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #465 -: 22 Юли 2014, 19:27:06 »
Цитат на: gzo link=topic=1410.msg95844#msg95844 date=1406030072
В историята на БДЖ много жертви е можело да бъдат избегнати ако е имало "будни" пътници, които в точното време са видяли нещо, което е убегнало на бригадата.
Ужасна работа. Когато се кача на градски транспорт, не заставам до шофьора, да го гледам следи ли светофарите и превишава ли скоростта. Разчитам на неговия професионализъм. Не се опитвам да му хвана волана или ръчната. Дори когато се кача някой да ме вози /любител/, не си държа ръката на ръчната спирачка. Това е някакъв абсурд. Като буден пътник, се ограмотих частично, от темата, за ЖП сигнализациите. Няма как да зная какво означават, ако ще да ме брули вятъра на отворен прозорец през целия път, а аз геройски да следя какво се случва, кое мига жълто, кое свети зелено. Има хора, които са квалифицирани за тази работа, при това не един. Голяма трагедия, Бог да прости загиналия машинист, но да се вменява вина на пътниците-това е пълно безумие.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #466 -: 22 Юли 2014, 20:18:41 »
Мите, моля те, недей сега да ми вменяваш някакви небивалици. Естествено, че знам, че светлинната сигнализация не е меродавна и че има случаи, в които може да се нарушава. Ако има проблем с осигурителната инсталация съвсем естествено и нормално е това да бъде предвидено в наредбите на влаковото управление и веднага да се взимат мерки, най-важната от които е свеждане на скоростта до минималните километри. Сам си бил машинист и добре знаеш как се спира от 100 км/ч /че и повече/ до нула и как се спира от 25 км/ч до нула. И да видя, че влакът влиза с минимална скорост на червено, вярвай ми няма да дръпна ръчната спирачка. Но ако налети с 100 км/ч /както е писал нагоре Тошко, че бърз влак си излязъл на пълна скорост от гарата на червен светофар/ - тогава повече бих би склонен да дръпна ръчната спирачка, но и тогава не гарантирам, че обезателно ще го направя. Иначе да, пътник съм, но ако цялата система индикира множество пропуски, нарушения и нередности, предпочитам тогава да не ползвам влака. Нали се сещаш - малко по-беден зарад бензина, но жив, вместо по-богат от влака, но мъртъв/осакатен...

Дайте повече да не разводняваме темата с теории и вариации. Дайте да се върнем по-конкретно на нашия случай. Във връзка с това искам някой жепеец да обясни защо в такива случаи /преминаване през "еска" с голяма скорост/ влакът винаги дерайлира на втората стрелка. Аз имам обяснение, ама да чуя и други мнения.

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #467 -: 22 Юли 2014, 20:39:43 »
Колеги колеги,моля Ви не се карайте, факт е, че управлението на влака е главна грижа на съответния персонал, а ние като пътници сме длъжни при определени ситуации без да превишаваме права и в рамките на възможното да реагираме.Колкото до катастрофата можем само да гадаем причината.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #468 -: 22 Юли 2014, 20:43:53 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=1410.msg95850#msg95850 date=1406049521
Иначе да, пътник съм, но ако цялата система индикира множество пропуски, нарушения и нередности, предпочитам тогава да не ползвам влака. Нали се сещаш - малко по-беден зарад бензина, но жив, вместо по-богат от влака, но мъртъв/осакатен...
Чисто статистически, поне към момента, пътуването с автобус е доста по-опасно, да не говорим за автомобил.
Ако обаче железопътният трафик се увеличи до нивата от преди 20-30 години без качествена промяна в персонала, няма да останат два влака неблъснали се.
« Последна редакция: 22 Юли 2014, 20:48:56 от bdz43r »

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1342
  • Рейтинг: 208
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #469 -: 22 Юли 2014, 23:11:39 »
Цитат на: pevtimov link=topic=1410.msg95848#msg95848 date=1406046426
Като буден пътник, се ограмотих частично, от темата, за ЖП сигнализациите. Няма как да зная какво означават, ако ще да ме брули вятъра на отворен прозорец през целия път, а аз геройски да следя какво се случва, кое мига жълто, кое свети зелено.
        Напротив! Благодарение на такива будни пътници, провесени от джамовете на вагона, запознали се от първо лице с , някой фондаментални понятия от железницата в Наредба 58 са добавени, доста алинеи, параграфи и точки, . Например, благодарение на любопитството и ентосиазма на будни пътници е остановено, какво трябва да бъде минималното разтояние на елементите от долното строене и фондаменталното понятие опасен габарит! Указател "С" пък например според мен е изобретен, благодарение на други любопитковци, решили да изучават чудатостите на българската железопътна инфраструктура пеша. Третият вид са ентосиясти, които се се питали, за какво служи мигащата светлинна украса по прелезите и може ли да има на този свят, нещо по-голямо и здраво от собственият им автомобил.
« Последна редакция: 23 Юли 2014, 10:35:37 от jopeto »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #470 -: 23 Юли 2014, 08:33:40 »
Тука вече такива фантастични небивалици се говорят от "специалистите", че не бих желал да съм в един влак с тях...за всеки случай.
Жалко ама стана ясно, че явно се налага да пътувам с такива в автобусите на ГТ например. Трябва да поглеждам
 кой кара автобусите преди да ги ползвам ... :lol: :lol: :lol:
Не съм убеден, че аварийната спирачка е във вагоните заради пътниците. По скоро това е улеснение за влаковата бригада.
При аварийни ситуации и подобни, все пак те са оторизираните да направят преценка кое и как.
Поне в белите страни е така. Тук въобще не е ясно кой, какво върши, от какво разбира и къде се навира май.
Друг е въпроса, че мангасарите я дърпат, щото на катуна покрай линията нямали още спирка на влака.
 Обаче откривам, че доста хора се изживяват като такива за които в пълна сила е валиден израза "Кой ще кара влака?"
 :sarcastic:
На професионалистите тук мога да изразя само съчуствие, с какъв "материал" им се налага да работят понякога!
 :hi:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #471 -: 23 Юли 2014, 09:44:17 »
Дайте мнение защо влакът дерайлира на втората стрелка, че пак се отклонихте от темата. Че и "специалиста" се намеси и ще стане страшно...

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #472 -: 23 Юли 2014, 10:01:12 »
Моето мнение :

машинистите са проспали ситуацията .

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #473 -: 23 Юли 2014, 10:06:33 »
С 99% вероятност точно това е станало.
Въпросът обаче не е да набедим машинистите и да приключим въпроса, защото тази случка се мъти с години и по всичко личи, че нищо няма да се промени и след нея. Системата работи тотално погрешно (всичките нива, включително най-ниското) - търси кой е виновен или казва кой ще е виновен следващия път, но не и как се стигнало до тук и как да няма следващ път.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #474 -: 23 Юли 2014, 10:17:07 »


Да идват германците !

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #475 -: 23 Юли 2014, 10:38:54 »
Моето мнение за дерейлирането на втората стрелка:

Виновни са масата на влака и неговото последващо усукване в S-a при висока скорост. Първоначално, при навлизане на влака в първата стрелка, макар и скоростта да е висока, това явно не води дерейлиране, но при втората стрелка се получава обратен завой, което при тази маса на влака, води до изместване центъра на тежестта и съответно дерейлиране.
« Последна редакция: 23 Юли 2014, 12:23:32 от Vlado »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #476 -: 23 Юли 2014, 11:57:05 »
Влади , всичко това е в следствие грешката на машинистите  . Всичко друго е замазване .
« Последна редакция: 23 Юли 2014, 14:44:08 от Adrian »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #477 -: 23 Юли 2014, 12:22:26 »
Аз наличието или липсата на вина у машинистите не коментирам. За установяването й има досъдебно производство, което на база експертизи, свидетелски показания и други доказателства ще установи (надявам се) истината. Венци искаше мнения защо влакът е дерейлирал на втората, а не на първата стрелка и аз рекох да се включа...

rumensoft

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 37
    • RUMENSOFT
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #478 -: 23 Юли 2014, 14:28:44 »
Старо устройство причинило катастрофата при Калояновец

Цитат
Устройството, което отделя коловозите в района на жп гара Калояновец, е било старо, независимо, че участъкът е изцяло ремонтиран.
Това каза днес експертът по Безопасност и здраве при работа (БЗР) Иван Балталийски, позовавайки се на думите на машинисти, цитиран от Дарик.
На вчерашната среща с ръководството на БДЖ и локомотивните машинисти споделиха, че
машинистът е управлявал влака край Калояновец със 100 км/ч. Това става обаче след като получава светлинен сигнал за позволение да се движи с тази скорост. След 250-300 м обаче светва сигнал, според който той трябва рязко да намали до 40 км/ч заради устройството, отделящо коловозите,
обясни Балталийски.
По думите му има разминаване в системата за безопасност. Устройствата, които подават сигнала на машиниста с каква скорост може да се движи в отделните участъци, са поставени на жп линиите, а приемащите сигнала - в самите локомотивни мотриси. Проблемът според Балтийски е, че две различни фирми произвеждат двете устройства.
Не може една фирма да прави тези устройства, които са по пътя, а други - тези, които са в машината, защото когато едното не се сработи с другото, фирмите започват да си прехвърлят отговорността, категоричен бе експертът.
Синдикатите категорично се обединяват около тезата, че не човешкият фактор е причината за катастрофата, а лошата инфраструктура.
На косъм от катастрофа се е разминал друг влак, заради неподдържана инфраструктура, съобщи председателят на КТ "Подкрепа" Атанас Кръстев. По думите му дни след катастрофата край Калояновец влак е преминал край Маноле при неизправна сигнална лампа.
Благодарение на професионализма и познаването на трасето от страна на машиниста не се е стигнало до инцидент, категоричен бе Кръстев.

http://www.vesti.bg/bulgaria/incidenti/staro-ustrojstvo-prichinilo-katastrofata-pri-kaloianovec-6018064

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #479 -: 23 Юли 2014, 14:37:35 »
Някъде имаше и други сайтове за вицове и жълтини...