Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 503630 пъти)

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #825 -: 14 Декември 2016, 16:19:20 »
Не виждам нищо лошо да се пише по тема, свързана с жп транспорта и  вълнуваща България вече от дни насам. За неспазващите добрия тон и създаващите дрязги  - има санкции според правилата на форума.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #826 -: 14 Декември 2016, 19:09:53 »
Та понеже темата още съществува, има няколко конкретни въпроса:
1. Колко тона тежат самите цистерни /празни/?
2. Колко кубика/тона имат обем/товароносимост?
3. Под какво налягане вътре се превозват газовете? В течно или в газообразно състояние?
4. Прави ли се връзка между отделните цистерни по съдържание на товара? Не говоря за спирачки, а за тръбопроводи между товарните им съдове?
5. Машинистът има ли право по своя преценка и усмотрение да намали скоростта в даден участък, когато това не е описано в инструкцията и таблиците за скоростта, след като е минавал нееднократно през дадено място и знае, че има проблем с линията /примерно изкривяване на линиите или пропадане/? Или трябва да минава с максимална /но неосъобразена/ скорост, независимо от трасето?

Искрено се надявам да ми се отговори по същество от знаещи хора, а не ала-балистики и ощипани моми...

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #827 -: 14 Декември 2016, 19:47:06 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=1410.msg105751#msg105751 date=1481735393
Та понеже темата още съществува, има няколко конкретни въпроса:
1. Колко тона тежат самите цистерни /празни/?
2. Колко кубика/тона имат обем/товароносимост?
3. Под какво налягане вътре се превозват газовете? В течно или в газообразно състояние?
4. Прави ли се връзка между отделните цистерни по съдържание на товара? Не говоря за спирачки, а за тръбопроводи между товарните им съдове?
5. Машинистът има ли право по своя преценка и усмотрение да намали скоростта в даден участък, когато това не е описано в инструкцията и таблиците за скоростта, след като е минавал нееднократно през дадено място и знае, че има проблем с линията /примерно изкривяване на линиите или пропадане/? Или трябва да минава с максимална /но неосъобразена/ скорост, независимо от трасето?

Искрено се надявам да ми се отговори по същество от знаещи хора, а не ала-балистики и ощипани моми...
6.Машиниста като се пенсионира,що не си гледа пенсията след като се предполага,че е взимал прилична заплата от там и пенсия.Що не се наслади на „утрото без аларма“ както се пее в една песен?

На въпрос номер 6 мога да отговоря,за другите нямам компетенция,нито литература,нито наредби,нищичкооо.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Да не се взима поста под внимание моля

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #828 -: 14 Декември 2016, 23:11:43 »
1. 32,5 т;
2. 84.7 м3 / 42.3 т;
3. Течно състояние. Втечнява се при 8 bar;
4. Няма връзка;
5. Има право разбира се, но злоупотребяване с това право, водещо до смущаване на движението и закъснения, може и трябва да бъде санкционирано. Ако има проблем с линията, трябва да се уведомят съответните служби, които да преценят дали скоростта трябва да се намали, а не някой на своя глава да намалява, да закъснява и да подпира цялото движение, защото му друса или клати повече, отколкото му е комфортно. Съответно в железницата няма понятие "несъобразена скорост" - всяка скорост под максималната трябва да е безопасна.
« Последна редакция: 15 Декември 2016, 00:02:52 от bdz43r »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #829 -: 14 Декември 2016, 23:57:25 »
Не става въпрос за хронично влачене по трасето, а при знайни и неотстранени повреди /типично по нашенски/, като тази:

https://www.facebook.com/express.service.ood/videos/10154046141552050/

Гара Образцов чифлик, зад базата на "Експрес сервиз", същата линия Русе - Варна. Трябва ли да се преминава с такава скорост, дори когато е в рамките на допустимата? Или всеки път да се разчита, че "и тоя път ще мине"... Ами ако не мине? Абсурд е машинистът да не знае за тази повреда, сигурно десетки пъти е минал през мястото...

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #830 -: 15 Декември 2016, 00:09:28 »
Това специално трудно може да се определи като резултат от значима повреда в пътя. Пропадания от 2-3 до 5 см, каквото вероятно е и това има десетки хиляди по всички линии.
Тези вагони подскачат така почти навсякъде.

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #831 -: 16 Декември 2016, 10:09:28 »
свалената кутия от лока показва 79км в 40 зона.

това официално в момента.

нали правилата не важат за батки и каки с дълбок опит и никой няма право да им казва как да си вършат работата.

независимо от причината за катастрофата, 80 в 40 на влак би трябвало да е автоматичен затвор. и дано тези отидат там че да се научат да следват правилата.



Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #832 -: 16 Декември 2016, 10:43:04 »












« Последна редакция: 16 Декември 2016, 10:56:43 от Adrian »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #833 -: 16 Декември 2016, 10:53:34 »
Адриане, пред-предпоследната снимка няма нищо общо с Хитрино...

А влакът в коя посока се е движил? От Каспичан към Русе или обратното? Щот първоначално се каза, че е карал товар от Нефтохима към Русе, сега се появя информация, че се е движил към Каспичан.

На снимките на гарата след взрива накъде е изходът за Каспичан и накъде е за Русе?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #834 -: 16 Декември 2016, 11:25:29 »
Цитат на: mite link=topic=1410.msg105767#msg105767 date=1481875768
свалената кутия от лока показва 79км в 40 зона.

това официално в момента.

нали правилата не важат за батки и каки с дълбок опит и никой няма право да им казва как да си вършат работата.

независимо от причината за катастрофата, 80 в 40 на влак би трябвало да е автоматичен затвор. и дано тези отидат там че да се научат да следват правилата.

Ако ще и на бесилото да ги пратиш, това няма да върне загиналит, няма да възстанови и щетите на всички потърпевши. За това е добре да се знаят и истинските предпоставки за произшествието, а и след това да се напарви така че да се намали шанса за такива произшествия в бъдеще. Иначе всичко ще се повтаря отново и отново, така както е било през последните поне сто години.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #835 -: 16 Декември 2016, 12:56:16 »
То се появи информация и за взривове във всяка къща поотделно... какви ли не глупости се изговориха. Към Русе се е движил влака естествено.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #836 -: 16 Декември 2016, 17:39:16 »


                                               www.msn.com

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #837 -: 16 Декември 2016, 18:55:15 »
"НКЖИ излезе с позиция за случая с разпространеното видео за състоянието на железния път край гара Образцов чифлик"

http://bgrail.eu/news/?p=3545

А дали е така, да кажат машинистите, които минават по пътя...  :drinks:

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #838 -: 17 Декември 2016, 00:11:12 »
E, kak бе Венци - Милчо Ламбревите релси: най-правите релси на света!
Сигурен съм че и черна дупка би завидяла на скоростта, с която в НКЖИ изчезва материя под формата на парични знаци.

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #839 -: 17 Декември 2016, 04:27:35 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=1410.msg105770#msg105770 date=1481880329
Ако ще и на бесилото да ги пратиш, това няма да върне загиналит, няма да възстанови и щетите на всички потърпевши. За това е добре да се знаят и истинските предпоставки за произшествието, а и след това да се напарви така че да се намали шанса за такива произшествия в бъдеще. Иначе всичко ще се повтаря отново и отново, така както е било през последните поне сто години.

Няма извинение за двойно допустима скорост на влак носещ опасни стоки.

Даже и да нямаше катастрофа, това деяние е за затвор. Показва нула ангажимент от машинистите и грубо потъпкване на нормативи.  Ама те така са си карали с години щото си знаят най добре.  Няма контрол, няма последствия. Така ще бъде и за напред.

Докато всеки се пени за нови такси (глоби) на леки автомобили, професионалните браншове са напълно изпуснати, особено тези в малките и дивите места където всеки знае всеки и си мълчи и е пълна апатия.

Решението е лесно. GPS в тежкотоварни автомобили/влакове и някой в дадената фирма да поглежда данните на интервали.  Защото като има база данни която може да оскърми компанията, веднага ще си омекотят работниците (както стана в градския транспорт в софия). А сега лесно. Компанията ни знае ни я интересува - цялата отговорност на машиниста. Но ако са знаели и не са предприели мерки тогава и те са там на кладата.