Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 501850 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #751 -: 03 Март 2016, 17:20:50 »


        Result of Boiler Explosion Christiania, Norway 1897 - wikipedia.org

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #752 -: 04 Март 2016, 22:20:18 »

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #753 -: 04 Март 2016, 23:29:03 »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #754 -: 05 Март 2016, 00:00:35 »

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #755 -: 05 Март 2016, 00:41:18 »
Хахаха ето това просто ме разби!!! :lol: :lol: :lol: :haha: Никога не съм виждал подобна шега. ;D ;D ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #756 -: 09 Март 2016, 10:08:43 »
Сигнал до прокуратурата:

БДЖ разпродава локомотиви на безценица
Жп активисти поискаха спиране на търг за подвижен състав на държавната компания


08/03/2016 11:00:00
СВЕТОСЛАВ МЕТАНОВ

Железопътни активисти са изпратили сигнал до прокуратурата за предстоящ търг на БДЖ.
Това съобщиха на Клуб Z от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт (ГИОРТ).

Става дума за продажба на 53 мотриси и локомотиви на "БДЖ-Пътнически превози",
за които е насрочен търг с тайно наддаване на 10-и март. Според обявата за процедурата
за тези превозни средства са определени начални тръжни цени от 78 000 лева до 300 000 лева.

От ГИОРТ обясняват, че предложените за продажба превозни средства са купени с пари на
българските данъкоплатци и че те могат да бъдат реновирани срещу много по-малко средства,
 отколкото да се закупуват нови влакове и мотриси. В сигнала до прокуратурата е посочено,
че аналогични локомотиви са били модернизирани от държави като Полша, Чехия и Латвия.

От гражданската инициатива припомнят, че международни компании вече са заявили готовност
 да участват в реновирането на подвижен състав на БДЖ. Жп активистите още през ноември
 миналата година са изпратили писмо до  "БДЖ Пътнически превози и Министерство на транспорта,
което обаче е останало без отговор.

"Поне три локомотива "Шкода" на БДЖ е закупил и лицензираният наскоро у нас
частен превозвач „ТБД – Товарни превози” ЕАД, свързван с бизнесмена Христо Ковачки",
обясни пред Клуб Z Веселин Кирев, координатор на инициативата.

Според него реновирането на старите електрички и локомотиви би струвало около 1 милион евро
 докато за закупуването на нови цената е около 5 милиона евро.

"Жп заводът в Рига още преди година обяви, че е готов да реновира подвижния състав на БДЖ
като освен това предложи част от работата по ремонта да се извърши в България,
което би създало работни места у нас. Вместо това сега тези локомотиви ще бъдат разпродавани на безценица",
добави Кирев.

Ето някои от въпросите към прокуратурата, които са формулирали от инициативата:
1. На каква база е формирана продажната цена на активите в посочения търг – на база на компонентите,
 от които са изградени локомотивите и мотрисите като маса черни и цветни метали или на база единица
 тягов подвижен състав, подходящ за извършване на превоз на товари и пътници?

2. В какво състояние се намират обявените за продажба на търг локомотиви и мотриси и
каква е причината за тяхното настоящо състояние?

3. Има ли недостиг на локомотиви и мотриси в „БДЖ - Пътнически превози” ЕООД към настоящия момент
 и в какъв размер е този недостиг? Налага ли се в настоящия момент „БДЖ Пътнически превози” ЕООД
 да използва подвижен състав на други превозвачи, включително автобусни превози поради липса на
 достатъчно годен и технически изправен собствен подвижен състав и ощетява ли това по
някакъв начин дружеството?

4. Колко влака (курса) на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД и „БДЖ - Товарни превози” ЕООД
 са били отменени в рамките на последните 5 години поради липса на годен и технически изправен подвижен състав?

5. Оставян ли е подвижен състав целенасочено неподдържан с възможна цел да се продаде
 по-късно на безценица и да се облагодетелстват частни физически и юридически лица за
сметка на държавното дружество, респективно българските данъкоплатци?

6. Каква е стойността на един абсолютно нов локомотив и мотрисен влак с параметри,
подобни на обявените на търга в лева или друга валута?

7. Сключени ли са, подготвени ли са за сключване, провеждат ли се и предвиждат ли се
преговори за закупуване на абсолютно нов подвижен състав и за каква сума (цени, условия)?

8. Дължи ли държавата на дружества от групата БДЖ финансови средства и ако да – в какъв размер?

http://clubz.bg/36506-signal_do_prokuraturata_bdj_razprodava_lokomotivi_na_bezcenica

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1175
  • Рейтинг: 180
  • HO, София
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #757 -: 20 Март 2016, 08:32:46 »
Ето и видеоматериал по темата:
http://btvnovinite.bg/video/videos/news/zashto-sprjaha-targ-za-53-lokomotiva-i-motrisi-v-bdzh.html

Довечера от 19:30 в БТВ Репортерите ще има продължиние...

Подвижния състав е в плачевно състояние...  :(
« Последна редакция: 20 Март 2016, 09:16:59 от Ivo Nedkov »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #758 -: 09 Април 2016, 22:37:15 »


        Eisenbahn Unfall Bahnhof Sonderburg (Sonderborg) Dänemark 1905

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #759 -: 02 Юни 2016, 13:07:32 »
Интересни снимки от гасенето на 32 117



















Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #760 -: 06 Юни 2016, 23:55:40 »
01.06.2016, BNSF Seattle Sub near TEMCO, Tacoma, Washington, USA

foto: Steve Carter

Повредена автосцепка води до скъсване на влак и разкачане на последния празен вагон. Влаковата бригада решава да продължат до най-близкото депо в Tacoma, като буквално закърпят положението по следния начин:



След по-малко от миля, при скорост от около 3 mph (~5 km/h), коланът се къса. Отнякъде изнамират верига и пробват пак:



Така вече успяват да закарат влака до депото. Веригата вероятно е Made in USA :)

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #761 -: 12 Юли 2016, 14:50:06 »
Челен удар на два влака в Италия, има убити и ранени

Два пътнически влака са се блъснали челно в южната италианска област Пулия. Загинали са 20 души, а 34 са ранени, съобщиха АНСА и Ройтерс.

По-рано бе съобщено за 11 жертви.



dir.bg
« Последна редакция: 12 Юли 2016, 17:37:23 от Mixy »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #762 -: 21 Юли 2016, 16:22:36 »
Случва се...


Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Рейтинг: 165
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #763 -: 21 Юли 2016, 21:08:17 »
... като няма милиционер с палка да регулира движението :pleasantry: :drinks:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #764 -: 12 Август 2016, 13:38:02 »
Влакът София-Бургас се е ударил в скала, паднала на релсите

dir.bg

Пътническият влак София-Бургас, пътуващ през Карлово, се е ударил в скала, паднала на релсите, съобщи БНТ.
Инцидентът е станал преди 10 ч. в района на Копривщица.

"В участъка между Антон и Копривщица локомотивният машинист забелязва на около 100-150 метра паднала скална маса, която горе-долу е около един метър, може би един кубик. Предприел екстрено задържане, участъковата скорост там е била 100 км в час. Те се движели с около 95 км в час, задържали са екстрено, не са могли да спрат поради малкото разстояние до падналата скална маса, последвал е удар, след което тя се е пръснала и отместила", обясни пред БНР Георги Димитров от БДЖ.

Няма пострадали хора, но е повреден локомотивът на влака. В композицията е имало 148 пътници.

„Инцидентът стана преди един от тунелите. Един от късовете е отнесъл локомотива, който е извън строя. За щастие скалата се е раздробила на малки парченца и това ни спаси от най-лошото”, разказва Нели Златева.

На мястото е пристигнал автобус, който е извозил част от хората във влака. Останалите пътници, които пътуват за морето и Сливен, са останали в композицията.

В 11.36 часа влакът е заминал от Копривщица с резервния локомотив и в момента пътува със закъснение в посока Бургас.