Товарът им е високо и при несиметрично пропадане се залюлява. Ако се случи някаква резонансна скорост и/или две последователни пропадания първо на едната, а след това на другата релса, може да се разклати достатъчно, за да олекне натоварването от едната страна и това в комбинация със случайни фактори като по-полегати (износени) реборди, крива, или релсата точно там да е леко разместена навътре може да е достатъчно някой реборд да я прескочи. На Петърч, на прав участък, без видими повреди по пътя има следа от реборда при пропадането му от външната страна на релсата. След това вагонът вероятно се е откъснал от предния и е продължил встрани, където се е изтъркалял, при което е потрошил линията и останалите вагони също са изпаднали.
Същата ситуация беше станала и с една цистерна в 11-ти тунел преди Клисура, където имаше подобно пропадане само на вътрешната релса в кривата. Пълната цистерна се разклаща навътре, при което колелата от външната страна олекват, а точно там действа центробежната сила от кривата и ребордите прескачат релсата.
Това е насипен товар, няма как да се натовари накриво, а спирачки, бандажи и т. н. са същите като на всички други вагони.