Този вид релси се държат на мястото си от едни гумени профили.
Когато профилите са цели и панелите не се разминават по височина, температурните напрежения са разпределят равномерно и няма място с достатъчна концентрация на вертикална сила, за да изскочи релсата.
Когато гумените профили са накъсани и частично липсващи, а панелите са пропаднали и се разминават, се появяват места, в които релсата не е закрепена с нищо или е вертикално огъната, което концентрира напрежението и създава вертикална сила в пъти по-голяма от нормалната. Практиката е да се заваряват гайки между релсата и жлеба (виждат се ясно от вътрешната страна на другата релса) на всяко място, където това се случи, което просто пренася проблема на друго място, защото трасето е в отчайващо състояние. Има опити да се влагат компенсатори, които да обират топлинното разширение, но те не са особено ефективни, защото са твърде малко.