Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Съвместимост м/у цифрово управление и аналогов влак

<< < (5/15) > >>

optron:

--- Цитат на: pach link=topic=1511.msg28961#msg28961 date=1254303339 ---Хм, кх кх ...(кашлям) :pleasantry: щото малко си объркал цифровото управление (DCC) със последният "писък" на аналоговото управлени а именно управлението по така нареченото ШирочиноИмпулсноМодулиране - ШИМ.
Казаното за частта с "трептенето" на аналоговият двигател при движение и стоп (не пълен - тук някъде съм качил малък пост със схема и обяснениея за такова захранване) е вярно.
Но начина на захранване при DCC ситема е малко по сложен и различен - има достатъчно теми и постове на тая тема в този форум.намерет , прочетете и ще разберете всичко.
Ако все пак има въпроси , давайте ги...
 ;D

--- Край на цитат ---
Хич не съм се объркал, знам за какво говоря.
При ШИМ регулиране разликата е, че импулсите са еднополюсни - единият полупериод е ток в едната посока, другият полупериод е пълна липса на ток. Съответвно, когато локомотивът е на място, нямаме ток по релсите и съответно нямаме ток и през двигателя му.
При дигиталното управление имаме двуполюсни импулси - единият полупериод е ток в едната посока, другият полупериод е ток в другата посока. Някъде помежду тези полупериоди се прокрадват импулсите с цифрови данни за командване на декодерите. Тук няма и едни момент, в който да не тече ток през двигателя. Просто, когато локомотивът е на място, двата полупериода са с равни продължителности, при което през двигателя пак тече ток, но импулсите го дърпат ту в едната, ту в другата посока и той не може да поеме в никоя посока. А един двигател когато стои на място, не може да се самоохлажда и оттам идва нагряването. С други думи, при аналоговото управление на цифровата централа, енергията, която не е изразходена за движение се изразходва в топлина.
Все пак, добре, хората са се опитали по някакъв компромисен начин да комбинират цифровите и аналоговите локомотиви, което е похвално. Няма какво повече да искаме от тях.

pach:

--- Цитат на: optron link=topic=1511.msg29058#msg29058 date=1254432245 ---... Някъде помежду тези полупериоди се прокрадват импулсите с цифрови данни за командване на декодерите. Тук няма и едни момент, в който да не тече ток през двигателя. Просто, когато локомотивът е на място, двата полупериода са с равни продължителности, при което през двигателя пак тече ток, но импулсите го дърпат ту в едната, ту в другата посока и той не може да поеме в никоя посока. ...

--- Край на цитат ---

Самите импулси са цифровите данни (а не да се покрадват между тях!!!) и двигателят пак си е захранен с аналогово напрежение тъй като на изхода на дешифраторите обикновенно слагат няколко драйверни чарка които захранват моторчето чрез регулиране на напрежението към него , предварително изправено от мостовият изправител.
ПРи цифровото управление няма регулиране на импулсите по ширина - те са просто застопорени на две работни ширини и по този начин всъщност се определят "0" и"1" -ците на цифровият код.

Друг е въпроса как аналогов локомотив работи при цифрово управление - например DIGI1 на Пико при което това става само на адрес нула.
За това казвам ,че объркваш нещата , защото говориш за цифрово и аналогово управление слято и някой ще влезнат в заблуда.
А всъщност ти обясняваш как аналогови локомотиви се движат с цифрово управление, което наистина не е много добре за тях.Всъщност май само Пико имат такава опция!?
Защо ли?
 ;D

G_GROZ:
Защо ли? Защото ПИКО е фирма дете на соца, следователно не много читава. Не съм им адвокат, самият аз мисля да сменям ДИДЖИ1. Както се спомена по-горе дигиталното управление на ПИКО, в същност е на УЛЕНБРОК. Почти съм сигурен/в момента нямам време да проверя/ същото или почти същото е на небезизвестната ФЛАЙШМАН. Централите са им еднакви, даже май се казват по един и същи начин-ИНТЕЛИБОКС или нещо такова/става дума за централите, а не мишките или дистанционното/. И аз си мислех, че тази опция имат само пиковците, но не. Прочети внимателно по-горе поста на Любо, а и разгледай линка, който дава. Може и да бъркам нещо до тук, но съм сигурен в едно: няма никаква опастност от карането на аналогов лок върху дигитално трасе. Стоенето на машината във витрина, шкаф, кашон, кутия от обувки или банков трезор я скапват значително повече! Така, че "волумето на мах" и приятно забавление.

G_GROZ:
Пламене, моля те отвори тема за ШИМ регулирането.

pach:
Има такава тук ...и схема съм дал отдавна...реализирана е отдавна...даже я повториха колеги и си я ползват при аналоговото захранване на старите локове...чети форума...
Аз пък моите локомотиви не само, че си ги държа във витрина ами и си ги карам там!
 :yes: ;D
пп.За това съм дал "друг отговор" в анкетата на Аркадий! ;)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия