Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Съвместимост м/у цифрово управление и аналогов влак

<< < (13/15) > >>

pach:
Радвам се че макар и коствено ти помогнах.
При аналоговото захранване има по-голям начален ток, в следствие на което като се развърти,
трудно става да го усетиш, че "прескача" една бобинка от роторчето. Дори при вероятно три такива (а те са три китайски бобинки)
движението почти не се усеща, че е "насечено". Когато обаче е на цифрово - началния ток е малък защото го "храни" импулсно.
Там обаче въртящия момент е по-голям и отново "успява"  да отмине неработещата бобинка почти незабележимо.
Проблема идва когато все пак се натрупат загубите в инерцията и дори спре точно на нея - развъртането става за сметка на съседната, която "изтегля" ротора и му отдава началния импулс.
Това е само една възможна вероятност, защото ти ми описваш как се държи двигателя, но аз не съм го виждал "на живо".
Има вероятност и да не са ползвани хубави магнити в статора или ако лока е старичък (също предположение) и просто двигателя да се е размагнитил.
Повече по този въпрос може да прочетеш в точка 4 от статията тук:
http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2012/11/20/kak-da-opredelim-nominalnoto-naprejenie-na-neizvesten-elektr.1022273

BaHkaTa:
Ако имаш възможност измери съпротивлението на роторните намотки през колекторните пластини. Твърде вероятно някоя бубина да е пробила. От там е с много по ниско съпротивление от останалите или в най лошия вариант просто дава на късо. При аналогово управление трансформатора си блъска ток как му падне и това придърпване може и да не се забележи. Ако няма защита на трафа той действа като мини електрожен. Единствено можеш да направиш заварка. При цифрово управление електрониката на декодера е доста чувствителна и засича промените в роторните намотки. Твърде вероятно сработва защитата му против претоварване и късо. След кратко време се включва отново и пак сработва защитата. Не знам какъв декодер използваш, но в общия случай това е валидно за повечето марки.

Смени моторчето с друго. Ако искаш снимай карантията на лока и я покажи тук. Със сигурност ще успееш да намериш резервни части от някой съфорумник.

mitko0888:
Моторчетата и намотките доста рядко пробиват. Най-често колекторът се зацапва, и то много здраво, при което става почти късо между две съседни пластини, т.е. на изводите на една намотка. Това моторче, което е от снимките, на всякъде се слави като не особено добро като живот, макар че на книга е с 5 намотки, диагонални и т.н.

За сметка на това трябва да имаш лесен достъп до колектора и четките. Четките се вадят и се чистят със спирт, колектора - също - със смачкана клечка за зъби, напоена също със спирт. Въртиш лекичко на ръка. Като свикнеш може да го чистиш и в движение - колекторът става като нов.

Освен това - върианти много.
Каква ти е дцц централата, с какво я захранваш.
Така както описваш нещата, прилича на прегряване на декодера, а не на късо.
Освен това има някаква жица на корпуса на лока, сигурно и на лампите едната жица е на корпуса? Пробвай да откачиш лампите и виж дали ще работи нормално. На декодера можеш да му задаваш при колко градуса да изключи - дали не си пипнал там и да си сложил напр. 60.
Със сигурност не се побвай да включваш едновременно декодера и "аналоговата" платка.
Декодера и да е обърнат - няма страшно. Само лампите няма да светят.

Най-важното е да измериш и колко ток му трябва в аналогов режим - при около 7-8 волта без вагони, след това при 12, с и без вагони. Пиши какъв е резултата. Ако се чудиш как да измериш - един мултицет за около 10 лв. е задължителен. Пиши и какво ти е "аналоговото", защото има значение.

А защо декодерите изключват - между четките на моторчето има около 10 до 20 ома - в зависимост от двигателя. При 20 волта - може да станат и 2А, при 14 волта - може и 0.7 да бъде. Макар че консумацията трябва да е оком 200 - 400 мА.

Montsegur:

--- Цитат на: BaHkaTa link=topic=1511.msg103273#msg103273 date=1454575556 ---Ако имаш възможност измери съпротивлението на роторните намотки през колекторните пластини. Твърде вероятно някоя бубина да е пробила. От там е с много по ниско съпротивление от останалите или в най лошия вариант просто дава на късо. При аналогово управление трансформатора си блъска ток как му падне и това придърпване може и да не се забележи. Ако няма защита на трафа той действа като мини електрожен. Единствено можеш да направиш заварка. При цифрово управление електрониката на декодера е доста чувствителна и засича промените в роторните намотки. Твърде вероятно сработва защитата му против претоварване и късо. След кратко време се включва отново и пак сработва защитата. Не знам какъв декодер използваш, но в общия случай това е валидно за повечето марки.

Смени моторчето с друго. Ако искаш снимай карантията на лока и я покажи тук. Със сигурност ще успееш да намериш резервни части от някой съфорумник.

--- Край на цитат ---

Четох за съпротивленията че искат доста точно измерване, с мултицета с който разполагам въпреки че е средна хубост едва ли ще изкарам много точни стойностти, докато мерих за окъсяване показваше 0.12-0.19 .
Снимки и видео малко по-късно ще кача, но имайки впредвид че локото е предимно за американският пазар а и в ебей открих оферти само от там не вярвам някой да разполага с части за тези машини.


--- Цитат на: mitko0888 link=topic=1511.msg103275#msg103275 date=1454580783 ---Моторчетата и намотките доста рядко пробиват. Най-често колекторът се зацапва, и то много здраво, при което става почти късо между две съседни пластини, т.е. на изводите на една намотка. Това моторче, което е от снимките, на всякъде се слави като не особено добро като живот, макар че на книга е с 5 намотки, диагонални и т.н.

За сметка на това трябва да имаш лесен достъп до колектора и четките. Четките се вадят и се чистят със спирт, колектора - също - със смачкана клечка за зъби, напоена също със спирт. Въртиш лекичко на ръка. Като свикнеш може да го чистиш и в движение - колекторът става като нов.

Освен това - върианти много.
Каква ти е дцц централата, с какво я захранваш.
Така както описваш нещата, прилича на прегряване на декодера, а не на късо.
Освен това има някаква жица на корпуса на лока, сигурно и на лампите едната жица е на корпуса? Пробвай да откачиш лампите и виж дали ще работи нормално. На декодера можеш да му задаваш при колко градуса да изключи - дали не си пипнал там и да си сложил напр. 60.
Със сигурност не се побвай да включваш едновременно декодера и "аналоговата" платка.
Декодера и да е обърнат - няма страшно. Само лампите няма да светят.

Най-важното е да измериш и колко ток му трябва в аналогов режим - при около 7-8 волта без вагони, след това при 12, с и без вагони. Пиши какъв е резултата. Ако се чудиш как да измериш - един мултицет за около 10 лв. е задължителен. Пиши и какво ти е "аналоговото", защото има значение.

А защо декодерите изключват - между четките на моторчето има около 10 до 20 ома - в зависимост от двигателя. При 20 волта - може да станат и 2А, при 14 волта - може и 0.7 да бъде. Макар че консумацията трябва да е оком 200 - 400 мА.

--- Край на цитат ---

Четките ги почистих само с кърпа, ще ги мина и със спирт-обикновенно ме е страх да го ползвам че с тея пластмаси не знам коя може да се разтече ;) Колектора го минах с металната четка на дремелчето и блесна но ще го повторя заради четките след ги почистя добре.
Тъкмо бях започнал да прехвърлям декодера на една Лима с оглед че поръчка на нов мотор ще дойде след около поне 2-3 седмици, но ще поекспериментирам още малко.
За съжаление за пренавиване майстора почти не се нави, аз ако го пренавия едва ли ще уцеля правилният проводник.

За Декодера го разбрах, контрола на лампите му имам съмнение че го изпържих, светят когато си искат но не е велика драма, ще се смени след време, важното е да го подкарам да върви.
Аналога+цифрово го пробвах, в единият вариант няма разлика, при другият все едно съм поставил аналогов локомотив на цифрова релса(вариант 1 аналоговото е след цифровия и преди мотора, вариант 2 аналоговото е преди цифровото).Инак доста опити съм правил без включени лампи.Ще трябва да го сглобя и да тествам волтажа на аналоговата линия.

Гледам на Лимата има 2 бубинки, мотора и е  с 3 намотки, чудя се дали да се пробвам да ги вложа при китаеца, при едно Е44 на Пико се получаваше подобен(труден старт и спиране) ефект та нещо ме побутва да го тествам с бубинките преди мотора.

mitko0888:
Пак нещо не разбрах.

Аналог+цифра не знам какво значи. Предполагам че слагаш цифров декодер ЗАЕДНО с аналоговата платка за светлините. Както ти писах трябва да сложиш само едното - или аналоговата платка с диодите и да караш аналогово, или да махнеш тази платка и да закачиш декодера, и да го караш с цифрово. Като ги сложиш ДВЕТЕ най-вероятно ще гръмнеш нещо от декодера, най-малкото защото 3 и 7 са накъсо от снимките ти.

Това с дремела и с металната четка не се бях сетил че може някой да го направи. Как го завря в това моторче! Със сигурност така стържеш метален прах, който се набива навсякъде в колектора и в мотора. Сега - Изваждаш мотора, духаш колкото можеш и където можеш по него, от различни страни. Бършеш с парцалче, с клечка за уши или с клечка за зъби. Етилов спирт от аптеката не вреди на моторите. Особено на върха на клечката. Няма да го киснеш и да го поиш със спирт я ...

Виж все пак на твоя мултицет няма ли друго - нещо като съпротивления да се мери.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия