Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control
Съвместимост м/у цифрово управление и аналогов влак
kossis:
Събота и неделя си играх с правоъгълното моторче Пико на ДР 130 дизел Лок да го подкарам с Декодера на Адриан. Без товар каквито и настройки да му задавам чрез мишката, ефекта беше завъртане на ротора на импулси. Тоест върти се за няколко секунди и спира, после пак се повтаря и така. Тоест тези тринамотъчни моторчета не стават за тази цел. Съпротивлението между два колектора (намотки)е около 15-20 ома.
Отворих моторчето и го почистих-четките бяха поизносени, но иначе е добре. Мишката я настроих да работи на Английски от менюто и намалих времето за влизане в менюто на мишката на 2 сек. Че тия 5 сек много се чакаше. Видях къде се пипат СВ-тата и по бързия начин и през Програм менюто. Това като положителни ефекти.
Лошото е че не ми остана време да си възстановя ДР130-ката на която разпох и бобините и кондензатора. Но поне сега ще мога да пробвам едно друго моторче което открих случайно. ::)
Та от Тишо съм си купил един оранжев Дизел Лок -за 20 лева едно време - няма остъкление, има си оградки-Двуоска с кардан -Джуниър леко. Сега разбрах че бил производство на Jouef. :scratch_ones_head: Не ги знам кви са, в Липето имат продукти, обаче моторчето е готино.
Прилича на моторче от Китайски тример за нос :yes:.
http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2012/11/20/kak-da-opredelim-nominalnoto-naprejenie-na-neizvesten-elektr.1022273
Та вчера в последните минути когато вече ми писна да мъча СВ-тата на Адрианският декодер, които СВ-та се различават от Роковските видно от таблицата в Старт Сета ми на Роко, та закачих въпросният оранжев двуосен Дизел - и той се развъртя като луд. Работата стана. Явно това моторче е 5 намотачно или нещо такова.
Та Тишо ми е продал много хубав локомотив за безпари.
Вариантите са или се опитвам да набутам моторчето което е по малко, но пак плоско в ДР 130 ката или да си цифровизирам Оранцжевият дизел.
Лошото е че той отпред има световод, но няма трета светлина в средата, а отзад няма изобщо световоди и ще се дупчи здраво.
Тежестта на оранжевият е малка и е доста лек.
Декодера загря леко при работа на макс, но и Роковският декодер в ВR 240-ката загрява по същият начин.
Чудя се дали 4 или 5 диода с обща консумация 50 милиампера през резистори 1К на един канал (функция) ще затруднят декодера, като за обратната посока ще сложа още на другият канал поне 4 диода пак през 1К резистор-та и там още 50 милиампера ???
Дайте съвет.
Съпротивлението на Роковският Лок мерено към колосите е 20К, обаче това е през Декодера.
Работната честота на Линиите е 6 КилоХерца при 3 волта измерено променливо напрежение.
След декодера е около 10 волта Право/променливо-неопределено и честота не може да се мери- иска си Осцилоскоп явно за тия импулси.
Извода е Пиковските 3-намотъчни моторчета не стават за цифроване и ако един мотор не тръгне нормално при заводски настройки на декодера, тогава изобщо няма и да тръгне.
Така че за сега отпада да цифровам BR 01 и BR 04. Освен ако не гепя на Братми фалшивият Китайски тример който му ремонтирах още веднага след купуването -не беше добре опроводен. :sarcastic:
Та подобни моторчета има и в СД-тата за отваряне на чекмеджето им. А аз имам и такива СД-та от стари компери.
Но за сега си отворих доста работа и мисля другият уикенд да я оправя. Да си въсзтановя аналоговият Лок и да цифровам Тишовският .
pach:
Би трябвало да стане - доколкото виждам тук - http://www.hgd.ro/info/TOMBAS.pdf
на 6 стр. е до 300 ма на функция (Lokommander Mini DCC)
kossis:
Дано, че и с тия осветления не ми се забавлява.
Ти колега разбра ли каква е разликата между 9то СВ и 60то -и двете са за честотата на Мотора или ???
Също ми е интересно да ми кажеш като сложа диодите на синият + и двата канала- жълт и бял кабели- директно ли с натискане на бутона от мишката за фарове ще светнат тия диоди или трябват настройки на СВтата. Други СВта има ли за настройки на фаровете и какви/кои са ?
Имам това преведено, но на Румънски го нямах. Та е добре че ми го даде.
pach:
--- Цитат на: kossis link=topic=1511.msg103623#msg103623 date=1456132168 ---
Ти колега разбра ли каква е разликата между 9то СВ и 60то -и двете са за честотата на Мотора или ???
--- Край на цитат ---
Двете са свързани и по между си
Със CV9 определящ начина на управление на мотора по фабрични алгоритми (стойности от 0 до 8 ),
като фабрично там ти е записано "3", а при стойност "9" посочващ, че управлението
ще се извършва съгласно настройките в CV60.
При СV60 фабрично ти е записано също "3" като тази стойност ако е в рамките на 0 до 255.
Ако там запишеш "0" - изключваш модула за обратна връзка (BEMF).
ПРи всички други стойности до "255", модула за обратна връзка контролира захранването към мотора,
съгласно натоварването на моторчето, и честота на захранването му,
по формулата получаваш "'честотата "( в ms) = 0,75 (коефициент) + стойността (7 bit) * 0,25 (коефициент).
Така ако в 7 bit си записал "0" то честотата ти ще е 32 кHz, а ако там ти е записано "1" честота ще е 16 кНz (при 128 стъпки на скоростта).
Поне така е записано в упътването на този дешифратор!
Ако не си пипал настройките на функцийте, би трябвало и фаровете да ти светнат при натискане на бутона.
kossis:
Това 7 бит не го разбирам. Нали СВто е 60 и е от 0-7 или от 128 -135 и има стойности за двете различни честоти ?
255 не виждам като стойност.
Нещо не мога да го схвана това.
Аз давах и стойност 9 в 9 СВ и после в 60 задавах различни стойности но не видях да има съществена промяна в поведението на моторчето.
Възможно ли е да не съм пробвал всички стойности на тази честота и да е имало вариант да работи нормално и Пиковското моторче ?
Щото по едно време се въртеше постоянно моторчето и в двете посоки, но беше веднъж само и то бавно и слабо.
А в 9то СВ какво се мени точно - пак честотата но с какви стойности ?
И тази обратна връзка какво прави и дали при Пиковското моторче е в + или е в минус ?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия