Автор Тема: БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)  (Прочетена 19300 пъти)

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #15 -: 30 Март 2009, 14:58:11 »
Гешка, за 5 имам представа ако успея ще го направя.

Това питателно гърне обаче ми разказва играта, дзверя се по снимки като [*цензурирано*], барем схвана, ама не.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #16 -: 30 Март 2009, 15:03:18 »
Цитат на: Жоро link=topic=1547.msg22253#msg22253 date=1238414252
Нещо не чувам коментари за Лилипутската машина. Нали уж беше китайски боклук и не знам какво още. Ама сега се кефите на Zazo.
Мен ако ме питаш Зазе, само табелите и липсват.

Жоро, мерси за топлите думи. Тоя лок обаче по-скоро си е австрийски, че е с 4-цифрен сериен номер. И на мен обаче не ми ясна тая неприязън към Лилипут.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6713
  • Рейтинг: 1088
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #17 -: 30 Март 2009, 15:12:52 »


Абсолютише !

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5588
  • Рейтинг: 650
  • Красотата е в детайла!
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #18 -: 30 Март 2009, 15:16:41 »
Табелите скоро!  :neo:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #19 -: 30 Март 2009, 15:27:29 »
Браво, браво. Боята, която ти трябва е номер 330 на Ревел, ако ти е много ярка, може да я потъмниШ, като и добавиШ малко от номер 331. При евентуален неуспех всичко може да се измие със смивка за блажни бои "Дунав" и да се изпръска отначало. Колкото до забележките на Тramway, не мисля че е задължително да се "мазутира" тендера.
Поздравления за свърШената работа и успех!!!

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #20 -: 30 Март 2009, 15:43:51 »
Цитат на: zazo link=topic=1547.msg22246#msg22246 date=1238413273
Знам, че има работа, но някои от нещата няма да ги правя.
1. Няма да го правя. Доколкото помня това някакви години след началото на експлоатацията става, демек за III-та епоха (моделна), мисля, че мога да мина и без.
2. Да сменям фенерите едва ли. Третия отгоре по-скоро да.
3. Това предстои, нямах подходяща червена боя.
4,5 и 6 нямам идея за какво иде реч. Ако кажеш по-подробно дори и да не го правя поне ще науча нещо.
Не знам за епохите, но на всичките 33 машини от 16-та серия бяха монтирани мазутни инсталации до есента на 1956г. Машините са доставени през 1952г и с изключение на първите 3 години след доставката целият им експлоатационен живот протече на смесено мазутно-въглищно отопление. Даже и никой от старите железничари не си ги спомня без мазут. Тъй че истинският облик на серията е с мазутен резервоар.
А за наименованията и предназначението на частите на машините няма проблем, с най-голямо удоволствие ще обясня всичко по чертежи и книги, но май по-добре на някоя сбирка, щото да пращам снимка по снимка със стрелкички и описания е доста трудно и иска много време.
Засега кратко обяснение: питателно гърне е уред, съдържащ спирателен шибър и възвратен клапан и служи за вкарване на вода директно в котела без използването на питателен дом. Погледни 15-та серия (BR52) и ще видиш 2 питателни гърнета от двете страни на котела. При 16-ките има само едно от ляво, защото гърнето на десния инжектор е поставено на стоящия котел вътре в будката. Направо можеш да оскубеш от някоя бракувана 15-ка и да го залепиш на 16-ката, а тръбичката лесно ще я направиш. Ето тъй трябва да изглежда машината:


А за тендерните надбуферни фенери грешката е моя и то абсолютно непростима - да не си знам машината! У!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12344
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #21 -: 30 Март 2009, 15:52:09 »
Цитат на: Жоро link=topic=1547.msg22253#msg22253 date=1238414252
Нещо не чувам коментари за Лилипутската машина. Нали уж беше китайски боклук и не знам какво още. Ама сега се кефите на Zazo.
Мен ако ме питаш Зазе, само табелите и липсват.
Може да е машина , ама е Лилипутска + Зазова!!!
Ставаше въпрос за вагоните (с рапидки и шайби отдолу).

Зазо смивка "дунав" не е най-доброто , по-добре направо си разтваряш сода каустик ,но внимателно и пада всяква боя от всякви части - но не слагай прозрачни части - помътняват .Дори след обилно изплакване с вода , няма нужда да обезмасляваш преди боя - готово е , само го изсуши!
...но да не ти се налага да сваляш боята де!!!
Много е готин - особено ако остане още по-малко от Лилипут!!!!! :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #22 -: 30 Март 2009, 16:50:05 »
Уф, притесних се че вече си съсипал 50-ката с орела, но то било друг локомотив!  :swoon:
Да, тия лилипутските можеш смело да баданосваш, да ти пожелаем успех!  :good:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #23 -: 30 Март 2009, 17:09:58 »
Tramway, едно питане към теб:

Всички 33 наши 16-ки ли са били с плътно предно колело, че много време мина и вече съм забравил?

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #24 -: 30 Март 2009, 17:30:24 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=1547.msg22274#msg22274 date=1238422198
Tramway, едно питане към теб:

Всички 33 наши 16-ки ли са били с плътно предно колело, че много време мина и вече съм забравил?
Да. Не само нашите, а и всичките 3300 машини от тоз тип са с дискова водеща колоос.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #25 -: 31 Март 2009, 09:33:28 »
Тъй и тъй сме почнали с въпросите та и аз да питам нещо. БДЖ 15-та серия, знам че първия доставен за проби е бил UK локомотив, после при доставката идва с номер 15.30 май. Въпроса е без крила ли е бил и дали е останал така или са му монтирани и дали изобщо е имало 15-ки дето да са се движили без крилата?

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #26 -: 31 Март 2009, 11:03:47 »
Май питаШ за 14.30? Ако е за 14.30 той идва без крила, и работи без крила през цялото време.

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #27 -: 31 Март 2009, 11:04:42 »
Цитат на: zazo link=topic=1547.msg22307#msg22307 date=1238481208
Тъй и тъй сме почнали с въпросите та и аз да питам нещо. БДЖ 15-та серия, знам че първия доставен за проби е бил UK локомотив, после при доставката идва с номер 15.30 май. Въпроса е без крила ли е бил и дали е останал така или са му монтирани и дали изобщо е имало 15-ки дето да са се движили без крилата?
Темата за тоз тип машини е безкрайна. Стотици изследователи са се занимавали и продължават да са занимават с търсене на отговори на много въпроси и установяване на факти, свързани с производствената и експлоатационната им история. Но поради огромното количество построени машини (около 15000) и многото производители и собственици все още има много бели петна.

На въпроса: по проект серия 52 е максимално опростена за да бъде лесна и евтина за производство и разни глезотии като питателен дом, водоподгревателна инсталация, димоповдигащи щитове, гредова рама, регулируеми лагери на сцепното движение, ковани шатуни и сцепни щанги, абдампфинжектори, централно мазане на буксовите лагери, дуплекс апарат и много други са изоставени, което е една огромна крачка назад. Единственото хубаво нещо е напълно затворената будка. По-късно в процеса на експлоатация и при ремонтите са правени най-различни преустройства, при които еднакви машини добиват доста различна конструкция и вид. Липсата на крила обаче скоро след започване на масовата експлоатация са оказва сериозен проблем, тъй като пушакът не се отвежда нависоко и обвива влака, нахлувайки в будката и във вагоните. За да са спасят от задушаване, особено при движение с голямо пълнене по дълги нагорнища, локомотивните бригади се стремят да обръщат машината с тендера напред. Освен туй при движение напред с кумина пушакът често скрива сигналите, особено при здрач и по-лоша видимост. Тъй като не винаги е възможно обръщане на машината, някои машинисти сами са си правили примитивни димоповдигащи средства, като са сковавали дъсчени огради върху баджата от двете страни на кумина (имам някъде снимка, ще я намеря и ще я покажа). По-късно новопостроените машини фабрично са снабдени с крила от най-различен тип (в зависимост от производителя), а на повечето от останалите им се монтират в депата. Първата машина, пристигнала на проби у нас през 1943г наистина е била без крила. От 1944 до 46г у нас работят под наем от DR 133 машини, като за ремонт са пращани в Германия, а от там са заменяни с други. Чак през 1946г 85 от намиращите са у нас машини са закупени от БДЖ, тогава се формира серия 15 и машините получават български номера. Въпросната първа машина 52.6801 става 15.62. Крилата са й монтирани в Германия при някой от ремонтите. На повечето от останалите машини и на купените по-късно (между 1949 и 64г), ако са без крила, им се монтират у нас. Някои машини обаче остават нелетящи цял живот. Особено алергично към летящите твари се оказва депо Пловдив, където се установява отвратителната практика да ампутират крилата на всяка пристигнала при тях машина, независимо от серията, включително и тез, изпратени там временно от други депа. Най-голяма омраза майните изпитваха към крилата "Вагнер". Поради таз причина окипазиха много от красивите машини - цялата серия 02, цялата 05, всичките 14-ки, 01-ци, 17-ки и др., намиращи са за постоянно или само влязли за 2-3 месеца в депото.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12344
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #28 -: 31 Март 2009, 11:08:50 »
И защо такова отношение в Пловдив към крилата - има ли смислено обяснение?

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)
« Отговор #29 -: 31 Март 2009, 11:29:21 »
Цитат на: pach link=topic=1547.msg22320#msg22320 date=1238486930
И защо такова отношение в Пловдив към крилата - има ли смислено обяснение?
Има - защото трябва да мият няколко квадратни метра ламарина повече. Може да ти звучи смешно, но е точно тъй. А и при ПР понякога крилата трябва да са свалят и после няма кой да са занимава да ги качва с кран и да цели многото болтове. Върви ли машината тъй - върви. Ади, майна, глей си густото и ни са втилявай. Баба ти се с крила е карала машините!