Автор Тема: България!  (Прочетена 930231 пъти)

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1734
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re: България!
« Отговор #1140 -: 27 Септември 2014, 18:03:24 »
Цитат на: Adrian link=topic=1752.msg96619#msg96619 date=1411812780
Ето тук се връщаме от ЩИТ 82 , аз съм до 3-тия танк - давам автографи   :search:

(Image removed from quote.)
Ааааа тази снимка е моя, аз съм я правил! Адри наистина беше там. Бяха хубави години а сега нещата си дойдоха на място пак вероятният противник е Русия. За това няма вече ЩИТ и Тунджа!

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #1141 -: 27 Септември 2014, 19:27:10 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=1752.msg96622#msg96622 date=1411817682
gzo, ама ти вЕрно ли се връзваш на всичките горенаписани измислици? Даже на мен ми премина преди година още.

Kакво ти връзване, виж как завършват постовете ми с:  :drinks::sarcastic: и   :haha:
Този образ и неговите регистрации отдавна са ни ясни.
Не можем да му отречем хъса и старанието с което ни забавлява, а и като гледам, че вместо да спи по нощите седи пред компа да печата направо му  :hi: за отдадеността. "Лудите, лудите, те да са живи", както бе казал вазовия чорбаджия.
 :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1142 -: 29 Септември 2014, 10:43:54 »
Тез проценти бяха струва ми се официално записаните в наредбите на военните като ДОПУСТИМИТЕ при учения.
Това беше най-големият скандал във министерството на народната отбрана с майките на войниците които научиха това през 1975г.
Ама тогава и това беше потушено тихомълком  по един или друг начин, щото във вестниците се пишеше за поредната петилетка,
и тем подобни щуротиии. Само майките които се бяха събрали нарочно при министъра тогава да простестират го и знаят май.
Може би трябва да се намерят някъде статистиките от ЩИТ-товете за да се видят действителните бройки загинали.

А колко са били жертвите по време на обучението и селскостопанските бригади никъде не се казваше.
В нашето поделение от 360 човека (+/- 25) за две години имахме петима убити войници, 8 осакатени в ръцете
именно на селскостопански бригади и двама превъртели до самоубийство. Заради премазаните ръце,
ни спряха да ходим на есенни бригади. Всъщност нещастните случай може и повече да са били - но за тези разбрахме всички.
Тези трима които влезнаха в затвора и не се върнаха повече при нас - тях няма да ги броим щото може и да са изтърпяли наказанията си - 20 години затвор за убийство на цивилен  при изпълнение на военната си служба.

За пиянските изцепки по базовите села, стигнали до инциденти и злополуки много малко се знаеше обаче, тъй като никой
нямашуе интерес да се тръби за тях. Извършилият глупостта и останал все пак жив - за да не бъде наказан и т.н.
Наборите около него в най-добрия случай докадваха на ВКР-то и или политическите офицери с цел изкрънкване на нещо,
било то отпуска, преместване на по-лека служба или подобно, а самите офицери независимо от длъжността им - за да не излезне
че в поделенията се пия, бие и стават нещастни случай и да бъдат наказани за липсата на контрол и дисциплина.

На мойта застава само два месеца след уволнението ми се самовзривиха двама новобранци - бяха отишли за пъстърва не с
динамото от ТАП-чето от дежурната, а с тротилови пресовки от оръжейни склад. Резултата - един с откъсната ръка,
 а другия почива от разкъсните рани в корема, преди да дойде помоща.
Сигурен съм, че всеки от нас който е служил в истинска казарма, може да се спомни поне един подобен
 случай със смъртен изход в поделението. но всички те са извън статистиката почти сигурно.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #1143 -: 29 Септември 2014, 11:46:25 »
Айде да се спрем малко с военните простотии, от които ползата е абсолютно никаква. Преди време си приказвах с един кондуктор относно вандализма и кражбите по вагоните от страна на пътници, и той ми сподели, че най-страшното нещо в това отношение е във влака да се случи да пътуват току-що уволнили се от казармата войници - след тях буквално нищо здраво извътре не оставало! И като съм го споделял това по други места, интересувайки се защо аджеба така се получава, веднага ме "срязват" - като не си бил в казармата, не приказвай! Извращения, простотии, смъртни случаи за съжаление е имало много и преди промените, и след тях, затова чудесно, че и у нас стана като в нормалните държави - който иска да работи в казармата, към военните, да си работи, да си му плащат, това да му бъде работата, но разбира се ще трябва да си поеме и съответните рискове.

Автогарата в Добрич през "ония" години - много рейс, много нещо......
« Последна редакция: 29 Септември 2014, 12:09:22 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1144 -: 29 Септември 2014, 16:37:04 »
Не е имало даже университета, ама бирената фабрика вече сме я ползвали на всеобщото благо  :drinks:

София, въздушна фотография от 1923 г. - виждат се: Царският манеж на мястото на Народната библиотека,
 празният парцел, на който в следващата година ще започне строежа на Ректората на Софийския университет,
Прошековата бирена фабрика, Княжеската градина и др.



Поручик от Лейбгвардейския конен полк на Н.В. Христо Ботев (племенник на революционера)
 и неизвестна дама пред кръчмата “Дълбок зимник” на братя Прошек, намирала се на бул. “Цар Освободител”,
пресечката с ул. “Сан Стефано”, София декември 1918 г.



и тия които осраха всичко след това...

Партизани в Горна Джумая (днес Благоевград), вероятно от отряд „Никола Калъпчиев“, 9 септември 1944 г.


Някои отг по-старите спомня ли с итези автомати за газирани напитки?
Като деца много обичахме да се наливаме с малинова лимонада на място.
И всеки път миехме чашите по два пъти, щото ни харесваше как като натиснеш чашата на гнездното
и тя цялата се обливаше с вода от вътре. А пък малиновата лимонада беше ярко червена и много леко гадирана.
4 стотинки чашата моля:


Цитат
Бомби за столичните богаташи

Двадесетте години на XX век остават в историята на Третото българско царство като смутно време на политически терор, идеологическо противопоставяне и сериозни икономически изпитания за преживялата две национални катастрофи държава. Годината е 1928-а. Изминало е по-малко от десетилетие от подписването на Ньойския договор. Белезите на обществено разделение са навсякъде. Ежедневно по софийските улици падат нови жертви на безкрайни братоубийствени конфликти. А само преди година е започнала реконструкцията на храма „Света Неделя“, превърнат от комунистически атентатори в гробница на повече от двеста души - военни, политици, граждани. Сякаш обаче мъките на изстрадала България не били достатъчни. На 14 април 1928 година разрушителното чирпанско земетресение разтърсва Южна България. На 18 април нов трус удря и град Пловдив. Загиват над 100 души, десетки хиляди остават без дом, а Пловдив, Чирпан и Първомай са в руини.

Няколко седмици по-късно в столицата избухват серия от взривове, провокирани от скорошния трус, които за дълго отнемат съня на софийските богаташи. Първата бомба се възпламенява на 6 май в 3,15 ч. след полунощ пред сградата на Българската търговска банка. Банката се намирала на днешния площад „Гарибалди“, като пищната й сграда извисява снагата си на това място и днес. Взривът бил поставен пред централния вход на трезора. Според следствието ставало дума за един килограм експлозив, опакован в книжна кесия и снабден с фитил за запалване. Установено било, че извършителите са двама души, които успели да избягат по близката улица „Ангел Кънчев“.



какво съвпдение - някой познава ли сградата и кръстовището в днешна София?
 ;) :spiteful:


И разбира се ново попадение на тема софийски трамвай...това трябва да е точно софия-70 май!?
« Последна редакция: 29 Септември 2014, 16:51:03 от pach »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #1145 -: 29 Септември 2014, 17:15:17 »
Не е София-70, а е от по-стария модел, двусекционна София от 1965-та, в гората над пл. Журналист....В депо "Клокотница", понеже не са виждали пантограф през живота си, всички трамваи от този тип веднага след доставката биват навряни в крайния коловоз, за да им бъде махнат пантографа и монтирана лира.....Така си бяха до бракуването им, в това депо едва след 1986-та се научиха да работят с пантографи, след доставката на по-новия модел трамваи, които пък системно се трошаха в гората..........
Сградата сега е на фалиралата КТБ, на пл. Гарибалди, срещу КиЕфСи, дето ни дават да ядем месо от бракувани дърти кокошки, които вече не снасят яйца, обработено с канцерогенни химикали......

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: България!
« Отговор #1146 -: 29 Септември 2014, 18:39:25 »
Много боец, много граничар, много нещо в тоз форум бе.  bg&flag :lol: :lol: :lol:


Цитат на: urko link=topic=1752.msg96615#msg96615 date=1411772345
... обиколил съм пеша най-малко още пет пъти от първа до 105 пирамида границата (по номерата им е ясно коя точно граница) ...

Урко, от 1 до 105 има на няколко участъка по българската граница, на южната 3 или 4 и на западната 1, но това не е чак толкоз важно. Я по-скоро кажи спеше ли на пикета като старо куче? :haha: :lol:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: България!
« Отговор #1147 -: 30 Септември 2014, 08:34:15 »
И в моят взвод имаше голям разход - но на конски сили - ето ни с Тишо (ЗКПЧто) на една  барикада , Испания 36-та ! 
Английските доброволци са някъде зад нас  и плачат за конете!!


Реал Мадриииид ! Чакаме те с динамииииит!
« Последна редакция: 30 Септември 2014, 08:45:07 от Adrian »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1148 -: 09 Октомври 2014, 11:07:49 »
Като стана въпрос за граница, ето карта на Добруджа
преди и след 7 септември 1940 год.


Цитат

TЕКСТЪТ НА ДОГОВОРА
Официално съобщение за споразумението

Днес в 15 ч. и 20 м. в залата на Кралското наместничество в Крайова бе подписан ромъно-българският
договор за предаване на Южна Добруджа на България. Съгласно този договор България си връща
 цялата територия на Южна Добруджа в границите й от 1912 година.


Условията на договора са:
1. Веднага след ратификацията на договора български военни разграничителни комисии започват,
 в сътрудничество с ромънски комисии, точното установяване на новата граница на самото място.
2. На 15 септемврий в Добруджа влизат представителите на гражданските власти, които заемат
 държавните и обществените сгради.
3. На 20 септемврий в 9 ч. сутринта българските войски преминават границата и в продължение
 на 10 дни заемат територията на Южна Добруджа.
4. В срок от три месеци от ратификацията на договора ще се извърши задължителна размяна
 на населенията — ромънското от Южна Добруджа и българското от Северна Добруджа.
5. За населението от другите области на двете страни се предвижда доброволно изселване в срок от една година.
6. Българската държава се задължава да заплати в продължение на две бюджетни упражнения
 една глобална сума леи, равна на 450,000.000 лева разлика в стойността на частни сгради, имоти, вземания и др.
 С тази сума се ликвидират всички други претенции от финансов характер.
7. Ромънската държава се задължава да плати на българите от Северна и Южна Добруджа извършените реквизиции.

 :hi:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #1149 -: 13 Октомври 2014, 11:17:06 »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #1150 -: 13 Октомври 2014, 11:23:54 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1151 -: 13 Октомври 2014, 15:09:06 »
Малко архивни снимки с царския влак и Феринанд:

Кой салон-вагон е можете ли да познаете?  ;D




Тази май я имаме по-хубава напред в темата качена:


 :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1152 -: 15 Октомври 2014, 11:32:43 »
Малко снимки от официалната страница на проекта за реконструкция на железопътната линия
Пловдив- Свиленград:

Монтиране н астълбове за КМ


км 232+760 - изглед на монтирани стрелки 19, 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33 и 35


Достигнати 174,6 км/ч при извършването на скоростни проби на отсечката на фаза 3 на 11.12.2012


Диспечерски работни станции


Автоматична настройка на влаковите маршрути


Systems Power Dispatchers - SCADA


ЖП мост над р. Чая


Останалите фотографии са в галерията  тук:
http://www.plovdivsvilengradrailway.com/bg/gallery.html

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: България!
« Отговор #1153 -: 15 Октомври 2014, 12:56:04 »
За сведение на посрещачите:

Цитат на: pach link=topic=1752.msg96912#msg96912 date=1413361963

км 232+760 - изглед на монтирани стрелки 19, 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33 и 35
(Image removed from quote.)


Стрелката в най-близък план (35), както и тази, на която се вижда само сърчицето и края, са от "модерните бързи" стрелки за 120 в отклонение - 1:18.5, R=1200. За съжаление по начина, по който e сниманf, не си личи много колко е по-дълга от "нормалните".

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1154 -: 28 Октомври 2014, 10:40:16 »

Малко снимки през годините от Пазарджик:


















Гарата в периода 1930-1940.


Гарата в периода 1970-1980.




От историческият сайт на град Пазарджик - http://www.pzhistory.info/
 :hi: