Автор Тема: България!  (Прочетена 811846 пъти)

BoRoco

  • Trade Count: (2)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 159
  • Рейтинг: 57
Re: България!
« Отговор #45 -: 17 Ноември 2009, 04:51:33 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg31241#msg31241 date=1258362892
Цитат на: zazo link=topic=1752.msg31240#msg31240 date=1258361523
За г. Сердика, това е най-подробното, което имам. Някой със сравнително точни спомени, трябва да каже дали е близко до истината или си остава схематично.

(Image removed from quote.)

Абсолютно схематично - всъщност си имаше два разменни коловоза , над осем стрелки воден кран, открити , полузакрити и закрити товарни с.кладове, едно голямо павирано разтоварище (колко камиона с дини съм разтоварил като малък там), както и открит склад с ненарязани дърва и въглища на "Топливо".
Въглищата се обработваха с парният багер, дървата се режеха на три бензинови триона на моторна рама (по-старите софиянци си спомнят такива че се "носеха" и по улиците на града) както и в по-ранните години струва ми се ,че там имаше маневрен парен локомотив от серия 47. За последното обаче не съм сигурен , щото си спомням да го зареждаха с вода от крана, но тогава едвам различавах парен локомотив от дизелов , та не мога да бъда на сто процента сигурен дали беше 47-ма...

За съжаление и аз се добрах до същата информация, никъде няма по подробна снимка или схема.
Малко допълнение в югозападната част имаше циментови силози още са там, днеска ги гледах с Google Earth, а за маневрения локомотив не се сещам, спомням си ,че  локомотива който докарваше композицията беше и маневрен.
Пламене, ти да не живееш в този район, може да се окажеме комшии, на всичко отгоре сме и набори.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #46 -: 17 Ноември 2009, 08:34:29 »
Ха такааа, аз съм на две преки от там.А щом сме набори, не бих се учудил да излезне ,че се познаваме - то в нашата махала бяха доста моделистите (на едно кръстовище по трима  :lol: а на четвъртият ъгъл - брата на професор Тасев...) ама се разпиляхме.
Не е лошо да намериш време и да дойдеш на четвъртъчните срещи в "Терасата" да се запознаем (може би)...
Колкото до циметновите силози - да там са...останките от тях, Отгоре от сателита не си личи, но аз ходих на място да им правя снимки и им взех основните размери, обаче освен силозите, нищо друго не е останало. От помещението за машиното има само основите на самите машини а от "бараката" със лебедката за изтегляне и "маневриране" на самите циментовози - само едни бетонни бордюри , които очертават къде са били стените. А самите силози са пред срутване, в страшно балансирано състояние са, чак гледах много да не се завирам под тях , щото не бях сигурен дали няма да се срутят...
Като направя темата за гара Сердика , ще метна и някоя друга снимка.
Надявам се да помагаш в проекта!?
 ;D ;D ;D

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: България!
« Отговор #47 -: 17 Ноември 2009, 09:48:16 »
Преди години бях открил при майка ми една карта на София от 1940 г. Когато София е свършвала малко след днешния бул. "Гешов" /бивш Димитър Несторов"/... Помня, че там пишеше с.Бояна, с. Горна баня и т.н.  :lol: Трябва да я потърся... Даже май беше отбелязан и "царския трамвай" от Павлово до Бояна - аз лично си го спомням, возил съм се като малък на него /сигурно в края на 60-те години или началото на 70-те. Вървеше по днешния бул. "Пушкин". Бяха две трамвайчета, които се разминаваха по средата, някъде около сегашното Околовръстно...  ;D

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: България!
« Отговор #48 -: 17 Ноември 2009, 13:22:31 »
Ако някой намери снимки на гарите по бившата Околовръстна линия, ще е много добре. А гарите по нея не са били малко - то не са Сердика, Стан, Крепостен баталъон, Перловец и т.н. Било си е цяла мрежа от гари и разтоварища. Подробности има в книгата на Деянов за жп мрежата на БЪлгария.

венелин

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #49 -: 17 Ноември 2009, 21:18:21 »
Акад. Марин Деведжиев в неговите учебници доста подробно е описал жп маршрутите в БГ както и гари с подробни схеми.

BoRoco

  • Trade Count: (2)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 159
  • Рейтинг: 57
Re: България!
« Отговор #50 -: 17 Ноември 2009, 23:16:08 »
Цитат
Не е лошо да намериш време и да дойдеш на четвъртъчните срещи в "Терасата" да се запознаем
Ако знаеш и на мен как ми се идва ама няма как, от 20 години живея в Сан Диего, но ти обещавам като се прибера ще съм пръв.
Тук също имаме клуб и аз дълги години бях член, но напоследък имам други ангажименти и не съм ходил.
Ако някой се интересува уебсайта на клуба е
http://etesocal.org/
Той е част от
http://www.ete.org/
Прегледайте и секцията с макети има доста интересни, аз лично съм бил в къщата на Wil Van Oldenmark, който е направил макета си в една стая с размери 15 на 9 метра
 http://www.ete.org/layouts/lay_wo.htm
Пламене, за да не занимаваме целия форум ще ти пиша на лична за да се уточниме дали се познаваме

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #51 -: 18 Ноември 2009, 11:01:45 »
Мдааа, жалко че си чак в другият край на света...Ще взема да нащракам на снимки , сега каквото е останало от гарата да видиш детството си...всъщност от нея е останала само подпорната стена с люляковите храсти откъм "Добруджа"...и всичко над нея е застроено със нови кооперации.Само детската градина си е там , където беше и преди 35 години. На сателита си видял , силозите , ама и моста го няма вече...
Щом се прибереш в България , да се обадиш! :good:

BoRoco може би трябва да отвориш отделна тема и да разкажеш за този клуб...в Щатите знам само още един (сигурно има много де...) който поддържа европейските железници в моделизма , само че той си е полско/немски и е в ТТ!!!
Може да намерим допирни точки с вас и да поддържаме по-близки взаимоотношения някой ден. Гледам че сте доста по-напред от нас със материала (както и с модулите) и четейки вашият сайт откривам много сродни неща , така че някой ден се надявам нашият клуб да стане като вашия. :hi: :hi: :hi:



А едното ви крайно ухо , направо ме разби с този зимен пейзаж... :swoon: :swoon: :swoon:
 ;D ;D ;D ;D ;D :good: :ok:

Радвам се че сте доста интернационален клуб на Американска територия...

« Последна редакция: 18 Ноември 2009, 11:24:30 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #52 -: 18 Ноември 2009, 12:43:28 »
Да се върнем на транспортна тема – в частта си за автомобилен траспорт в България през годините.

Ето още една „по-нова” снимка на „хлебната” Шкода която по всяка вероятност от самото си сглобяване не е била точно пътническа.(може би работилница или лаборатория...)


А това е едно от най-централните кръстовища в София , със перфектна снимка на старите тролейбуси както изглеждаха от пред .


Но да се върнем отново назад във времето, за да видим какви коли са карали българите от началото на 20-ти век.Сватбите с „булченският” автомобил не са нова традиция – само куклата я няма на предният капак...


Това е царската лимузина , каква е чиста и лъскава – някой да различава какъв модел е?


Тук се е формирал направо паркинг със „съвременно” стълпотворение – само дето не им взимат левче на час (за да не ти издраскат колата...). Кой е града и какви марки са автомобилите – играчка/загадка!


Обаче явно сме имали доста Фиати , щом има спретнат и сервизен център на едноименната марка...


А сме си правили и рали състезания...


Със демонстрация и пред публика...


На волана е известният ни от ония времена , автомобилен състезател – Димитър Соколов.


Обаче в пистовите състезания са участвали и всякакви класове автомобили...наравно с него.


Нищо , че със своето БМВ, Соколов дори се е класирал в квалификацийте за формула 1 в Белград...


Преди...


...и доста по-късно. На парад с ретро автомобили в София някъде през 80-те.


Не че не сме си правили състезания и с мотори...


Но в крайна сметка основните ни средства на автомобилният транспорт са били тези работяги, събрани в двора на „спедиторска” фирма на пъпа на София, в един двор на ббул.Дондуков...


А този Мерцедес , макар и „капиталистическо” наследство си е работил до последната капка бензин в социалистическото стопанство дори и след 9-ти септември...и то яко , по "бригадирски"...


Макар по това време да започва усилено строителство и на нови пътища, с тези парни валяци (впрочем някой от клуба снима ли оня паметник край сградата , дето го видях наблизо?)


Но по познатият ни площад се появяват както соц.возила така и западни автомобили – това пред Мерцедеса също е от тях „Фиат-850”, но те само „загрозяват” гледката на „мосвичите”, „волгите” и първите полски микробусчета – „Ниса” (онова в предишният пост на кея с рекламата на спорт-тото , също е Ниса а не ЖУК , както съм го написал...)


Както и това дето трябва да е пътната помощ по социалистически.(чисто пропагандна снимка -  на път закъсвате и едновременно ви правят двигателя и гумата...)


Но макар и крадени от Опел , „касковите” Мосвичи въпреки, че се правеха от претопени каски () също се смачкваха от време на време.


Е не че не излизаха и нови модели на тази кола  - но пак ги продаваха срещу книжка за 7-ми разряд автомеханик...


Някъде по това време вече се започна строежа на новото Цариградско шосе...


Защото беше отесняло на „другарите” със съветският аналог на Кадилак – лимозината „Чайка” или ЗИЛ 2111...


А по-равните вече се тъпкаха в такива трамвай например...
(Но ще продължа после.... ;D)
« Последна редакция: 18 Ноември 2009, 12:45:36 от pach »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: България!
« Отговор #53 -: 18 Ноември 2009, 14:18:24 »
Много хубави снимки! Е-е-ех, отнасят ме във времената, когато бях дете и нямах търпение с нашия Москвич да тръгнем към морето на почивка. :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #54 -: 24 Ноември 2009, 14:34:37 »
 :swoon: :swoon: :swoon:
 :sorry: :sorry: :sorry:
 :hi: :hi: :hi:
« Последна редакция: 24 Ноември 2009, 15:07:47 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #55 -: 24 Ноември 2009, 14:35:01 »
Извинете , нещо се бъгвъ...бозътъ ... :sorry:
:hi: :hi: :hi:
« Последна редакция: 24 Ноември 2009, 15:07:18 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #56 -: 24 Ноември 2009, 14:35:44 »
Автомобилите на България .

Оказа се, че има още снимки посветени на автомобилният транспорт в нашата страна. Смятам да ви удължа разходката през времето по нашите земи със още 30-тина  снимки посветени преди всичко на автомобилите като част от транспортната ни история.
И така...

След като човека открил колелото, работата му потръгнала.
Вярно, че заради това колело са наложило да строи все повече равни пътища и  по-големи мостове.
Като този известен наш мост в една от старите ни столици – е вярно , в началото по него са минавали само каруци и файтони, но тогава вече сме имали и други превозни средства.



Вече знаете как изглежда царската лимузина , но ето я и от другата страна...


Е някъде около междусъюзническите войни , генералите ни не са разполагали с джипове, щото още не са били измислени...


Но пък упорито са навлизали и двуколесните превозни средства...


...от различни марки.


И сме си правили не едно и две състезания с тях.


Карали сме дори коли внесени отвъд окена – на снимката един от малкото родни „Буик”...


БМВ-то на Соколов вече го знаете – тук с купите за едни сезон.


Може още да не  еимало високопроходими автомобили , но ние сме си ги ползвали и за екскурзии – Драгалевският манастир...май...


Но и доста распространение получават просторните купета...


А вече доста предприемачи , са може ли да обхванат цялата страна с такива бъдещи „микробуси”...


... и като понатрупант парици, отиват в Централната банка (на снимката) да си ги внесат с новите си коли.


Явно на много им е вървял успешно бизнеса, щото вече се заформят паркинги.За тези без късмет има и междуградски омнибуси...(а сега да видим кой ще си познае града???)


Вече имаме и от най-новите модели и ...

...се налага дори да имема първите автошколи...

Щото дори жените се научават да ги управляват ...(това пак струва ми се е „Буик” или „Пакард”)


Интензивността на движението се вдига , та сигурно за това ...


...на съветската армия се налага да влезне в София от запад (пропагандна снимка)...


Тук вече партийният дом е построен на мястото на разрушеният център на София (вижда се играта с петолъчката) , но явно автомобилният парк е изтискван до сетни сили...(виж по бул.Освободител какво се движи).


И настава време по улиците ни да се движи старото с тук там някое по-ново (странно но се сетих за днешна Куба...)


Обачееее, друго си е да имаш такъв претъпкан център, ЦУМ и т.н.


Нооо, живота си иска своето и се пускат и социалистически таксита все пак – при това не какво да  е а „Волга” (хах имам такова такси в ТТ).


Не че не си внасяхме и западни автомобили , ама след десет години работа в Либия , илииии...пет в съответното министерство.Така м/у волгите , москвичите и запорожците , тук там се появяваха Опел – Рекорд и дори „хипарският бръмбър” - Фолцваген.


Към 70-те години на „послушковците” им пуснаха дори нови трамвай ...


Но западните коли бяха изключение , от колкото рядкост...


Та дори „хлебните” Шкоди (с една врата – критерий за междуградски автобус) ни се виждаха „луксозни”.


Е някой от голям мерак си купуваха „Запорожец” чийто резервни части за двигателя бяха взаимозаменяеми с тези от бензиновите резачки в Сибир.


Някъде по това време се промъкнаха няколко „Рено – Дофин” , та ни купиха лиценза за производството и на наш български автомобил – „Булгар- Рено”.Впрочем Дофина има ли го в НО например?



Но най-вече ни внасяха такива съветски камионе за да строим  „за Родината”...
Някой да вида парната тяга на заден план!?


За да изнасяме всички или за тях или за „братска” Куба...


... та да могат всички партийни секретари да се возят на новите „Волга – М24”.
А някой да знае как 8000 волги (всички държавни) изчезнаха за една нощ от улиците на страната


Та така...някъде на горните снимки има и това „Булгар-Рено” ама го изгубих в превода...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #57 -: 24 Ноември 2009, 15:15:30 »
Намерих "Булгар-Рено"-то - на снимката с министерството , до волгата ( в левият долен ъгъл) точно срещу Опела...там си подава муцунката...
След 5 годони производство на тези лицензни автомобили "братският" Съветски съюз им спря производството и на негово място (в заводите в Ловеч) започнахме да сглобяваме "Москвич" - чийто купета идваха готови от Москва със 238 дефекта по купето (преди да се сглоби нещо по него).
Години по-късно в Ловеч спряха производството на автомобили, а руснаците в "Москвич" започнаха да произвеждат именно Рено по френски лиценз, като се изхитриха всички пасиви на "Москвич" да ги съберат в общинска фирма , която "фалираха"....
Как се менят времената само.... :(
« Последна редакция: 24 Ноември 2009, 15:17:14 от pach »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #58 -: 24 Ноември 2009, 15:56:51 »
На снимката с хлебната Кароса-Шкода се вижда и онова бръмчащо като хеликоптер съветско недоразумение.

fyut

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #59 -: 24 Ноември 2009, 17:24:50 »
 :yes: :yes: :yes: Перфектна рубрика!!! :hi: :hi: :hi: Голяма част от снимките ме върнаха в детството. Продължавай в този дух!