Автор Тема: България!  (Прочетена 812661 пъти)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4782
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: България!
« Отговор #60 -: 24 Ноември 2009, 19:40:46 »
Сигурно,повече от 25 години имахме зазка,от тези гърбавите,страхотна колица :good:



pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #61 -: 01 Декември 2009, 15:18:12 »
Намерих още няколко снимки на един  от старите ни тролейбуси:
МТВ-82 , като последната със сигурност е на наш , въпреки че я свалих от чешки форум...





...в типичните цветове.


та така , това явно е първият тролейбус на Балканите  :haha:


Ще има продължение за тролейте , а специално за Васята :hi: -  и трамвайте... :yes:

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #62 -: 01 Декември 2009, 21:09:21 »
 :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:Откъде ги намираш тези снимки бе човече.Няма ли нещо и за Пловдив? :hi

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: България!
« Отговор #63 -: 01 Декември 2009, 21:37:23 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg32042#msg32042 date=1259673492

МТВ-82 , като последната със сигурност е на наш , въпреки че я свалих от чешки форум...


Последната я има в една книжка "От велосипеда - до метрото" - поредицата се казваше "Парад на превозните средства" , автор Агоп Мелконян, особено книжката "Влакове" и до ден днешен си е култова  :yes:

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: България!
« Отговор #64 -: 01 Декември 2009, 22:04:19 »
Цитат на: Der Hetzer link=topic=1752.msg32058#msg32058 date=1259696243
особено книжката "Влакове" и до ден днешен си е култова  :yes:

Държа си я на нощното шкафче и редовно си я прелиствам, макар и да ми е любима книжка още от ученическите години.  :blush2:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: България!
« Отговор #65 -: 02 Декември 2009, 09:11:49 »
Цитат на: Der Hetzer link=topic=1752.msg32058#msg32058 date=1259696243
... особено книжката "Влакове" и до ден днешен си е култова  :yes: ...

Описвайки старите вагони, с врата на всяко купе и без вътрешни коридори, той казва - "Кондукторите няма как да минат нататък и минават единствено по тия външни площадки(дъски). Горките кондуктори!!""  ;D

fyut

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #66 -: 02 Декември 2009, 09:56:58 »
Цитат на: toniemi link=topic=1752.msg31737#msg31737 date=1259084446
Сигурно,повече от 25 години имахме зазка,от тези гърбавите,страхотна колица :good:


(Image removed from quote.)


 :yes: :yes: :yes: Първата кола на която се возих. Страшна работа!!! ;D ;D ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #67 -: 02 Декември 2009, 10:03:41 »
Цитат на: muncho link=topic=1752.msg32057#msg32057 date=1259694561
:clapping: :clapping: :clapping: :clapping:Откъде ги намираш тези снимки бе човече.Няма ли нещо и за Пловдив? :hi
Имам малко на гарата (сградата) ама още не им е дошъл реда...
То макар Пловдив да ми е любимият град, все пак малко го познавам и може да имам снимки , но да не знам , че са от него.
Не напразно някой снимки тук ги коментирам по-общо , именно щото знам че са от България но не и точно от къде.За градовете се отнася най-вече. Така ,че който познае или знае къде от къде е дадена снимка , нека да я коментира - така ще имаме повече информация.
 ;D ;D ;D

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: България!
« Отговор #68 -: 02 Декември 2009, 10:07:11 »
Цитат на: fyut link=topic=1752.msg32072#msg32072 date=1259740618
Цитат на: toniemi link=topic=1752.msg31737#msg31737 date=1259084446
Сигурно,повече от 25 години имахме зазка,от тези гърбавите,страхотна колица :good:


(Image removed from quote.)


 :yes: :yes: :yes: Първата кола на която се возих. Страшна работа!!! ;D ;D ;D
Мой приятел й беше монтирал Вартбургов двигател, беше й сложил и открит маслен радиатор отпред. Неговата кола съм я гонил със 160 км/час по магистралата - е-е-е, няма настигане!!! :wacko:
А аз си купих по-новия модел ЗАЗ 968А в първи курс в института - това ме направи най-популярния пич :first_move: сред мацките...То бяха купони... :party:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #69 -: 02 Декември 2009, 11:10:11 »
Да благодаря и аз на Пламен за снимките. Книжката "Влакове" на Агоп Мелконян и аз я имам и до ден днешен си я чета - там всичко за железниците е обяснено на изключително прост и разбран език. Но според един наш съфорумец - Емил Стрезов (Tramway) широко известният у нас и в чужбина писател-фантаст и журналист Агоп Мелконян (Бог да го прости човека, преди няколко години почина от рак едва навършил 58 години), цитирам "не разбира от железници, затова писанията му на тази тема са смехотворни". И "Чудя се как през всичките тези години не се намери никой да каже на Агоп Мелконян, че преди да пише за железници, трябва да попита по-знаещи за железници. Личното ми мнение е, че за него в пълна сила важи поговорката "Чукча писатель, чукча не читатель"". И други квалификации от сорта на "Тук пак надушвам Мелконянска следа.." или "Оставете разни списания от сорта на Техника Молодежи, Млад конструктор и прочие. Там пишат разни пишман-специалисти от породата на Агоп Мелконян, които мислят само за хонорара си". Това са все извадки от прехваления пишман-професионален ж.п. форум, от който пропищяха доста хора....

Между другото баща ми също има Вартбург, само че от по-новия модел - 353 - не казвам, че е перфектна, но през ония години беше най-малката злина - при всички положения е по-добре от Лада, Жигула или Сговнич.

И накрая една молба, свързана отново с тролеите - от години търся снимки на съчленените австрйски тролейбуси, купени втора ръка през 80-те години от Линц, Австрия, но които безславно си заминаха при идването на икарусите 280. Да поясня, движеха се по линия 7 минавайки покрай гара Сердика, за която става въпрос в другата тема.
« Последна редакция: 02 Декември 2009, 11:17:22 от IKAR »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: България!
« Отговор #70 -: 02 Декември 2009, 12:21:01 »
Цитат на: IKAR link=topic=1752.msg32079#msg32079 date=1259745011
... съчленените австрйски тролейбуси, купени втора ръка през 80-те години от Линц, Австрия, ...

Много хубави возила, бяха 2 варианта - заоблен отпред, тип "влак стрела"; и плосък отпред, тип "рейс Чавдар", мого тихи и меко возещи, не съм сигурен имаха ли въобще двигатели ...  ;D

... ше ме скъсаш с тоя Сговнич ...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #71 -: 02 Декември 2009, 12:42:46 »
За Агоп Мелконян няма какво да си кривим душата - цялата тая поредица , влакове , автомобили, самолети и т.н. си беше наистина ...детско изпълнение и в това отношение те изпълниха перфектно тогава свойте роли в нишата.
Проблема дойде от там ,че тоз инак уважаван от мен автор (но на друг тип литература) се взе много на сериозно (не без помощта на тогава властимеющите) и си повярва сам , че е авторитет който трябва да се цитира... :hi: пък тогава хонорарите не бяха кой знае колко големи , но по старо правило ,еднъж добралите се до тях (под зоркият поглед на партийните функционери) много от авторите се окопаваха така яко , че от "окопите" им летяха само слюнки по околните. Такива бяха времена , но хората не се и усещаха как се изкривяват психически и морално , направо в движение.
Мнозина от тях си останаха  Човеци и дори след "перестройката" пак се оказаха такива - далеч от всякакви "дисиденти" и т.н.
Както казват по-умните хора - "Въпрос на личен избор е да останеш Човек!"

"Пърдящият Ханс" както беше "жаргонното" име на Вартбурга, не бе най-доброто в тия години , но едно беше ясно - достатъчно технологично издържан, за да се хареса на хората.
Не съм сигурен дали вартбургови двигатели ставаха на "ЗАЗ" - 965 (костенурката) или май бяха слагани само на следващият модел "ЗАЗ" - 698 (М).
Знам , че някой се изхитряваха и слагаха дизелови двигатели "Перкинс" ама не тези които правеха във Варна, ами специално Мин.на земеделието внасяше мини тракторчета уж за лозята, та от тях ги крадяха и монтираха на Ладите. Ставаше перфектно возило от нея по онова време). :lol:

Икар , дай някакви данни - марка и година на производство на тез тролей (аз ги бях забравил дори( и ще видя дали нямам нещо или ще изровя може би...
Сашо е прав, не само че бяха страхотно тихи, но и "возията" им беше плавна и мека , направо като туристически мерцедес автобуси - софиянци притихваха от кеф , като седнеха в тях да се возят. Наистина имаха качества! :good:
 ;D ;D ;D
 
« Последна редакция: 02 Декември 2009, 12:44:17 от pach »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: България!
« Отговор #72 -: 02 Декември 2009, 13:10:37 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg32086#msg32086 date=1259750566
... бяха страхотно тихи, но и "возията" им беше плавна и мека , направо като туристически мерцедес автобуси ...

И това на фона на ревящия и тресящ се ЗИУ, или ЗИЛ, не помня вече, а при тръгване може да се изпуснеш дори и с 2 ръце да се държиш ...

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: България!
« Отговор #73 -: 02 Декември 2009, 13:29:09 »
Колкото до "Чудото" ЗАЗ (Заплаха Автомолилей Запада или Завод Автомобилньй Зверей) - още в самото начало имат такава силна рекламна кампания, на която дори и БМВ може да завиди. За справка и сравнение - ето 2 реклами на въпросните марки:

Тогавашната на Великият ЗАЗ (в последствие "взаимстван" от наглите жабари, които правят негово менте, наречено Фиат 500)



и невзрачната съвременна реклама на БМВ


IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #74 -: 02 Декември 2009, 13:32:19 »
По-старият вариант, с облата предница, изглеждаше ето така, като каросерията май е Заурер. Ориентировъчно производство края на 50-те години:

Нищо чудно екземплярът зад Икаруса да е завършил дните си в София.
Ето една снимка на някой от братовчедите, този път автобус:
http://members.chello.at/busse-wien/8322.htm

По-новият е това, Graf&Stift, втората половина на 60-те:

http://members.chello.at/busse-wien/8020.htm

Появиха се някъде през пролетта на 1984-та, единствените други тролеи тогава бяха Шкода 9 тр. През 86-та, когато броят на икарусите набъбна, тези, за които си говорим, просто потънаха в дън земя. Сега чакам да дойде една книга, в която има снимки и чертежи на автобусния вариант.

В същност е имало и още една стара модификация - съчленени тролеи МАН с каросерия Кесбьорер -сетра, производство началото на 50-те години, само с 3-врати, такава пред предната ос просто липсва - подобно на Чавдар 11Г5 или хлебна Кароса. Те са купени настаро през 68-а от Дюселдорф, където тогава е закрито тролейбусното движение. Но изкарват някъде до 74-та, когато са бракувани. Пак са се движили по 7-ицата, в книгата "От велосипеда до метрото" има тяхна снимка.