Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby
България!
CaLLlo:
--- Цитат на: IKAR link=topic=1752.msg32079#msg32079 date=1259745011 ---... съчленените австрйски тролейбуси, купени втора ръка през 80-те години от Линц, Австрия, ...
--- Край на цитат ---
Много хубави возила, бяха 2 варианта - заоблен отпред, тип "влак стрела"; и плосък отпред, тип "рейс Чавдар", мого тихи и меко возещи, не съм сигурен имаха ли въобще двигатели ... ;D
... ше ме скъсаш с тоя Сговнич ...
pach:
За Агоп Мелконян няма какво да си кривим душата - цялата тая поредица , влакове , автомобили, самолети и т.н. си беше наистина ...детско изпълнение и в това отношение те изпълниха перфектно тогава свойте роли в нишата.
Проблема дойде от там ,че тоз инак уважаван от мен автор (но на друг тип литература) се взе много на сериозно (не без помощта на тогава властимеющите) и си повярва сам , че е авторитет който трябва да се цитира... :hi: пък тогава хонорарите не бяха кой знае колко големи , но по старо правило ,еднъж добралите се до тях (под зоркият поглед на партийните функционери) много от авторите се окопаваха така яко , че от "окопите" им летяха само слюнки по околните. Такива бяха времена , но хората не се и усещаха как се изкривяват психически и морално , направо в движение.
Мнозина от тях си останаха Човеци и дори след "перестройката" пак се оказаха такива - далеч от всякакви "дисиденти" и т.н.
Както казват по-умните хора - "Въпрос на личен избор е да останеш Човек!"
"Пърдящият Ханс" както беше "жаргонното" име на Вартбурга, не бе най-доброто в тия години , но едно беше ясно - достатъчно технологично издържан, за да се хареса на хората.
Не съм сигурен дали вартбургови двигатели ставаха на "ЗАЗ" - 965 (костенурката) или май бяха слагани само на следващият модел "ЗАЗ" - 698 (М).
Знам , че някой се изхитряваха и слагаха дизелови двигатели "Перкинс" ама не тези които правеха във Варна, ами специално Мин.на земеделието внасяше мини тракторчета уж за лозята, та от тях ги крадяха и монтираха на Ладите. Ставаше перфектно возило от нея по онова време). :lol:
Икар , дай някакви данни - марка и година на производство на тез тролей (аз ги бях забравил дори( и ще видя дали нямам нещо или ще изровя може би...
Сашо е прав, не само че бяха страхотно тихи, но и "возията" им беше плавна и мека , направо като туристически мерцедес автобуси - софиянци притихваха от кеф , като седнеха в тях да се возят. Наистина имаха качества! :good:
;D ;D ;D
CaLLlo:
--- Цитат на: pach link=topic=1752.msg32086#msg32086 date=1259750566 ---... бяха страхотно тихи, но и "возията" им беше плавна и мека , направо като туристически мерцедес автобуси ...
--- Край на цитат ---
И това на фона на ревящия и тресящ се ЗИУ, или ЗИЛ, не помня вече, а при тръгване може да се изпуснеш дори и с 2 ръце да се държиш ...
Der Hetzer:
Колкото до "Чудото" ЗАЗ (Заплаха Автомолилей Запада или Завод Автомобилньй Зверей) - още в самото начало имат такава силна рекламна кампания, на която дори и БМВ може да завиди. За справка и сравнение - ето 2 реклами на въпросните марки:
Тогавашната на Великият ЗАЗ (в последствие "взаимстван" от наглите жабари, които правят негово менте, наречено Фиат 500)
и невзрачната съвременна реклама на БМВ
IKAR:
По-старият вариант, с облата предница, изглеждаше ето така, като каросерията май е Заурер. Ориентировъчно производство края на 50-те години:
Нищо чудно екземплярът зад Икаруса да е завършил дните си в София.
Ето една снимка на някой от братовчедите, този път автобус:
http://members.chello.at/busse-wien/8322.htm
По-новият е това, Graf&Stift, втората половина на 60-те:
http://members.chello.at/busse-wien/8020.htm
Появиха се някъде през пролетта на 1984-та, единствените други тролеи тогава бяха Шкода 9 тр. През 86-та, когато броят на икарусите набъбна, тези, за които си говорим, просто потънаха в дън земя. Сега чакам да дойде една книга, в която има снимки и чертежи на автобусния вариант.
В същност е имало и още една стара модификация - съчленени тролеи МАН с каросерия Кесбьорер -сетра, производство началото на 50-те години, само с 3-врати, такава пред предната ос просто липсва - подобно на Чавдар 11Г5 или хлебна Кароса. Те са купени настаро през 68-а от Дюселдорф, където тогава е закрито тролейбусното движение. Но изкарват някъде до 74-та, когато са бракувани. Пак са се движили по 7-ицата, в книгата "От велосипеда до метрото" има тяхна снимка.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия