Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby
България!
nikolay.andonov:
http://www.btv.bg/az-reporterut/id/12/pg/1/usernews/853071896-Parking_na_JP_liniyata__severen_plaj_Burgas.html.Това само в Бьлгария може да се види.Повече от три часа влака не може да мине заради паркирани коли на линията.
lubomir:
Много ценна карта!!!
Като става въпрос за ухото, то винаги е ставало въпрос за това на централна гара, а не на Филипово. По това време, посока Бургас, влаковете са идвали от СФ и са въртели през ухото и Филипово. Връзката Пловдив-Тракия-Скутаре е правена много по-късно. От Ухото всъщност са останали коловозите в депото, на които държат старите машини.
За мене обаче беше още по-интересно да разбера, че е имало жп линия, която излизайки от сточна гара, минавайки през мебелна къща и парк Лаута - Хладилника и е стигала до месокомбината. С малко желание и пари е могло въпросната линия да се затвори при железния мост(южната страна на Марица) и да пуснат трамваи или градски влакчета с 2-3вагона, минаващ директно по 6-ти септември - буквално през центъра на града. Вероятно, ако не се бяха настанили съветските войски и си бяхме останали монархия щеше да се развие точно така. А причината е че тоя тип проектиране почти винаги е поверявано на австрийци или немци, а те умело и изключително практично са се възползвали от транспортните дадености. Видяхме как нашего брата след 9-ти септември такова майката на софийската околовръстна линия, въпреки, че тя успешно можеше да се справи с големия поток хора от запад на изток и вложи милиони в направата на метрото. Метрото е хубаво нещо, но градската железница щеше да върши същата работа, поне 30-40г преди метрото.
Чудесна информация. Благодаря. Почерпката си я заслужи, определено!
pach:
То тази карта я свалих (чрез малко "сложна" техника ;) :angel:) от немска библиотека, издирвайки именно нещо свързано с 14-та линия.
За нея (софийската околовръстна всъщност) излезна също нещо интересно и то отново на стара карта на София.
Преди да минава през Слатина е минавала доста по-близо през центъра на града. Практически сегашното
местоположение на бул. Ситняково (от Подуене) и отчасти бул. Шипченски проход, очертават първоначалното и
местоположение, преди да я демонтират и пуснат отново през Слатина и ПЖИ-то.
Въобще от старите карти, наистина изкачат понякога невероятни попадения,
за неща които "уж" се знаят и са общоизвестни.
Например според една карта от 1908 г. на София, сегашната Централна гара,
се е наричала "Северна гара" (гарите "север", "военна рампа" и "илиенци" не са били),
а гара Сердика, всъщност е била "Западна гара", въпреки наличието на гара "Захарна фабрика".
Колкото до възможността да се ползва съществуващата околовръстна линия като вътрешноградски
маршрут, то тя вече е изспусната...и не защото няма цели участъци от нея (местата по трасето все още са почти на 95 % празни),
ами защото за съжаление "столичани в повече" станаха наистина много и тази околовръстна линия, е очертала
новите централни части на града. Практически същите проблеми (от разрастването на града) предизвикаха
"затварянето" на централната част от тъй наречения "първи ринг" (някога по него се движеше тролейбус №1 - в кръг без начални спирки)
само за "идеален център" (съответно зони за паркиране), а цялото ново строителство и разширение на булеварди,
вече се е насочило към някогашния "втори ринг" (който беше почти в края на града през 70-те.
Втория ринг - това са бул Сливница, през Сточна гара, през гара Подуене, бул.Ситняково,
старата ТV-кула (в реконструкция за две нива), алея Яворов, части от 14-та линия - ул Сребърна около Южния парк,
бул.Гешов - в реконструкция за две нива при ВМА и последващо такова на пресичането с бул.България,
пробива през бившата Инженерна ръботилница (първата автомобилна фабрика в БГ) по известна като "завод 12"
и през Константин Величков, да се завърши отново на Сливница. Доколкото знам, на място на митниците,
пощенската част от Централтна гара и част от разтоварището там, трябва от Ц.Гара да пуснат изцяло нов булевард,
който да излиза направо на Сточна гара.
Същевременно се очертава и новия трети ринг от булеварди на София,
който не бих се учудил ако да 10/12 години се окаже също тесен за града.
Да не забравяме, че новоткритата "южна дъга" на автомобилното околовръстно шосе,
официално вече се води булевард от южните части на градската улична мрежа!
В тази връзка, ако някога и имало смисъл от употребата на 14-та линия за "крайградски влак"
то сега по-скоро би било по-удачно, да се пусне най-после софийския скоростен трамвай по това трасе.
И то при условие че общините "потушат" апетитите към сега опразнените части от бившата околовръстна железопътна линия на София.
mitko0888:
--- Цитат на: pach link=topic=1752.msg80075#msg80075 date=1341825338 ---
Например според една карта от 1908 г. на София, сегашната Централна гара,
се е наричала "Северна гара" (гарите "север", "военна рампа" и "илиенци" не са били),
а гара Сердика, всъщност е била "Западна гара", въпреки наличието на гара "Захарна фабрика".
--- Край на цитат ---
Гара Западна се появява след 1919 година. Пака там някъде се премахва дековилната линия за тухлената фабрика и гарнизонната фурна, която е съществувала заедно с гара Перловец. (ПерловИц). Централната е "Централна северна гара". През 1919 сточна гара е в проект, Подуене е "ИСточна гара (Подуене)". В близост до Редута е гара Креп. батальон, малко преди сегашното румънско посолство. В другия край на околовръстната линия е имало и гара Дивизионна болница, между отклонението за Перловец и бъдещото отклонение за Сердика.
Някъде между 1927 и 1937 имената стават Сердика и София
pach:
На бъдещата "Централна гара" - точното име е "Главна северна гара".
По тогава демонтираната част от околовръстната железопътна линия,
срещу Военно-исторически музей на сегашния бул. Ситняково е била гара
"Крепостен батальон" - днес буквално на мястото и е МОЛ Сердика...и от която гара
е имало индустриално отклонения за "Мелници Джумалиев" които са се намирали с лице на ул.Черковна
и вход точно срещу сегашната улица "Франсис де Пресансе" - тогава стигаща едва до Черковна
и носеща името "Върбица" (успоредна от север на Русал(с)ка.
София 1927г.
ПП. Мдаа, явно едни и същи материали имаме... :good:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия