Преди това да "довърша" мунчо с "пловдивски мотиви"...
...както и още една снимка от стара София.
Сега обещаните фотографии на по-близки до нас теми.
Пловдивската гара.
Бургаската гара
Кюстендилската гара.
Софийската централна гар апрез годините.
...и малко преди окончателно да съборятг старата сграда , която както забелязвате е била достроена с още един етаж.
А ето как е изглеждала в началото на 20-ти век от другата страна - където са влаковете.
Български семафор м/у коловозите на Централна гара - София.
Направо си е първа епоха
А тук пред един от тунелите ни построени по-късно има и семафор от ІІ-ІІІ-та епоха.
Дали някой ще се сети , къде е тоз тунел и коя е гарата след него!?+
Едно от двете ни голями морски пристанища в средата на миналият век.Важното са вагоните е не пристанището.
тъй и тъй за вагони стана дума...
(перфектна снимка - вече се прави чертеж по нея за ...познахте - БДЖ, вагон от ІІ-ра епоха)
Тук добре се виждат и "шрифтовете" от онова време...
Страхотен интериор на...
единственият ни вагон-салон в началните години на 20-ти век след "султанието".
Като казах "султанието" се сетих и за тази снимка - не е №148 но е брат му!!!
То тогава и железопътната работилница в депото на гара Русе и била малка, но явно е можела и подемни ремонти да извършва...
но след това, по-друго си е да имаш голям завод в столицата.
Прочистване на пламъчни и димогарни тръби в софийският железопътен завод.
притриване от шлосер на втулков лагер.(пак там)
Последни снимки на този завод...
Който дори тогава успя да направи първите български парни локомотиви.
БДЖ-48.06-последният мохикан от тази серия...
А този от кога е работил по новото варненско пристанище!!!!
(интересно - има някакво име - някой сеща ли се кой е?
)
Коловозите на Подуени - разпределителна след гърбичните инсталации.
за онзи от варненскито пристанище и този долу, твърдят че са български машини!...?
Пепелник на Софийското депо.
Пак вагони от доста стари времена.Забележете надписа "55 души или 8 коня"
малко "задници"
но и двете са на един и същи убавец...
Ето му е предницата , ама на братчето му.
То и други са били красиви тогава.
А пък тук и обръщателният кръг се вижда достатъчно (за модел де...)
И една уникална снимка!!!!!
Фотографиският материал е събиран от сайтовете на "Стара София" и "Изгубена България" , както и лична колекция