Автор Тема: България!  (Прочетена 946034 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1320 -: 30 Октомври 2015, 11:25:43 »
Bulgaria USA original photo car "Studebaker" 1939 Bulgarian licence plate SF3458:


Според мен на заден план в ляво е пивоварна "Прошеково пиво"...

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #1321 -: 30 Октомври 2015, 12:13:35 »
Точно пред бирената фабрика е, или колата е заснета горе-долу пред сегашния главен вход на телевизията.

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Рейтинг: 165
Re: България!
« Отговор #1322 -: 30 Октомври 2015, 22:19:57 »
Прави сте, но преценете, че разстоянието от колата до пресечката (Жилищната сграда в дъното на снимката и сега си е там) е около 70-90 м., т.е. колата е там, където сега е някаква легация, а не пред телевизията

BoRoco

  • Trade Count: (2)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 159
  • Рейтинг: 57
Re: България!
« Отговор #1323 -: 31 Октомври 2015, 23:33:29 »
Днес по БНТ от 9.00 даваха един много интересен филм "Кметът" - филм за инж. Иван Иванов може би най-добрият кмет на София за всички времена, със съгурност с най-дългия мандат досега 10 години. За тези които не са го гледали го препоръчвам горещо за да се види какво е направил за София и какви българи е имало, има доста документални кадри от София.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 538
  • Рейтинг: 166
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: България!
« Отговор #1324 -: 01 Ноември 2015, 11:41:30 »
След като комунистическия диктатор Тодор Живков започна да нощува в новопостроената специално за него резиденция в Банкя, по линия на 5-то Упр. на ДС(УБО) бе закупена линейка специално за неговото обслужване , която пътуваше след края на ескорта. Всеки който добре познава манталитета на комунистическата сган, знае че високопоставените комунистически функционери изпитваха екстаз да ползват техника, облекло, лекарства, храни, автомобили,здравни услуги и др., на загниващия и падащия в пропастта Запад. Та след като закупиха брониран Мерцедес-600 за Живков, закупиха и линейка от същата марка, бяла на цвят.Медицинското оборудване също беше западногерманско, лекарствата, медикаментите, спринцовките и др. санитарни материали бяха и от Швейцария, Австрия , Франция…
В линейката имаше лекар и медицинска сестра. За построяването на резиденцията, комунистите одържавиха много частни земи(селища, парцели) в тази част на Банкя и отчуждиха доста собственост от коренни жители на града, както и част от близката вилна зона. През около 1985 г. направиха същото и построиха съвсем нов път в съседство с ж.п. линията, така наречената “електричка” до София.Диктатора беше охраняван освен от УБО, така и от Вътрешни войски към МВР-батальона във Враня.В двете посоки пътя се блокираше Банкя-Иваняне-Суходол-Горна Баня-Бояна-бул.”България”.
Поставяха се униформени войници и сержанти с автомати, особено на мостовете , надлезите и кръстовищата. Кръстосваха патрулно-пилотни черни Волги с цивилно облечени офицери от УБО.Обикновено трафика спираше за период от 20 до 40 минути като по тази причина се създаваха големи задръствания на светофарите в Г. Баня и кръстовището на пътя за Владая.

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 361
  • Рейтинг: 165
Re: България!
« Отговор #1325 -: 01 Ноември 2015, 12:54:15 »
И аз гледах този филм за инж. Иван Иванов - "Кметът". Препоръчвам го горещо особено на софиянци, защото много от нещата, които той е организирал, проектирал и изграждал като кмет и инженер още съществуват и се ползуват след близо 70-80 години.
Инж. Ив. Иванов е бил талантлив, немски възпитан инженер и български патриот. Два факта, които до скоро не му ги признаваха.
За мене най-голямия му принос за София е проектирането и началото на изграждането на модерното водоснабдяване на града с прекрасна рилска вода. Цялата система на каскада или комплекс "Искър", с водохващанията в Рила и Витоша, язовирите Бели Искър, Искър (основно водохранилище на системата), Пасарел, Панчарево, деривационните канали и тунели, Водно-електрическите централи, е продукт на инженерната му мисъл за бъдещото развитие на София като модерна европейска столица. Или както се говори сега е бил "визионер".
За съжаление друг такъв кмет след него София не е имала!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: България!
« Отговор #1326 -: 01 Ноември 2015, 13:45:01 »
Борка, не си съвсем прав. Пътят, който се събира с ЖП линията е старият път за Банкя.. Който тръгва от Милево ханче, покрай бившия институт "Пушкаров"... За "цар Тодорко" направиха "царския път" - от Иваняне през баира до сегашното кръгово в началото на "Винкелщрасе" - магистралата за Перник...

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 538
  • Рейтинг: 166
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: България!
« Отговор #1327 -: 01 Ноември 2015, 15:58:05 »
Я :sclerosis:зека само препечатвам/копи - пейст/, това от Иво Инджев. Той като софиянец, по требе от мен да ги знае нещата. Нямам претенции за точност...Требеше да пиша това отначало...

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #1328 -: 02 Ноември 2015, 15:33:08 »
   Когато става въпрос за България  bg&flag никога не е нужно да е 3ти март,18ти февруари,Велик ден и много други за да отдадеш почит или да влезеш в храм.


http://prikachi.com/images/144/8442144g.jpg
   На върхът на паметника е винаги ветровито,както и днес,зимата е винаги сурова.Все си задавам въпроса дали кръвта ми достатъчно бушува за правда,както на пра-прадядо ми в онази сурова зима и кървава схватка.
 

   :hi:Поклон деди bg&flag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1329 -: 04 Ноември 2015, 11:31:12 »
Покрай една друга тема и един блог (Стара София)
имаме ново попълнение на картата от София през 1917г.
Има струва ми се и трамвайните линии с характерното им преминаване в района на орлов мост и военна академия
по това време:

Цитат
Тя е отпечатана през 1917 година и е включена в германския пътеводител Richters Reiseführer "Bulgarien".
 На картата са отбелязани 43 важни обекта от тогавашния град.



в голям скан (5000х4327) можете да я свалите от тук:
http://stara-sofia.com/map1917.jpg
Горе в дясно се вижда първото отклонение от Подуяни на околовръстната линия,
когато е минавала през гара "Крепостен батальон" - днес на мястото на гарата е МОЛ Сердика,
а бул. Ситняково е всъщност изграден в тази си част по старото трасе на линията (не се виждат тук).

И още малко то блога - етапи от строежа на НДК:

1.-19 април 1980 г.


2.-20 май 1980 г.


3.-24 юни 1980 г.


4.-9 юли 1980 г.


5.-6 август 1980 г.


6.-10 септември 1980 г.


7.-20 януари 1981 г
« Последна редакция: 04 Ноември 2015, 11:41:30 от pach »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: България!
« Отговор #1330 -: 09 Ноември 2015, 10:07:48 »




Най-хубавите рейсове навремето

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6730
  • Рейтинг: 1098
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: България!
« Отговор #1331 -: 09 Ноември 2015, 11:34:20 »
пак се взирате в маловажното - а какви храсти има !! Страхотни са !!












CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: България!
« Отговор #1332 -: 10 Ноември 2015, 18:43:05 »



                            https://bg.wikipedia.org/Булгаррено

BoRoco

  • Trade Count: (2)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 159
  • Рейтинг: 57
Re: България!
« Отговор #1333 -: 11 Ноември 2015, 04:44:04 »
Едно време си мечтаех за едно такова Рено, такива бяха времената, да не говориме за Алпина, Пацо да разказва имаше два Алпина на неговата улица.
Ето и два документални филма за тези коли, но са на френски
https://www.youtube.com/watch?v=Ibd07EoVVzA
https://www.youtube.com/watch?v=nU1SvVZmHe8

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: България!
« Отговор #1334 -: 15 Ноември 2015, 12:56:06 »


Това пък къде е? София било, а тая дупка 'ква е?     
   Нищо де, утре ще ни обяснят съвсем подробно!





Чирпанското земЛетресение 1928 (7,8 ст.) и 4 дни по-късно -
Пловдивското земЛетресение 1928 (8 ст.), това са 2-те най-пострадали сгради: