Автор Тема: България!  (Прочетена 928255 пъти)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #270 -: 04 Ноември 2010, 13:25:31 »
Красене, в другия форум май говорехме, но това не е 11Г6. Това си е чист 11Г5, но първия вариант с врати "Сетра". Казвам така, защото този тип врати - монтирани на пантограф и отварящи се навън, са патентовани от Кесбьорер и за първи път са въведени от тази фирма в края на 50-те години. Тогава масово са били "хармоника" или ръчно отварящи се при междуградските и туристически автобуси.

Да, ама не сме дорасли за тях.......При претоварване на автобусите, често срещано явление в София, са особено чести случаите на самоотваряне в движение, в следствие на "лягане" върху вратите. Затова следващите доставки, първо за София, а после и за другите градове, са с врати "хармоника".
Ако че тези за Кабул например са с "модерните" врати....

11Г6 е друго. Също с доста интересна история, но друг път ще я разкажа, сега нямам време...

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #271 -: 04 Ноември 2010, 14:31:09 »
Ами аз това го гледах в един каталог на Чавдар.

11Г3 - с една врата тип хармоника
11М3 - с една врата отваряща се навън
11Г5 - с две врати тип хармоника
11Г6 - с две врати отварящи се навън.  :)

Възможно е да има грешка в каталога.

А за снимките - би трябвало да се отварят, при мен няма проблеми.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #272 -: 04 Ноември 2010, 15:17:56 »
Тц...аз и като линкове не ги виждам.. :scratch_ones_head:
Сега пък нещо съвсем не работи... :(
« Последна редакция: 04 Ноември 2010, 15:22:52 от pach »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #273 -: 04 Ноември 2010, 15:23:29 »
Хмм - незнам защо така се получава, при мен всичко си излиза.  :wacko:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: България!
« Отговор #274 -: 04 Ноември 2010, 15:39:50 »
линковете са коректни и всичко излиза при мен

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #275 -: 04 Ноември 2010, 15:56:31 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg48460#msg48460 date=1288851702
Само аз ли не виждам снимките на Кракомобила!?
 :scratch_ones_head:

Потвърждавам - линковете ги виждам, но не работят! Излиза все едно и също малко изображение!

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #276 -: 04 Ноември 2010, 16:15:55 »
Дай да го видиме тоя каталог.

Иначе има "информация от извора" - книгата на инж. Петко Мишев, "Промишлен дизаин - из теорията и практиката". Все още се намира по книжарниците, но откъм снимки няма нещо, което да не е отбелязано до сега. За съжаление е починал преди 4 години, но той е автор на дизайна на автобуса 11Г6 или В13-20:

Та човекът тогава работи в Центъра за Промишлена Естетика, създаден няколко години по-рано. През 1980-та таман да отиде на море, отива да си вземе заплатата, случайно го среща директорът и му казва "Тъкмо щях да наредя да ти прекратят отпуската. Проектът за градски автобус, предназначен за конкурса, обявен от Атинската община изостава извънредно много. Искам ти да се заемеш, защото това е изключително важно за страната, която страда от остър недостиг на валута". Петко Мишев разбира се знае за този проект, но се чувства обиден, защото въпреки натрупания вече значителен опит, в това число и при проектирането на автобуси (например първоначалния дизаин на автобуса с двойно предаване Чавдар 5С, който така и не е възприет при серийното производство), точно този автобус е възложен на двама младоци. И казва на директора "Виж какво, аз не съм тука, за да правя проекти на пожар. Ще направим така. Нека колегите си работят по техния вариант, през това време аз ще разработя мой-собствен. Двата проекта ще бъдат представени пред комисия от завод Чавдар и който вариант те приемат, той ще влезе в производство." Директорът освен да се съгласи, друго няма какво да направи. И така, когато двата проекта са готови, биват представени анонимно, само с номер едно и две, в заседателната зала на "Чавдар", където се събира комисията. Чакат да дойде инж. Златьо Златев, тогава заместник-директор, който отговаря за научноизследователската и проектантска дейност. Той, още с влизането си в залата, виждайки двата варианта отсича "Този вариант е най-подходящ за производствените възможности на нашия завод". Така е избран вариантът на инж. Мишев, който първо е с номенклатура 11Г6, а в последствие се възприема типовата износна номенклатура на Балканкар и Машиноекспорт, според която моделът следва да бъде В13-20. В последствие автобусът печели конкурса в конкуренцията на водещи световни фирми. В Гърция са доставени 200 броя, а инж. Петко Мишев и инж. Златьо Златев са наградени с посещение в автобусните заводи на Кесбьорер в Улм, на Неоплан в Щутгарт и на Мерцедес Бенц.

Малко по-късно инж. Мишев разработва проект за автобус върху шаси Авия. На него се възлагат големи надежди за междуселищните и служебни превози. Но той не е приет от завод Чавдар, а ва Ботевград, без да разполагат с опитни дизайнери, правят свой собствен проект, който е доста далеч от световните тенденции. И въпреки, че заводският проект не е одобрен от междуведомствената комисия, той влиза в серийно производство. Така окончателно се разваля "калимерата" между ЦПЕ и завод Чавдар. Та се налага да се правят опити за съвместно производство с Икарус - произведен е един прототип върху уж българско шаси Авия, чиято каросерия си е изцяло унгарска, купува се лиценз от Щаер, автобус Сетра с цел копиране и т.н.

В книгата има и една снимка от Пловдивския панаир 1986-та, когато е показан обикновен 11М4, въпросният Икарус с българско шаси и произведеният в Австрия съчленен прототип Чавдар 140.
« Последна редакция: 04 Ноември 2010, 16:19:31 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #277 -: 04 Ноември 2010, 16:32:20 »
Именно:



Цитат на: topalov link=topic=1752.msg48530#msg48530 date=1288878991
Цитат на: pach link=topic=1752.msg48460#msg48460 date=1288851702
Само аз ли не виждам снимките на Кракомобила!?
 :scratch_ones_head:

Потвърждавам - линковете ги виждам, но не работят! Излиза все едно и също малко изображение!

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: България!
« Отговор #278 -: 04 Ноември 2010, 16:36:48 »
Всяка една снимка излиза-линковете работят.
Повредата е във ВАШИЯТ телевизор  :on_the_quiet: :on_the_quiet: :on_the_quiet:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #279 -: 04 Ноември 2010, 16:49:36 »
Каталогът не е мой, а на един познат - и го гледах преди няколко години. И както казах - възможно е да е грешка - тъй като в този каталог не фигурираше B13/14-20.  :)

Иначе за линковете - ще се постарая да ги оправя доколкото мога.

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #280 -: 04 Ноември 2010, 16:58:27 »
Цитат на: refil link=topic=1752.msg48537#msg48537 date=1288881408
Всяка една снимка излиза-линковете работят.
Повредата е във ВАШИЯТ телевизор  :on_the_quiet: :on_the_quiet: :on_the_quiet:

Никога не съм имал проблеми, но сега явно е факт невидимостта на снимките! И аз получавам същата картинка като Пламен! И... пробвах със секуритате на ИЕ 8, ТЦ! Пробвах и какво ли още не... НЕ и НЕ!!! :suicide: :focus:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #281 -: 04 Ноември 2010, 16:59:59 »
Аз също - по понятни причини , н отези виждам само това.
Не съм пробвал нищо, но Красене , здраве да е ...някой друг път ще ги видя снимките.
Икар разказа нещо интересно също...
 :clapping:

br185

  • Trade Count: (19)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 534
  • Рейтинг: 4
  • HO 1:87/всички епохи без I/DB,OBB Велико Търново
Re: България!
« Отговор #282 -: 04 Ноември 2010, 18:37:51 »
ОТКРИХА БЕЗПЛАТНА АВТОМИВКА ВЪВ ВАРНА:
http://www.dnes.bg/stranata/2010/11/03/spukan-vodoprovod-prevyrna-ulica-v-avtomivka.102838,play

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #283 -: 04 Ноември 2010, 19:12:35 »
 :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:
Имам приятел от Варна."Попилях го" от базик. :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:

choveka_vlak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 107
  • Рейтинг: 8
  • човек докато е жив се учи!,...
Re: България!
« Отговор #284 -: 05 Ноември 2010, 08:32:35 »
Е,ееее най-сетне нещо безплатно макар и за момент...  :lol: :lol: :lol:, не, че после съответното ВИК няма да ни го върне тъпкано!, но...