Автор Тема: България!  (Прочетена 928369 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #300 -: 06 Декември 2010, 08:29:29 »
Аз фирмата много добре е знам...най-малкото,
 че още си пазя фотолабораторията от онова време (преди цифровизацията)...
Но не разбрах... :blink:кой е казал че ORWO e Кодак????
Ставаше въпрос за сравнение на качеството,
 щото не вървеше да го сравнявам със "Свема" или "Фохар", нали?!!
 :boredom:

ПП.Впрочем не съм се интересувал, но през 2005 (или 2006)година си купих от центъра на София,
 три ленти от ново производство с марка..."ORWO" !!! Та не знам деали тази фирма е вече история,
но лентите ми свършиха добра работа...от тогава окончателно обаче съм на цифрово...видео :spiteful:
« Последна редакция: 06 Декември 2010, 08:33:02 от pach »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: България!
« Отговор #301 -: 06 Декември 2010, 09:51:43 »
Стана малко офтопик, но мисля, че мернах няккъде в профила на човека, че снимките са сканирани от диапозитив, което обяснява специфичния контраст и силни цветове. Навремето това беше адекватното решение за цветно снимане, дори диапозитивите на орво се справяха прилично спрямо негативния им филм. Което на значи, че не бях като треснат, след като си взех от фотото първата Фуджи Велвия.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: България!
« Отговор #302 -: 06 Декември 2010, 10:09:53 »
Ето и нещо от най - добрия град за живеене: http://www.youtube.com/watch?v=vB7wQYItle0

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: България!
« Отговор #303 -: 06 Декември 2010, 15:43:45 »
Цитат на: TheJackal link=topic=1752.msg50469#msg50469 date=1291622993
Ето и нещо от най - добрия град за живеене: http://www.youtube.com/watch?v=vB7wQYItle0
Еееех,моретоооо - размечтах се! :beach: :beach: :give_heart: :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #304 -: 07 Декември 2010, 15:51:29 »



 :scratch_ones_head:
Мислех си, че само Борис ІІІ-ти е карал влак , но попаднах на тази снимка...с Фердинанд:



Тази водна кула е на нашта гара........??????


 :search: :search: :search:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: България!
« Отговор #305 -: 07 Декември 2010, 16:04:22 »
Не беше ли на гара (вече спирка) Червена вода?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #306 -: 07 Декември 2010, 16:20:24 »


Не знам...но попаднаха и на още нещо интересно:
Цитат

Любопитна е историята на кантон спирка Трапезица.

(Image removed from quote.)

Първоначално се намирала на 200 м от сегашната гара по посока на Горна Оряховица. Една сутрин строителите намират почти готовата сграда потънала в льосовите почви. За миг просто изчезнала. Дори откриването на железопътната линия се забавило, защото се наложило изграждането на нова сграда. Определено било днешното й място - по-здраво, върху скали, и така повече от 100 години тя си стои там. Въпреки превратностите на времето все още личи красивият й архитектурен вид. Така започва нова ера в строителството и в самата визия на историческото Велико Търново. За построяването на тази ж.п. линия се работи много активно и енергично. За целта, освен гарите, е трябвало да се прокопаят двата влакови тунела под града, които и днес са невероятна атракция и забележителност на града. Техните изкопи започват почти едновременно - първият от гара Трапезица е започнат на 1 ноември 1897 г., а вторият под Света гора - на 19 ноември. Сериозни перипетии съпътстват строежа на толкова екзотичния железен мост, свързващ двата тунела, през който минава железопътната линия. Две опустошителни наводнения, при които са отнесени част от железните конструкции, завлечени са работните скелета и какви ли не други строителни неволи затрудняват забележителното дело. Създатели на това сложно съоръжение са белгийски, френски, италиански специалисти и работници, както и български строители. Този обект се превърнал в истинско събитие за нашия град. Всички говорили само за него, възхищавали се от сложността на строежа и същевременно от скоростното изпълнение на тази железопътна отсечка. Във фонда на Регионалния исторически музей се съхраняват уникални оригинални снимки, свидетелстващи за големия строителен размах на това така грандиозно дело.

Най-после дългоочакваният миг на откриване на жпгара Търново идва. Самото откриване на кокетната гарова сграда е повече от тържествено. Очаквал се и самият княз Феирдинанд. Всички били сигурни в неговото присъствие, но в последния момент непридвидени дела осуетили посещението му. На 8 октомври 1900 г. нашият град посреща с новия ХХ век и първия влак - едно истинско чудо на техниката. Толкова невероятно е било движението му. Като змия припълзявал той през тунелите, през железния жп мост над реката, показвал се от различни посоки под града, влизал от тунел в тунел. Великотърновци отначало дори се страхували и го наричали с ужас “железния кон”. Но бързо свикнали с удобствата му и той скоро станал част от живота на старата столица. Част от живота на великотърновци си остава и кокетната спирка кантон Трапезица. Тя обслужвала не по-малко жители на града, отколкото централната гара. Била и любимата спирка за туристите и гостите. Не случайно още в първите години след откриване на железницата за улесняване на излетниците, които посещават града и Царевец, археологическата секция на Туристическо дружество “Трапезица” организира направата на пътеки от жп моста откъм гара Трапезица към площад “Баждърлък” (“Велчова завера”) и от жп моста до Каябаш (пл. “Асен I”). Пътеките се обезопасяват с парапети, поставят се пейки. В двата края на новопрокараните пътеки и по входните артерии на града дружеството поставя пътепоказатели, които да упътват туристите към историческите забележителности. На гара Трапезица в съдбовната 1908 г. княз Фердинанд слиза с малката си охрана и се отправя пеша към забележителната църква “Свети четиридесет мъченици”, за да прочете историческия манифест и си тръгне оттам като цар на независима България. Сградата на самия кантон Трапезица е разполагала с гостилница и питиепродавница, където търновци и гости, чакайки пристигащия трен, хапвали и пийвали. Не едно сърце е трептяло, посрещайки и изпращайки любими хора. Тук са пристигали много известни гости на града, различни представители на обществено-политически и културни организации.

Все още в по-възрастните ни съграждани тази емблематична гара буди сантимент и умиление и едва ли заслужава сегашната си съдба. Трагично е състоянието й с изпочупените прозорци, нападалата мазилка, липсата на всякакво осветление и заобикалящата я мръсотия. Въпреки уверенията на представителите на БДЖ още от 2007 г., че е плануван ремонт, резултати не са налице.

Радостен е фактът, че се предвижда изграждането на панорамен 20-метров асансьор край хълма Трапезица. Подемникът ще изкачва туристите на височина от около 100 метра точно от едноименната железопътна гара чак до върха на хълма, където в момента се възстановява втората крепост след Царевец. Атрактивният проект предвижда и възстановяването на гара Трапезица - този чудесен паметник на културата, във вида на истинската му слава. Предвиден е в непосредствена близост и паркинг на общински терен, където ще спират колите и автобусите с туристи, за да се насочат към историческия хълм. Дано това чудесно намерение този път се осъществи, за радост на великотърновци и хилядите негови гости.

Катя Митова-ГАНЕВА

(Снимките са от фонда на Регионален исторически музей)

В-К "ЯНТРА-ДНЕС"
 

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #307 -: 13 Декември 2010, 13:16:42 »
Снимка на старата гара в Добрич:

Някой да се сеща кой е локомотива!? :pleasantry:
 ;D ;D

пп.Четник...виж комините... ;)


Ето я в началото:


Същата картичка но в по-голям формат:


Тук има и локомотив ...ама едвам се различава:


 :yahoo: :dance1: :dance1: :dance1:


Май някой се съмняваше, дали локомотивите са били трицветни в началото (което е абсурдно де...)
Та тук фотографа е имал някаква основа (все пак го е видял на живо при снимката) на която е направил основнито оцветяване.
Интересно ...плуга е червен , но не се виждат колоосите добре...
« Последна редакция: 13 Декември 2010, 13:40:07 от pach »

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #308 -: 13 Декември 2010, 13:42:13 »
Ех тая гара Габрово... можем много пари да изкараме от нея  :diablo: :sarcastic: :sarcastic:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #309 -: 13 Декември 2010, 13:44:12 »
Съвременното състояние на старата железопътна гара в  Добрич:
(снимките са взети от http://railwaymodeling.com/gallery/albums)





pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #310 -: 13 Декември 2010, 13:50:06 »
Това май съм го пускал...но нека да е по-сигурно:



Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: България!
« Отговор #311 -: 13 Декември 2010, 16:07:23 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg50769#msg50769 date=1292239002
Снимка на старата гара в Добрич:
(Image removed from quote.)
Някой да се сеща кой е локомотива!? :pleasantry:
 ;D ;D

пп.Четник...виж комините... ;)
(Image removed from quote.)

Ето я в началото:
(Image removed from quote.)

Същата картичка но в по-голям формат:
(Image removed from quote.)

Тук има и локомотив ...ама едвам се различава:
(Image removed from quote.)

 :yahoo: :dance1: :dance1: :dance1:
(Image removed from quote.)

Май някой се съмняваше, дали локомотивите са били трицветни в началото (което е абсурдно де...)
Та тук фотографа е имал някаква основа (все пак го е видял на живо при снимката) на която е направил основнито оцветяване.
Интересно ...плуга е червен , но не се виждат колоосите добре...

Локомотивът е серия 27. Разпознава се лесно по силно наклонените цилиндри и по-голямото разтояние между 1-ва и 2-ра сцепни колооси.

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re: България!
« Отговор #312 -: 14 Декември 2010, 03:18:14 »
Ясе, позволявам си да отбележа, че това най-вероятно е композиция на CFR, впредвид че снимката е правена когато Южна Добруджа е част от румънското кралство, т.е. между 1913 и 1940 година (изключая периода на Кондоминиума 1916-1918 през ПСВ).

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: България!
« Отговор #313 -: 14 Декември 2010, 10:41:56 »
Цитат на: anubis link=topic=1752.msg50801#msg50801 date=1292289494
Ясе, позволявам си да отбележа, че това най-вероятно е композиция на CFR, впредвид че снимката е правена когато Южна Добруджа е част от румънското кралство, т.е. между 1913 и 1940 година (изключая периода на Кондоминиума 1916-1918 през ПСВ).

Къде пише кога е правена снимката?

Локомотивът е български 27.14

като този тук:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1052.msg23272.html#msg23272
http://www.railwaymodeling.com/photogallery/steam/bdz27.00/loc27.08.JPG

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re: България!
« Отговор #314 -: 15 Декември 2010, 11:18:28 »
С цялото ми уважение към вас и огромните знания,на които неведнъж сме се възхищавали, си позволявам да отбележа следното:
1. Картичката  показва гарата на румънския по това време град Dobrici(Добрич).Таксувана е с румънска марка и е адресирана до румънския град Hermannstadt (днешен Сибиу). Датата на пощенското клеймо е 30.XII.1937. Следователно, логично е да се предположи че е румънска и е правена по време на румънския период на управление на Южна Добруджа.
2. Въпросните два локомотива за които се твърди че са идентични, са всъщност две съвсем различни машини. След по-внимателно вглеждане. понеже цветова схема почти липсва от снимката, основанието ми да твърдя, че лока е румънски, е разположението и специфичната големина на осветителните тела (нещо много характерно и за полската тракция също)
3. Някой би допуснал, че локомотива е български, но останал в Румъния след края на първата световна война и впоследствие експлоатиран от CFR. Лично аз на подобни данни не съм попадал (ако някой има, да сподели). В този регион българската армия се е оттегляла планомерно, за разлика от стихийното отстъпление на македонския фронт. така че е имала достатъчно време да изтегли цялото си имущество(че дори и нещо допълнително) към старите граници на страната.