Автор Тема: България!  (Прочетена 928233 пъти)

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: България!
« Отговор #315 -: 15 Декември 2010, 11:52:42 »
Изяснете първо за снимката или за картичката става въпрос.

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #316 -: 15 Декември 2010, 12:06:45 »
при малко зум на снимката се забелязва че е серия 27.хх пробвах и някой техники за изчистване на снимката от шумовете но не успях а замисляли ли сте се че може снимката да е правена преди южна добруджа да попадне в румънски ръце през 1919г нека някой провери от кога е в експлоатация тази серия локомотиви :blush2:

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re: България!
« Отговор #317 -: 15 Декември 2010, 16:37:43 »
Определено за цветната картичка става въпрос, че то на черно-бялата образа е като телевизор от епохата на нипковия диск. Раздумката тръгна от цвета на плуга.
към Еврокома: Южна Добруджа е дадена на Румъния непосредствено след втората балканска (междусъюзническа) война през лятото на 1913г. Тогава румънската армия, макар и за кратко, окупира цяла северна България, а там дефакто няма наши войски-всички са изпратени срещу сърбите и гърците. история на родния край :) :) :)
И стига сме спамили, че ще ни затрият!

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: България!
« Отговор #318 -: 15 Декември 2010, 17:56:01 »
Говорите за различни снимки. Ти за цветната картичка, а Ясен има предвид ей тая снимка, на която лока определено е 27-ма серия, това се вижда и на самата снимка, което пък значи, че снимката е след 1936 г. т.е. след 1940-та.


CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: България!
« Отговор #319 -: 15 Декември 2010, 18:54:36 »

Това което написах се отнасяше само за първата снимка.
Останалите 5 още не съм ги видял, понеже съм с рестрикции в службата - адресът на който са качени е в ''черния'' списък.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: България!
« Отговор #320 -: 15 Декември 2010, 19:15:25 »
Цитат на: evrokoma link=topic=1752.msg50849#msg50849 date=1292407605
при малко зум на снимката се забелязва че е серия 27.хх пробвах и някой техники за изчистване на снимката от шумовете но не успях а замисляли ли сте се че може снимката да е правена преди южна добруджа да попадне в румънски ръце през 1919г нека някой провери от кога е в експлоатация тази серия локомотиви :blush2:
Тези локомотиви са доставени през 1910-1911 година за БДЖ. Пъвоначално са номерирани от 701 до 716 (серия 700). През 1936 година при новото серийно означение, получават серия 27, и с тази серия остават до края на експлоатацията си.



Така, че снимката е правена при всяко положение след 1936 година!



TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: България!
« Отговор #321 -: 15 Декември 2010, 21:32:00 »
Винаги е приятно да се спори за парни локомотиви, но тука задълбахте много. Като първо без значение кога са правени тия снимки тук имаме два български локомотива та ако ще Добруджа по това време да е била и китайска. На първата снимка е серия 27. На цветната картичка съдейки по парния дом и квадратния пясъчник пред него е локомотив от серия 25 и то от втората или третата група локомотиви съставляващи тази серия. Ето ви едни мои картинки за сравнение. На първата снимка е локомотив от серията 251 - 254 от "Вулкан". От тази група е 25.02

Това са локомотивите 255 - 259 на Ханомаг. От тях са 25.03 и 25.04. Външно кабините са им по дълги, но локомотивата от картичката няма как да я видим от коя група е. И само тези локомотиви са с такава комбинация от парен дом и пясъчник 

Тази снимка я качвам само за да се види какви фенери са имали. Щото ви се виждат големи като полските - и тия са такива.

 :hi:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: България!
« Отговор #322 -: 15 Декември 2010, 23:41:47 »

Спокойно, излиза че всички сте прави и Ясен, и Тано, и Анубис!
-----------------------------------------------------------------

Точно така пр. Тано, ако това на шарената картичка въобще е български локомотив, то ще е някой от споменатите вече 3:

25.02, 03, 04   - други варианти няма.

НOОО ... но понеже тия наши локомотиви са почти като  pr. G7.2, а такива локомотиви по онова време е имало почти в цяла Европа, е съвсем възможно локомотивът и да не е български.

И ето, pr. G7.2 като румънски локомотив:



това е един от 8-те, които са имали, тук надолу намерете "KPEV-Gattung G7.2":

http://www.lokomotive.de/lokomotivgeschichte/dokumente/cfr/d_cfr.htm

Т.ч. всички сте прави, а интригата остава.  :good:
« Последна редакция: 15 Декември 2010, 23:57:48 от CaLLlo »

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re: България!
« Отговор #323 -: 16 Декември 2010, 02:52:24 »
Наистина е  удоволствие да се коментира с личности "с дълбоко газене" в проблематиката. Най-вероятно ТАНО е прав, за мен остава профита, че научих нещо ново и интересно...

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #324 -: 16 Декември 2010, 08:15:53 »
Цитат на: anubis link=topic=1752.msg50875#msg50875 date=1292460744
Наистина е  удоволствие да се коментира с личности "с дълбоко газене" в проблематиката. Най-вероятно ТАНО е прав, за мен остава профита, че научих нещо ново и интересно...
Присъединявам се към анибус и за мен бе голямо удоволствие да науча нещо ново :hi:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: България!
« Отговор #325 -: 16 Декември 2010, 17:30:25 »
Според мен, локомотивът от картичката е 25.03 или 25.04. На тези две машини има една част, намираща се отдясно под комина, казва се "потеглител" и се използва при системата Компаунд. На картичката се вижда добре наличието на този "потеглител".



CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: България!
« Отговор #326 -: 16 Декември 2010, 17:56:01 »
Да де Яско, но от кабината излиза една тръбъ, дето минава много високо покрай котела преди да влезе в димната камера, гледах всички наши снимки, но не видях наш лок точно с такова оформление ...

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: България!
« Отговор #327 -: 16 Декември 2010, 18:52:06 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=1752.msg50897#msg50897 date=1292514961
Да де Яско, но от кабината излиза една тръбъ, дето минава много високо покрай котела преди да влезе в димната камера, гледах всички наши снимки, но не видях наш лок точно с такова оформление ...
Което подсилва версията, че локомотивът е вероятно румънски  :)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #328 -: 13 Януари 2011, 11:32:42 »
« Последна редакция: 13 Януари 2011, 11:37:16 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #329 -: 13 Януари 2011, 12:51:58 »

Velorex 16/350
;D




такива се движеха и в България някога...с кожен салон отвсякъде са!!!
 ;D ;D ;D


« Последна редакция: 13 Януари 2011, 12:56:46 от pach »