Автор Тема: България!  (Прочетена 927889 пъти)

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: България!
« Отговор #390 -: 24 Януари 2011, 18:48:46 »
Доколкото разбирам, би трябвало моста да е готов в началото на 2012 г.? Или има промяна в пусковия срок?  ::)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #391 -: 24 Януари 2011, 18:55:06 »
Силно се съмнявам - от румънската част почти нищо не е направено.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: България!
« Отговор #392 -: 24 Януари 2011, 19:52:11 »
Ами тях не ги устройва подобна връзка - разбираемо е.Дано европа да ги притисне.  :yes:

lubo_gumata

  • Trade Count: (9)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 265
  • Рейтинг: 12
  • HO,4-5 еп.СЛИВЕН
Re: България!
« Отговор #393 -: 24 Януари 2011, 20:10:12 »
М.....м,на Румъния! :wild:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #394 -: 16 Февруари 2011, 15:37:46 »

Състав от три от 25-те дизел-мотрисни влакове на БДЖ серия 10,
 закупени през 2005 и 2006 г. от Сименс,
движещ се по линията София-Кюстендил точно пристига на гара Перник.

От "ониа" форум...


И малко реконструкции от древния Пловдив.
The gate of Filipopol



The roman stadium under the main street



The ancient theatre



Акведуктът на Филипопол



Още въстановки тук:
http://skribezium.blog.bg/turizam/2009/05/16/kogato-plovdiv-beshe-filipopol.335551
« Последна редакция: 16 Февруари 2011, 15:56:39 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #395 -: 16 Февруари 2011, 16:01:03 »
 ;D ;D ;D


 :hi: :hi: :hi:

БДЖ-1910г.
« Последна редакция: 16 Февруари 2011, 16:10:40 от pach »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #396 -: 17 Февруари 2011, 19:03:35 »
"При хубаво време в неделя ловчанци се събираха да изядат голям задушен пуяк в лозето на именник или рожденик.
Канеха и Левски.Той пееше звучни народни песни и ги веселеше.Пийнали момци викаха на възбог:
"Пет пари да имам,мамо,за барут ги давам,леле мамо,и тях изгърмявам.""

Нещо което чета и настръхвам,или България ,не в снимки а в думи!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #397 -: 22 Февруари 2011, 16:49:13 »


Още малко снимки на нашенския спортяга...

Спортен автомобил Булгаралпин, лиценз на Рено, произвеждан (сглобяван) в Пловдив в малка (около 100 бр.) серия в периода 1967-1969г. на цена от 8200 лева, Пловдивски панаир 1967г.


Автомобил Булгаралпин, произвеждан в Пловдив в малка серия през 1967-1969г. на цена от 8200 лв, Пловдивски панаир 1967г.



...и още нещо ново от железепътния транспорт в сайта "Изгубена България":

Варна, жп-ремонтна работилница, водосвет по случай започването на ремонта на вагоните, 1925 г.


Н.В.Царица Елеонора на гарата в Пловдив по повод освещаването на знамената на Македоно-Одринското опълчение, 1912 г.


Н.В.Царица Елеонора посреща ранени войници от Лозенград на гарата в Стара Загора, 1912 г.


 :yes: :hi:


Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: България!
« Отговор #398 -: 22 Февруари 2011, 17:13:28 »

Цитат на: pach link=topic=1752.msg54750#msg54750 date=1298386153
Спортен автомобил Булгаралпин, лиценз на Рено, произвеждан (сглобяван) в Пловдив в малка (около 100 бр.) серия в периода 1967-1969г. на цена от 8200 лева, Пловдивски панаир 1967г.
(Image removed from quote.)

Офтопик: за сравнение, една панелка 77м2 по същото време струваше 9100лв. :buba:

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2010
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: България!
« Отговор #399 -: 22 Февруари 2011, 17:45:06 »
Автомобил Булгаралпин :) беше ми любим като малък 
къде са снимките ? :)

hristo_t

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 534
  • Рейтинг: 1
  • H0 - IV DR/DB Бургас
Re: България!
« Отговор #400 -: 22 Февруари 2011, 19:00:29 »
И аз много харесвам Рено Булгаралпин. Страхотна кола изпреварила времето си.

През лятото на Ретро парада в Бургас успях да снимам един такък екземпляр.




pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #401 -: 07 Март 2011, 17:01:54 »

Отново от изгубена България:
Войската пристига на гарата в Люле Бургас, 1912 г.


Впрочем сайта набира доброволни средства за откупуването на колекция снимки от Руско-турската война на наша територия.
Всяка снимка е от 50,00 евро. До момента са събрали само за четири снимки...но се надяват да откупят и останалите.
Който може и иска да помогне , да се свърже с тях на сайта им.


Пристигане на войската и опълчението в Чорлу, 1912 г.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #402 -: 08 Март 2011, 11:12:04 »



Преди известно време попаднах на тези снимки и разбира се ги сканирах.
За съжаление качеството им на отпечатване е било под всякаква критика,
но все пак има информация в тях...за началото на тролейбусния транспорт в България:

Първата тролейбусна линия у нас е започната да се строи през далечната 1940 г.
Но мнозина знаят, че тя не е била в централните части на град София където е логично,
а е свързвала града с близкото по онова време с.Горна Баня.
 
На 14 февруари 1941г. тя е открита за експлотация. Общата и дължина е 3,35 км.
За начална спирка е била същата с име "Горнобански път" (както се казва и до днес)
на една от най-старите трамвайни линии - №5 до с.Княжево.
Крайната спирка е била в с.Горна Баня - пред кметството.


За начало са били внесени два тролейбуса производство на "МАN", които
поради липса на депо, в края на работното време са паркирали на двете крайни спирки.


Една рядка снимка - и двата тролейбуса преминават под
моста от изхода на гара Горна Баня в посока гара Перник.


На тази снимка се виждат и двата конкурента в обслужването на
близките села около София - тролейбус "MАN" задминава автобус "Мерцедес".


А това е един от последните представители на "западното тролейбусно производство"
"MAN" пристигнал у нас през 1968г. от купени на старо 12 броя за социалистическа България.


Това пък е единственият до 1989г. прототип на български тролейбус.
конструиран на основа от "Чавдар". "Трамкар" пък последният опит за българско производство...
(трябва да намеря снимката му)


И така сега да се прехвърлим на малко известни снимки от началото пък на
трамвайното движение в столицата. Някога първите белгийски двуосни
трамвай са преминавали пред самото Народно събрание...



А това е трансбордьора с който са премествали по коловозите на депото
общо на 25 броя с които започва трамвайното движение през 1901г.


Впрочем това депо сега се намира в непосредствена близост до софийската митница,
и централнита - жп. и авто- гари. По социалистическо време носеше дори името "Станьо Василев".


На снимката от долу вече нищо не е съществува - нито трамвая,
нито ул.Търговска която е разрушена от американската авиация през ВСВ.


А това е един от първите модели трамвай, движели се между София и с.Княжево.
Френско/белгийско производство и име "Цепелин".


Ами това е за ...днес ;)


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #403 -: 08 Март 2011, 14:14:51 »



Интермодалният терминал в Пловдив да влезе в програма "Транспорт"
Проектантите настояват също и за съгласуване на този проект с проекта за жп линията София – Пловдив




Проектантите на интермодалния терминал край Пловдив "Нет инженеринг – Трансгео" (италианско-български консорциум) предлагат той да бъде включен в оперативна програма "Транспорт" през настоящия програмен период, в случай че има проблеми с реализирането на интермодалния терминал в София.

Реализирането на софийския проект се бави заради отчуждителни процедури. Договорът с предмет "Техническа помощ за изграждане на интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България – Пловдив" ще бъде завършен и предаден на възложителя Национална компания "Железопътна инфраструктура" в срок. Идейният проект като етап от изпълнението на договора ще бъде предаден до 30 юли.

Екипът, изпълняващ "Техническа помощ за изграждане на интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България – Пловдив" също напомня, че е необходимо съгласуване на този проект с проекта за жп линията София – Пловдив.
Техническата помощ за жп проекта София - Пловдив се изпълнява от германската "Пойри Инфра", като договорът стартира в началото на 2008 г. С този договор трябваше да се разработи идеен проект за скорост 160 км в час и да се подготвят апликационни форми за финансиране по оперативна програма "Транспорт".

На 31 август 2009 г. е подписан договорът за интермодалния терминал в Пловдив между НКЖИ и консорциума "Нет инженеринг - Трансгео".

Целта на този договор (финансирането по него е 50% по ТЕN-Т и 50% български пари) e да се достигне до идеен проект, да се направи анализ на ползите и разходите, да се проучи възможността за публично-частно партньорство и да се подготвят технически спецификации.

През първата фаза от проучването (етап 1 и 2 от договора) е извършено проучване на съществуващото положение, проучване на варианти за развитие на терминала и анализ на разходи и ползи. В резултат на анализите се стигна до определяне на най-подходящото място за изграждане на терминала.

Изпълнителят на проекта проучва четири местоположения:
- По заявка на възложителя и предишни проучвания германската GTZ е определено интермодалният терминал да бъде разположен в гара Разпределителна - Пловдив. Но при среща с общинското ръководство се оказва, че подобен вариант ще срещне сериозен отпор от страна на гражданите, защото никой няма да приветства влизането ТИР-ове почти в центъра на града. Без да се изисква в заданието със съгласия на възложителя, екипът разширява обхвата на проучването.
- В общия устройствен план на Пловдив от предишна разработка е предвидено да се развие интермодален терминал в нова гара Крумово по направлението Пловдив - Първомай. На този етап там се запазва съществуващото трасе.
- Друго проучено място е районът на гара Скутаре по коридор VІІІ (8-а жп линия).
- Четвъртата площадка е гара Тодор Каблешков край село Златитрап.

След направените сравнения и анализи фаворити остават площадките в гара Разпределителна и гара Тодор Каблешков. Предложението на консултанта за избор на площадка в гара Тодор Каблешков е прието от възложителя през януари 2010 г.

За да има съгласуваност с проекта за жп линията София – Пловдив, проектантите от консорциума "Нет инженеринг – Трансгео" проучват предложената разработка на "Пойри Инфра". За съжаление, разказват от "Трансгео", "Пойри Инфра" бяха предвидили за гара Тодор Каблешков коловозно развитие, което не позволява обслужване на бъдещия терминал. Разбира се, че причината е различните периоди на изпълнение на двата договора.

Това налага "Нет инженеринг – Трансгео" да преработят коловозното развитие така, че то да отговаря на изискването за захранването на един бъдещ терминал. Предвиждат се допълнителни три коловоза – приемно-отправни и изтеглителни. Още тогава авторите на проучването сигнализират за съгласуване между двата проекта.

Двата обекта се финансират по различни оси на оперативна програма "Транспорт" – първа с финансиране от Кохезионния фонд, и трета – за интермодалност с финансиране от Европейския фонд за регионално развитие. Мотив да настояват за включване на терминала в този програмен период е възможността от едновременно изграждане на двата близки по територия обекта (гара Т. Каблешков и Интермодален обект) и забавянето на интермодалния терминал в София.
По техни проучвания след провеждане на тръжната процедура изграждането на двата участъка от София – Пловдив, София – Елин Пелин и Септември – Пловдив би започнало през следващата пролет. Независимо че договорът на "Нет инженеринг – Трансгео" изтича на 30 октомври, според тях двата проекта да вървят паралелно е не само възможно, но и по-доброто.

Във връзка с изготвянето на подробен устройствен план и предстоящите процедури по отчуждаване е важно да се определи какъв ще е статутът на интермодалния терминал – на национален или на регионален обект.

За ТЕN-T проекта
Интермодалният терминал в Пловдив е един от трите проекта, които получиха финансиране за техническа помощ по Годишната работна програма Трансевропейски мрежи - Транспорт (TEN-T) за 2007 г. на Европейския съюз. Другите два обекта са жп линията Русе - Варна и интермодалният терминал в Русе. Общата им стойност е 7.5 млн. евро. Финансирането на проектите е осигурено с 50% безвъзмездна помощ по TEN-T и 50% държавно съфинансиране. Бенефициент е НК "Железопътна инфраструктура".
През юли 2009 г. обединението "Нет инженеринг - Трансгео" спечели обществената поръчка за консултант на проект "Техническа помощ за изграждане на интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България – Пловдив". Договорът на стойност 2 млн. лв. без ДДС бе подписан на 31 август 2009 г. и е със срок на изпълнение 14 месеца.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #404 -: 16 Март 2011, 10:30:02 »
От Локфорума нещо интересно и...поучително. ;)

Цитат на: Railroader


 В неделя в Русе работят само светофарите и... ЛВЗ

Точно така и по-точно, така е било преди години, когато Локомотиво-вагонен завод, ЛВЗ "Васил Коларов" в гр. Русе е работил на максимални обороти и под пълна пара.  :)  О, да, заедно с още тридесетина завода и предприятия, тогава когато Русе е бил един от най-големите промишлени центрове в страната. Все още белег за това са останките от 3, 4 само товарни гари, някои от които все още работят, но далеч не на тези обороти, на които за работили някога. Продукция, продукция, продукция, товарни влакове, товарни влакове... Товарна гара Русе-север (под Дунав-мост), до Пристанищен комплекс-изток, товарна гара Русе-изток - разпределителна (закрита), товарна гара Русе-запад, до Пристанищен комплекс - запад и корабостроителницата, както и още една товарна гара, която русенци си я знаят просто като товарна гара. Тя се намира точно до разпределителна гара и зад локомотивно депо.
Заглавието на темата е свързано с една разпространена в миналото приказка, която русенци са знаели, разбира се и не само те. Идва от там, че в завода се е извършвал много извънреден труд, работило се е в събота, нелея, нощни смени и пр. и т.н. Това, естествено, не се отнася само за тази фабрика. Реших да напиша в съкратен вариант, за да не стане прекалено скучно за четене, нещо като спомен за ЛВЗ - Русе, тъй като и моят живот до някъде е свързан с фабриката. Баща ми изкара целия си 35-годишен трудов стаж там, от 1971 г, когато завършва 46 випуск на ПЖИ "Тодор Каблешков", до 25 август 2006, когато се пенсионира. Доста пъти съм ходил с него в завода, разхождал съм се из халетата, качвал съм се, както по разглобени, така и да се возя по локомотиви и електрички, които са излизали на проба.
Тук завода има и сайт:
http://www.lwz-bg.com/
http://www.lwz-bg.com/gallery.html

Основан като Железопътна работилница през 1866 г. за извършване на ремонт на подвижния железопътен състав, доставен за обслужване на първата ЖП линия в България Русе-Варна, завода постепенно се развива и се увеличава площта на ремотните халета и маневрени коловози на територията на фабриката. Аз разполагам с по-подробна информация основно от времето, когато баща ми е работил/работеше в завода, т.е. годините м/у 1971 и 2006. Аз също съм останал с много лични впечатления от посещенията ми в завода. Първите ми такива са от учебната 1989 - 1990 г, когато ме водиха на детска градина на територията на ЛВЗ. Децата много обичахме да си играем на парното локомотивче, което до ден днешен стои като експонат в близост до портала.  :wink:
http://photo-zona.net/images/user49144/album20513/large/1255550584_pvdm1594_003486488.jpg - Фотография: Марио Евстатиев
Впоследствие закриха детската градина и сградата остана да се използва като административна част на фабриката.

Това са фотографии от ЛВЗ "Васил Коларов", които презаснех в траспортния музей:
1. http://photo-zona.net/images/user49144/album21626/large/1263557256_mjbs9250_SDC12016.JPG
2. http://photo-zona.net/images/user49144/album21626/large/1263557261_pjdf7892_SDC12017.JPG
3. http://photo-zona.net/images/user49144/album21626/large/1263557639_qodz2114_SDC12018.JPG

А това са няколко снимки с бригадата на баща ми:
1. http://photo-zona.net/images/user49144/album21626/large/1263558502_hmmd4923_SDC12075.JPG
2. http://photo-zona.net/images/user49144/album21626/large/1263558526_goyn2322_55169.jpg

Маневрения локомотив на завода, 52 075.9, т.н. "лимонка":
1. http://photo-zona.net/images/user49144/album5763/large/1189263069_zuvz5081_52.jpg
2. http://photo-zona.net/images/user49144/album20513/large/1256122454_sxgq5435_SDC11029.JPG
3. http://photo-zona.net/images/user49144/album20513/large/1256122456_mdfx9088_SDC11030.JPG
4. http://photo-zona.net/images/user49144/album20513/large/1256123250_ksfw7771_SDC11041.JPG
5. http://photo-zona.net/images/user49144/album20513/large/1256123249_agjf6376_SDC11040.JPG

Само искам да отметна и за другите големи ЖП заводи в България. Предполагам, че няма човек, който да не знае, че в ЛВЗ - Русе са се извършвали капитални ремонти на дизелови локомотиви. Подобен завод, но за електровози, беше, нарочно ще го напиша със старото му име, ЖПЗ "Георги Димитров" в София. Вероятно също няма човек, който да не е чувал. Да не забравяме Вагоностроителен завод "Червено знаме", за товарни вагони - гр. Бургас, дн. "Трансвагон" АД, също завод с дълга традиция, от 1890 г. Вагоностроителен завод "Андрей Жданов", гр. Дряново, днес вагонен завод ИНТЕРКОМ ООД. Да не забравяме и вагоноремонтните заводи в градовете Септември, Левски и "Тракция" АД, гара Самуил.

Какви години само за били за тази ЛВЗ - Русе!...  :?
Пътническите вагони за нуждите на БДЖ са се произвеждали в завода като за заминавали на собствен ход за ЖП завод "Андрей Жданов" - гр. Дряново, където се е изпълнявало вътрешното обзавеждане и интериора на всеки един от вагоните. В последствие в ЛВЗ - Русе остават да се произвеждат само талигите УТ 72, когато след още известно време цялото производство на пътнически вагони се прехвърля изцяло в Дряново.
Товарните талиги БТ 4, БТ 6 (модернизирана по френски образец) за нуждите на БДЖ сащо са се произвеждали в ЛВЗ "Васил Коларов". А производството на калодки също изцяло за нуждите на БДЖ?... Ами цеха за резервни части, ЦРЧ, който се намира непосредствено до завода и разпределителна гара и който е снабдявал с резервни части за локомотиви и вагони, както ЛВЗ-то, така и други поделения на железопътния транспорт в България!...  :!:
Мога да изреждам още, но започвам да се питам дали е необходимо, след като повечето от това, което изброих до момента вече почти го няма. Нещата за ЛВЗ - Русе тръгнаха стремглаво надолу след като правителството на Иван Костов дойде на власт през 1997 г. Тогава фабриката стана ЛВЗ АД - Русе, после и ЕАД.

Това представлява ЛВЗ или това, което е останало от него в момента:
1. http://photo-zona.net/images/user49144/album5763/large/1204487250_ixwz2097_SUNP0006.JPG
2. http://photo-zona.net/images/user49144/album5763/large/1204487254_xtzc7457_SUNP0004.JPG
3. http://photo-zona.net/images/user49144/album5763/large/1204487257_kngs7503_SUNP0002.JPG
4. http://photo-zona.net/images/user49144/album21626/large/1264003494_qhei3904_SDC12110.JPG
5. http://photo-zona.net/images/user49144/album21626/large/1264003477_mbtq5934_SDC12103.JPG
Няма значение, че снимките са от няколко години, положението със сигурност не се подобрило до момента и просто този завод само дето не е ликвидиран официално. Няма ги многото работници, които щъкат постоянно в цеховете и между тях, няма ги локомотивите и вагоните, чакащи за ремонт на коловоза до оградата, няма го живота във фабриката.

Хубавото в случая е това, че фирма като Експрес сервиз ООД - Русе продължава традицията на ЛВЗ "Васил Коларов".
 :)

 :hi: ;D ;D ;D
« Последна редакция: 16 Март 2011, 10:37:41 от pach »