Автор Тема: България!  (Прочетена 927634 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #480 -: 06 Юли 2011, 13:49:34 »
Тези ги забравих...



pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #481 -: 06 Юли 2011, 14:02:10 »


Детайли от старата гара на София (централна гара) и железничарски униформи.


Дали тази известна стара снимка не е минала на "допълнително оцветяване" в днешно време?


Впрочем книгата съдържа 650 (!!!) стари снимки от автомобилна България...


И струва ми се че ще е доста интересна!!! :hi:


Цитат
Книгата е формат А4, 416 страници гланцова хартия, 650 черно-бели илюстрации, много ограничен тираж - само 300 броя.

Цена: 70 лв

Изданието не е налично в книжарниците и може да бъде закупено единствено от автора. За контакти и поръчки: тел: 0884 124 791, e-mail: airflow@abv.bg

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #482 -: 06 Юли 2011, 14:19:33 »


Княжево в началото на 20-ти век.













Забележете и до днес тясната част на шосето - тогава е било със стрелка и единична линия,
 между предпоследната и последната спирка!






Тази сграда още е там и всеки момент ще се самосрути!



pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #483 -: 06 Юли 2011, 14:25:56 »


Тия ще се степат с новатга реклама на Каменица... :spiteful:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #484 -: 06 Юли 2011, 16:05:18 »

В помощ на моделиста:

Разтоварване на шлеп със съветски трактори- внос за България през 60 те години на Пристанище Русе


XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: България!
« Отговор #485 -: 06 Юли 2011, 20:28:10 »
А на долната снимка - чехословашки трактори.  :haha:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #486 -: 07 Юли 2011, 10:27:32 »
Книгата я има в "Книгомания",  пак за толкова пари. Като се съберат средства, ще се издаде и продължение относно соцпериода, както и още една книжка, посветена на всички автомобили и мотоциклети, произвеждани у нас.

Ето още софийски трамваи:
http://phototresor.com/search/?special=&Search_x=10&eKeywords=bulgaria+tram&lbAuthor=-1&lbPriceLess=200&lbPriceMore=50&lbSizeLess=340&lbSizeMore=10&cbDateMore=1&lbDateMore=03.2008&cbDateLess=1&lbDateLess=04.2008&lbLocked=0&Search.x=27&Search.y=3
« Последна редакция: 07 Юли 2011, 10:30:34 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #487 -: 07 Юли 2011, 11:03:24 »
Еййй, еххххххххх!!!
...с тези снимки ме върна в детството.... :hi:
От задният вагон на "република"-та по линия №5 ,
сваляхме като деца месинговите тръбички,
монтирани по входно/изходните платформи за дръжки, като решетки на стъклата,
 и ги използвахме като "оръжие" в играта "На фунийки"!!!!



Или както се казва в една песен на Тодор Колев...
"Нямаше хора около кафенето "Кристал"...."
А аз ще перефразирам
"-И компютри нямаше даже!!!", та си играехме "На фунийки" из кварталните улици и дворове!!!
 :hi:

Заради такива снимки, май ще трябва да събера пари и да си ги купя...

Депото при %-та работническа болница.


Някога завода за трамвай (Красно село) в София изглеждаше така...

А при паметника на Левски, беше доста интензивно движение, но нямаше задръствания...
« Последна редакция: 07 Юли 2011, 11:12:34 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #488 -: 07 Юли 2011, 11:15:36 »
На кой модел е този интериор, знае ли се????

...може би в "Космонавт"-ите е имало такива багажни полици, но аз не си спомням
нали съм бил малък, едва ли съм зяпал толкова на високо! :haha: :search:

Ма това е май от "новите" мотриси купени трета ръка (двойна седалка в този вид???)

Мда...ето го "Космонавта" от вътре.
« Последна редакция: 07 Юли 2011, 11:19:03 от pach »

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: България!
« Отговор #489 -: 07 Юли 2011, 11:26:51 »
Интериора за който питаш е на мотрисите от 23 линия.
Те са двукабинни мотриси(пенделни) за движение по линии без обръщателни уши.Имат врати и от двете страни.Преди бяха на 22  :hi:

http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/4413.jpg
« Последна редакция: 07 Юли 2011, 11:34:55 от refil »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #490 -: 07 Юли 2011, 12:06:10 »
Duewag GT8.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #491 -: 08 Юли 2011, 15:51:37 »

Eдна интересна новина, която макар и позакъсняла (с три дни) си е сензация!!!!!!!!!
 :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Цитат


СЕНЗАЦИЯ – НА ДЪНОТО КРАЙ ВАРНА Е ПЪРВАТА БЪЛГАРСКА ПОДВОДНИЦА УБ – 18 !

08 юли 2011 | 12:11 | pan.bg  (104) (0)

В. Димитров, сп. „Клуб ОКЕАН”,
снимки на автора

На 7 юли – по време на ритуала по откриването на орелефа на контраадмирал Иван Вариклечков (1891 – 1974 год.), началникът на ВМС контраадмирал Пламен Манушев хвърли от микрофоните в публичното пространство една информационна бомба - откритата през миналата година на 13 мили югоизточно от Варна на 30 метра дълбочина потънала подводница е онзи пръв във военноморската ни история „Подводник № 18” (зачислен официално в нашия флот на 25 май 1916 год.) „Подаръкът” за 120-ата годишнина от рождението на подводничаря – флотоводец, всъщност е исторически шок по две причини – класическа и съвременна. Нали след поражението в Първата световна война и съгласно клаузите на Ньойския договор България е лишена от военен флот, французите буксират „Подводник № 18” до Цариград, а след това във Военноморската си база в Бизерта, Тунис нарязват гордостта ни за скрап? Кой би подложил на съмнение постулатът, преповтарян от мастити историци в дебели книги, плагиатски тиражиран десетилетия наред? И още - нали през последната около година откритата на дъното край Варна подводница бе хипотетично обявявана за всякаква – само не за българска?
 

Контраадмирал Манушев обявява сензационната новина

Контраадмирал Манушев са бе подготвил да обезоръжи невярващите – адютантът му раздаде подводна снимка на винто-рулевия комплекс на находката, направена от водолази на ВМС, който, осигурявани от спасителния кораб „Протео”, се бяха спускали до подводницата предишния ден. На снимката всичко бе ясно: заводска марка - Fried. Krupp Aktiengesellschaft Germaniawerft, заводски номер - U.B.1-8, строителен номер - 132, дата на производство на детайла - 6.4.1915. Никакво съмнение! Това е немската подводница UB – 8, превърнала се в български подводник УБ – 18.
Началникът на ВМС обяви идеята за създаване на Инициативен комитет и набиране на средства за вдигането на първата българска подводница от морското дъно и за превръщането й в музеен експонат. Много логично по две причини – по света няма такъв тип подводница – музей, а освен това в исторически план по-добре музей да е първата, а не последната подводница. Не че някой се е загрижил за подарената от военното министерство на Общината „Надежда”. Да не говорим, че до края на годината и „Слава” ще влезе в историята. Само че историята май не се интересува от плаващи музейни филиали. Общината – също…
 

УБ-18 в строя (архив ВММ)

Сензацията – категорична идентификация на първата българска подводница след повече от 9 десетилетия, ще отмине (като всяко чудо) за 3 дни. Тя обаче оставя горчивия вкус, дай Боже – изводите и поуките, от упражненията по някои страни от историята на българското подводно плаване, която май се лута между бракониерството и монополизма. Каква е хронологията? През август миналата година водолази от една специализирана фирма по неофициални координати откриват подведен обект и го обявяват за търсената от 6 десетилетия съветска подводница С-34. Сензацията е подхваната от медиите. Тутакси обаче единични брегови анализатори се произнасят – не е подводница, а кораб, който лежи на пясъка с дъното си нагоре. Ако все пак е подводница – не е С-34, която по архивни документи имала друга позиция на действие през войната и няма работа пред Галата. Водолазите се спускат повторно и твърдят същото. Показват снимки, доказват с калибри, с размери… В дискусията се набутват още историци, водолази, журналисти и подводничари – повечето обясняват „съветската” теза. Как течението е отнесло труповете, открити на юг, как командирът е сгрешил позицията, как подводницата се е натъкнала но мина, как е потопена от авиацията…Тук – там някой упорства, че това не е С-34.
 

На винта пише всичко (снимка на ВМС)
 
Не вярват и водолази от друга още по-специализирана фирма. През септември се спускат, мерят, снимат и представят за публикуване перфектен доклад – подводницата не е съветска, а немска, не е от Втората война, а от Първата, няма тези размери, а много по-малки. Хипотеза – това е немската субмарина U-7. Бреговите анализатори, завъртели се ако не на 180, поне на 90 градуса, заливат медиите с услужливи аргументи, нови предположения за гибелта, сравнения, тактико-технически камуфлаж. В общия хор на „немската” теза, между многото, които ако не по-умни, се стремят поне да са по-първи, има само една шокиращо невероятна хипотеза. Независимо един от друг капитан I ранг доцент д-р Асен Кожухаров (чрез изключване в резултат на сравнителен анализ на официални документи), а след него и д-р Траян Траянов (прагматично доверил се на спомен от „втора ръка”) предполагат, че край Варна е потънала именно „нарязаната” чак в Африка българска подводница УБ-18. Конкретна причина – взрив на борда, било французите са си решили проблема с безсмислената буксировка на репарацията, било онзи български механик е решил да отмъсти на победителите за загубената от дипломатите война. Между впрочем, според неофициално все още становище на контраадмирал Манушев разкъсаният на две корпус на подводницата изключва натъкване на мина, а по-скоро предполага мощен вътрешен взрив, посоката на който ще докажат следващите проучвания. Както и наличието на оръжия на борда. От това ще зависят и по-нататъшните работи по реликвата.
В цялата тази едногодишна история командването и специалистите от ВМС бяха търпеливи, отговорни и адекватно - последователни: „Локализирахме, обследваме, анализираме, когато имаме конкретен резултат – ще го съобщим”. Съобщиха го поучително на рождения ден на един български подводничар. Идентифицирана е първата българска подводница, малко преди да си отиде последната. И това ако не е ирония на съдбата? И не само на съдбата…

 
Доказателството – от ръка на ръка

http://www.pan.bg/view_article-3-5202-SENZACIQ-%E2%80%93-NA-DYNOTO-KRAJ-VARNA-E-PYRVATA-BYLGARSKA-PODVODNICA-UB-%E2%80%93-18-.html

 :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: България!
« Отговор #492 -: 08 Юли 2011, 16:39:32 »
Мдам, какви ли още "неща", чакат да "изплуват".

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #493 -: 12 Юли 2011, 16:44:00 »


Само спомен...


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #494 -: 13 Юли 2011, 09:42:59 »

МиГ-29 ОВТ вероятно ще гастролира на българското авиошоу!!!

Информация на списание "КРИЛЕ"

Според източници от РСК МиГ, чиято собственост е експерименталният самолет МиГ-29 ОВТ ще гастролира на българското
авиошоу посветено на 100 годишнината на родните ВВС (от 2 до 4 септември 2011г.), което се организира от Фондация ВВС.

В момента се договарят финансовите условия.
 
Както е известно в края на ноември 2010 г. РСК МиГ направиха изключително добра презентация на своите
 изделия - модерните МиГ-29М/М2, с което демонстрираха възможностите си за евентуално участие в
българския изтребителен конкурс. Естествено, предвид факта че сме член на НАТО и ЕС, покана към РСК МиГ
за участие в конкурса не беше отправена.

Ето това може да видят и българските зрители:

http://vbox7.com/play:9ca9628e

Последните месеци обаче показват, че така наречения конкурс за боен самолет на родното МО
 зацикли поради финансова недостатъчност и непримирими лобистки интереси.
Явно руснаците са анализирали тези проблеми и са стигнали до извода, че отново могат да демонстрират
 възможностите на техните самолети (с евентуалното участие на авиошоуто), чиято цена е доста по-ниска
от тази на западните аналози.
Руснаците осъзнават, че пристигането на МиГ-29 ОВТ в България ще доведе до възраждане на
проруски настроения сред авиационната общественост, която винаги демонстрира изключително добро
 отношение към производството на РСК МиГ.

Ето и досега потвърдилите участие:
- Гвоздеят в програмата ще е демонстративната група от Швейцария с Pilatus PC-7.
- Швеция ще участва с JAS 39 C/D Gripen на статичен показ и във въздушни демонстрации,
- Германия ще се отчете с C-160 Transal на статичен показ, а компанията Cassidian - EADS ще участва с
 макет 1:1 на EF2000 и летяща реплика на Ме-109. Това определено ще предизвика силен интерес
 и ще е сбъдната мечта на хиляди български авиофенове – да видят на живо летящ „Месер”.
 Все още се обсъжда пристигането и на 2 броя EF2000 на германските ВВС.
- Италия ще се представи с EF2000 Typhoon II на статичен показ,
- Един от най-екзотичните самолети определено ще е израелският F-16, който ще участва
 и в въздушните демонстрации.

Солидно е участието на съседните на България държави:

– Румъния ще участва с IAR 99 SOIM на статичен показ и в полет и транспортен C-27J.
– Сърбия ще се представи с Galeb G2 на частната пилотажна група позната ни от БИАФ 2009,
който освен на статичен показ, ще и лети.
– Гърция ще участва с учебния T6 Texan II на статичен показ.
Очаква се основното участие да е все пак на българските ВВС. Поне засега е планирано да участват
 МиГ-29, МиГ-21, Су-25, AS532AL Cougar, Ми-17, C-27J Spartan, Ан-2, РС-9М.
Леката авиация също ще даде своя принос.

Дано времето да е благосклонно и да се получи хубав авиационен празник.

ПП.Едно уточнение - "ОВТ" на руски език е съкращението за "отклоняем вектор на тягата ".
Като се има предвид, че и досега МИГ-29 се въртеше във въздуха като "мотокар",
сега след като е с променливи сопла (като F-22 на американците например) ще е едно интересно шоу на българска земя.