Автор Тема: България!  (Прочетена 928212 пъти)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: България!
« Отговор #496 -: 19 Юли 2011, 20:45:57 »
Цитат на: liro4605 link=topic=1752.msg63486#msg63486 date=1311097314
http://neverojatno.wordpress.com/%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%82%D0%B5/
:good: :good: :good:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #497 -: 29 Юли 2011, 17:09:40 »
София
Площад Македония в посока бул.Ботев към петте кьошета - 1919 г.


София, строеж на жилищна сграда на площад “Македония” на ъгъла с бул. “Христо Ботев”, 20-те години на ХХ век.


Портрет на Н.В.Цар Борис III, облечен в гвардейска униформа и носещ огърлието и звездата на най-високото отличие на Царство България - орден “Св.Св. Кирил и Методий”, края на 20-те години на ХХ век.


Обесването на атентаторите от атентата над църквата “Света Неделя”: Петър Задгорски (клисарят) - обесен, Георги Коев го бесят, Марко Фридман очаква да бъде обесен, София, при еврейските гробища зад игрище “Славия”, 27 май 1925 г.


Летецът Васил Манолов с други авиатори пред учебен самолет, началото на 30-те години.


Варна, средата на 60-те години на ХХ век.


Както винаги - благодарение на http://www.lostbulgaria.com/

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #498 -: 07 Август 2011, 18:26:33 »

Нещо архивно от мрежата:

Marmara-Express/ Direct-Orient Istanbul - Paris/ Muenchen, BDZ 01.06, Plovdiv, Bulgaria 1968 (WS)
 :dance1: :dance1: :dance1: :yahoo: :yahoo: :yahoo:


Dunav-Express Moskva - Sofia, CFR 060-DA, Dunav, Ruse 1970 (WS)
« Последна редакция: 07 Август 2011, 18:29:23 от pach »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1933
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: България!
« Отговор #499 -: 07 Август 2011, 21:26:50 »
Ееее, с Ориента ме разкефи  :yahoo:
 :hi: :thank_you: :thank_you: :thank_you: :hi:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #500 -: 07 Август 2011, 21:33:43 »
Мене повече ме изкефи 41-вата в ляво от ориента... Ама сигурно автора на снимката не и е обърнал внимание тогава и снимка няма..

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #501 -: 15 Август 2011, 17:09:09 »

Хммм, отново от изгубена България:

Механици в локомотивно ремонтно депо, 20-те години на ХХ век.


Гара Борущица, 20-те години на на ХХ век.


Княжево, улица “Цар Борис” и трамвай № 5, 20-те години на ХХ век.


Автомобил Булгаррено 8 (Renault 8) зарежда гориво на държавната бензиностанция край Правец, 60-те години на ХХ век.


Гара Габрово, 1944 г. - бивши политзатворници комунисти от Габрово и Севлиево, заминават с “пеещия влак” за да установят “народната власт”


Снимките са от  

http://www.lostbulgaria.com

« Последна редакция: 15 Август 2011, 17:14:14 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #502 -: 17 Август 2011, 13:51:48 »


При Тодор (bdz43) има нова фотосесия - която както винаги изби рибата.
 :hi: :hi: :hi: :clapping: :clapping: :clapping:

Позволявам си да прехвърля три снимки тук:

Типично по български - червен входен светофор !?!?!!!!!
 :lol: :lol: :lol: :lol:
(майтап разбира се):


Една страхотно изглеждаща гара в ...България!!!
Модерна, чиста, хубава!!! ...можело значи!!! ;D ;D ;D


А тази гара беше такава...


...а сега вижте каква още по-красива става:

 :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:
Добре, че замразих моят строеж у дома, та за конференцията може да я видите
реновирана и на модел...

Браво Тошко - както винаги страхотни снимки.
И са си отлично помагало за всички които ще имат контактна мрежа по макетите си.
Интересно такива ли ще са вече новите стрелочни постове?
(като при Караджалово)
Май ще си имаме и в шеста епоха от новите кантончета на макетите  :scratch_ones_head:

И още един въпрос към Тодор.
Това:


от такива вагони ли е ???

Погледа от горе и вътре ми трябва...
...щото една фирма ги прави в ТТ страшно детайлни но на цена 135 евро!!!!! :swoon:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: България!
« Отговор #503 -: 17 Август 2011, 14:36:18 »
Да, такива са вагоните.
Кабинките на стрелочниците са временни и ще бъдат премахнати след изграждане на осигурителните инсталации.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #504 -: 19 Август 2011, 10:01:17 »
Нова група от "Изгубена България" - http://www.lostbulgaria.com

Град Бургас, панорамна снимка от въздуха на височина 1000 метра, 1926 г.


Гара Гебедже, днес Белослав, 30-те години на ХХ век.


София, улица “Съборна”, в дъното църквата “Света Неделя”, в дясно магазин “Детмаг”, 60-те години на ХХ век.


Самолет Юнкерс 52 (Junkers Ju 52) на Луфтханза на летище Божурище, 30-те години на ХХ век.


Н.В.Цар Борис III в танк Шкода, Skoda LT Vz. 35 - Pz.Kpfw 35(t), вероятно по време на маневрите през 1941 г.
« Последна редакция: 19 Август 2011, 10:15:59 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #505 -: 19 Август 2011, 10:04:22 »

И пак от там ...малко да се посмеем и ...ама вижте какви макетисти са били А!!!

Торта, посветена на Вълко Червенков по повод 10 години от 9 септември 1944 г., изработена в “Сладкооп”, София, 1954 г.


Майстори-сладкари по време на честване 10 години от създаването на кооперация “Сладкооп”, София, 1954 г.


Майстор-сладкар изработва торта, агитираща за участие в зимната Спартакиада, София, 1954 г.


Майстор-сладкар изработва торта, пресъздаваща сцена от парашутен десант, София, 1954 г.


Майстор-сладкар с изработена от него торта макет на “моста на Дружбата” (Дунав мост) по повод откриването му, София, 1954 г.

 :lol: :lol: :lol: :lol: :hi:

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: България!
« Отговор #506 -: 19 Август 2011, 12:30:01 »
Таз последната торта би трябвало да е по - дълга. Сладкаря се е издънил с мащабирането.  :pleasantry:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #507 -: 23 Август 2011, 12:52:52 »
Вагон от личния влак на цар Фердинанд гние на гара Стара Загора
вторник, март 29, 2011, 20:39
Стара Загора

Изложен на капризите на времето, очаква да бъде предаден за скрап вагон от личния влак на българския цар Фердинанд. По време на Балканската война влакът е домувал на гара Стара Загора, където е бил и щабът на Върховното главно командване. По-късно, вече по времето на т.нар. „социалистическо общество“, личната влакова композиция на царя е била разпарчосана и в средата на 50-те години на миналия век един от нейните вагони се е завърнал на гарата в Стара Загора.

„Работя вече 28 години в структурите на БДЖ и през всичкото това време вагонът беше тука“, съобщи за „Старозагорски новини“ Николай Гичев от дружество „Приятели на старозагорския музей“. Железничарят, който е и активен член на клуб „Традиция“, съобщи, че въпросният вагон е произведен през 1912 година в германския град Гота и дълго време е служил вярно на двама царе и техните семейства. Допреди няколко години в него са домували дежурните работници от служба „Възстановителен влак“, а сега просто ръждясва с катинари на вратите. Възрастни служители на БДЖ от Стара Загора разказват, че в началото в него е имало няколко реда пердета, часовник, който е показвал едновременно западно-, средно- и източноевропейско време, барометър и специално котелно помещение за отопляване на височайшите особи. При едно от почистванията му са открити замазани с боя седефени инкрустации, които и да днес правят впечатление с майсторската си изработка.



Вагонът от царския влак има спално помещение, кабинет и обширен салон, в който най-вероятно са заседавали висшите военни от тогавашната българска армия. Возило от същата композиция преди време е имало и на гара Пловдив, но във връзка със състоянието му е бил предаден за скрап. Общо от царската композиция са останали сравнително запазени три вагона, които в момента се намират в железопътния музей в Русе.

   

„Нашата идея е този вагон да бъде възстановен, за което ще е нужна инициатива на Регионалния исторически музей, който да направи съответното предложение на Общинския съвет в Стара Загора“, сподели пред наш репортер Николай Гичев. Той предлага това да стане във връзка с приближаващата стогодишнина от началото на Балканската война и дава идея вагонът да бъде прикачен към т.нар. „септемврийски“ локомотив пред гарата. Според него локомотивът и вагонът са почти на една и съща възраст, пък и съвсем не е доказано, че именно тази парна машина е карала въстаници през 1923 година. Гичев смята, че такава инициатива би била добре дошла за Стара Загора, откъдето през 1912-1913 година са били командвани войските, участвали в покрилите се с неувяхваща слава битки при Люлебургаз, Чаталджа и Одрин. Предложението на Гичев се посреща с особен интерес от местната структура на ВМРО, чийто доскорошен председател, а сега член на националното ръководство на „войводите“ Кристиян Петков е категоричен, че твърдо ще подкрепи патриотичната идея.

„Само че трябва да се бърза, покривът на вагона е пробит и тече, малко време остава и ще загубим тази реликва от българската история“, подчерта Петков.

Тихомир ЕТЪРСКИ - http://stzagora.net/2011/03/29

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #508 -: 23 Август 2011, 13:52:50 »
Ако го сложат пред гарата ще изгние целия. По-добре да се възстанови за атракционни пътувания.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #509 -: 23 Август 2011, 14:38:58 »


От сайта "Детство наше"


 :dance1: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1: