Автор Тема: България!  (Прочетена 928211 пъти)

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: България!
« Отговор #780 -: 08 Юли 2012, 23:16:18 »
Управниците винаги крадат! Така е и в чужбина. Но там имат някакво приличие и гледат народа да е що - годе добре, докато нашите и въздухът дето дишаме ще ни вземат ако има чалъм. А колкото до търпенето - какво предлагате? Нещо като през 98 - ма? Че да се настани друг крадец? По - алчен и по - лаком. Истината е че няма оправия. Както се казва в една песен - стягай багажа и дим да те няма! Тук ще си е все по - зле и по - зле. Това е тъжната истина.  :sorry:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: България!
« Отговор #781 -: 09 Юли 2012, 08:14:37 »
Много песимизъм лъха от горните слова...  :(

Да, навсякъде се краде. Дори животните си крадат плячката едни на други. Но те го правят чисто инстинктивно, не мислят. Докато ние имаме глави на раменете си и можем да мислим. Според мен, за да променим държавата към по-добро, трябва да променим първо себе си. Защото държавата - това сме всички ние. Промяната изисква време, но колкото повече хора успеят да превъзмогнат старото мислене, толкова по-бързо и качествено ще променим нашия живот. Не случайно Моисей е водил народа си 40 години през пустинята...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #782 -: 09 Юли 2012, 08:31:59 »
Браво Милене - съвсем точно казано!!!
В допълнение бих добавил, не че няма какво да направим...
Ами всичко е така както си го направим ние. Само дето трябва наистина (Милен  :good:)
да се преборим с робското си мислене и едва тогава ще спрат да се пускат такива
лафове не само на глас но и в мислите ни:
Цитат на: XRISTO link=topic=1752.msg80065#msg80065 date=1341778578
... Истината е че няма оправия. Както се казва в една песен - стягай багажа и дим да те няма! Тук ще си е все по - зле и по - зле. Това е тъжната истина.  :sorry:
:nono: :nono: :nono:

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #783 -: 09 Юли 2012, 08:49:11 »
Mixy много си прав за това че държавата това сме ние ,но българина с всеки изминал ден се обезверява.Цените на тока и горивата се повишават лавинообразно,а работните места и заплатите се променят със същата скорост но в обратна посока.В цял свят търсят специалисти а тук възможно най глупавия за да му платят възможно най-малко,сравняват ми цените с тези на запад а никой не сравнява заплатите че са най-ниските в Европа.Е как да сме оптимисти на какво отгоре като 80% от работещите едва оцеляват децата им са лишени и мизеруват, а ромите всички чакат на гърба ни на нас работещите ,спят по цял ден а нощем ходят да тършуват по къщите на бедните възрастни или да крадат метали и си живеят в пъти по добре от нас работещите и изкарващи прехраната си честно.Разходи се в която и да е циганска махала да видиш за какво иде реч вляз в циганска къща и после в една българска разликата е от земята до небето в обзавеждането, лично с очите си съм виждал "бедни роми" които ходят за социалните си помощи с джипове и мерцедеси окичени в злата.Въпреки всичко и аз съм оптимист че все някога това ще се промени макар да изглежда че мисията е невъзможна за България. :(

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #784 -: 09 Юли 2012, 09:28:04 »
И така, ето обещаното ...с два "бонуса":

Карта на Пловдив от 1896 г.


Оказа се, че Майер е правил регулационния план не само на София.
Регулационен план Майер на град Пловдив - 1908г.


И последното (за сега) намерено за този град.
План на Пловдив от 1942 г.

Забележка: Внимание - плана от 1942 г. съм го направил във формат за разпечатване А0.


...но ухо при гара Филипово не виждам. Но пък при централната гара - все още го има.
Впрочем и сега, като се отвори Гугъл Земя, в района си личи къде е минавало!  ;)
 ;D ;D ;D

nikolay.andonov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #785 -: 09 Юли 2012, 09:29:46 »
http://www.btv.bg/az-reporterut/id/12/pg/1/usernews/853071896-Parking_na_JP_liniyata__severen_plaj_Burgas.html.Това само в Бьлгария може да се види.Повече от три часа влака не може да мине заради паркирани коли на линията.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #786 -: 09 Юли 2012, 10:52:20 »


Много ценна карта!!!
Като става въпрос за ухото, то винаги е ставало въпрос за това на централна гара, а не на Филипово. По това време, посока Бургас, влаковете са идвали от СФ и са въртели през ухото и Филипово. Връзката Пловдив-Тракия-Скутаре е правена много по-късно. От Ухото всъщност са останали коловозите в депото, на които държат старите машини.
За мене обаче беше още по-интересно да разбера, че е имало жп линия, която излизайки от сточна гара, минавайки през мебелна къща и парк Лаута - Хладилника и е стигала до месокомбината. С малко желание и пари е могло въпросната линия да се затвори при железния мост(южната страна на Марица) и да  пуснат трамваи или градски влакчета с 2-3вагона, минаващ директно по 6-ти септември - буквално през центъра на града. Вероятно, ако не се бяха настанили съветските войски и си бяхме останали монархия щеше да се развие точно така. А причината е че тоя тип проектиране почти винаги  е поверявано на австрийци или немци, а те умело и изключително практично са се възползвали от транспортните дадености. Видяхме как нашего брата след 9-ти септември такова майката на софийската околовръстна линия, въпреки, че тя успешно можеше да се справи с големия поток хора от запад на изток и вложи милиони в направата на метрото. Метрото е хубаво нещо, но градската железница щеше да върши същата работа, поне 30-40г преди метрото.
Чудесна информация. Благодаря. Почерпката си я заслужи, определено!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #787 -: 09 Юли 2012, 12:15:38 »
То тази карта я свалих (чрез малко "сложна" техника  ;) :angel:) от немска библиотека, издирвайки именно нещо свързано с 14-та линия.
За нея (софийската околовръстна всъщност) излезна също нещо интересно и то отново на стара карта на София.
Преди да минава през Слатина е минавала доста по-близо през центъра на града. Практически сегашното
местоположение на бул. Ситняково (от Подуене) и отчасти бул. Шипченски проход, очертават първоначалното и
местоположение, преди да я демонтират и пуснат отново през Слатина и ПЖИ-то.
 
Въобще от старите карти, наистина изкачат понякога невероятни попадения,
за неща които  "уж" се знаят и са общоизвестни.
Например според една карта от 1908 г. на София, сегашната Централна гара,
се е наричала "Северна гара" (гарите "север", "военна рампа" и "илиенци" не са били),
а гара Сердика, всъщност е била "Западна гара", въпреки наличието на гара "Захарна фабрика".

Колкото до възможността да се ползва съществуващата околовръстна линия като вътрешноградски
маршрут, то тя вече е изспусната...и не защото няма цели участъци от нея (местата по трасето все още са почти на 95 % празни),
ами защото за съжаление "столичани в повече" станаха наистина много и тази околовръстна линия, е очертала
новите централни части на града. Практически същите проблеми (от разрастването на града) предизвикаха
"затварянето" на централната част от тъй наречения "първи ринг" (някога по него се движеше тролейбус №1 - в кръг без начални спирки)
само за "идеален център" (съответно зони за паркиране), а цялото ново строителство и разширение на булеварди,
вече се е насочило към някогашния "втори ринг" (който беше почти в края на града през 70-те.

Втория ринг - това са бул Сливница, през Сточна гара, през гара Подуене, бул.Ситняково,
старата ТV-кула (в реконструкция за две нива), алея Яворов, части от 14-та линия - ул Сребърна около Южния парк,
бул.Гешов - в реконструкция за две нива при ВМА и последващо такова на пресичането с бул.България,
пробива през бившата Инженерна ръботилница (първата автомобилна фабрика в БГ) по известна като "завод 12"
 и през Константин Величков, да се завърши отново на Сливница. Доколкото знам, на място на митниците,
 пощенската част от Централтна гара и част от разтоварището там, трябва от Ц.Гара да пуснат изцяло нов булевард,
 който да излиза направо на Сточна гара.

Същевременно се очертава и новия трети ринг от булеварди на София,
 който не бих се учудил ако да 10/12 години се окаже също тесен за града.
Да не забравяме, че новоткритата "южна дъга" на автомобилното околовръстно шосе,
 официално вече се води булевард от южните части на градската улична мрежа!

В тази връзка, ако някога и имало смисъл от употребата на 14-та линия за "крайградски влак"
то сега по-скоро би било по-удачно, да се пусне най-после софийския скоростен трамвай по това трасе.
 И то при условие че общините "потушат" апетитите към сега опразнените части от бившата околовръстна железопътна линия на София.
« Последна редакция: 09 Юли 2012, 12:18:17 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: България!
« Отговор #788 -: 09 Юли 2012, 12:59:30 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg80075#msg80075 date=1341825338

Например според една карта от 1908 г. на София, сегашната Централна гара,
се е наричала "Северна гара" (гарите "север", "военна рампа" и "илиенци" не са били),
а гара Сердика, всъщност е била "Западна гара", въпреки наличието на гара "Захарна фабрика".


Гара Западна се появява след 1919 година. Пака там някъде се премахва дековилната линия за тухлената фабрика и гарнизонната фурна, която е съществувала заедно с гара Перловец. (ПерловИц). Централната е "Централна северна гара". През 1919 сточна гара е в проект, Подуене е "ИСточна гара (Подуене)". В близост до Редута е гара Креп. батальон, малко преди сегашното румънско посолство. В другия край на околовръстната линия е имало и гара Дивизионна болница, между отклонението за Перловец и бъдещото отклонение за Сердика.

Някъде между 1927 и 1937 имената стават Сердика и София
« Последна редакция: 09 Юли 2012, 13:28:51 от mitko0888 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #789 -: 09 Юли 2012, 14:05:06 »
На бъдещата "Централна гара" - точното име е "Главна северна гара".
По тогава демонтираната част от околовръстната железопътна линия,
срещу Военно-исторически музей на сегашния бул. Ситняково е била гара
 "Крепостен батальон" - днес буквално на мястото и е МОЛ Сердика...и от която гара
е имало индустриално отклонения за "Мелници Джумалиев" които са се намирали с лице на ул.Черковна
и вход точно срещу сегашната улица "Франсис де Пресансе" - тогава стигаща едва до Черковна
и носеща името "Върбица" (успоредна от север на Русал(с)ка.
София 1927г.

ПП. Мдаа, явно едни и същи материали имаме... :good:
« Последна редакция: 09 Юли 2012, 16:37:56 от pach »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: България!
« Отговор #790 -: 10 Юли 2012, 10:09:32 »
Ето още няколко плана от Пловдив.







pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #791 -: 10 Юли 2012, 10:14:31 »
Интересно...жалко че коловозното развитие е само маркирано, щото става въпрос за градоустройство (1943г),
а "вилаета" на БДЖ, си е оставен за тяхна работа и т.н.
 И все пак се вижда ухото и бъдещите входни стрелки (реконструкция)
на гара Пловдив.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #792 -: 10 Юли 2012, 11:22:24 »
За тези които не са чели само да спомена че ухото е действало докато не е направена линията от днешно Кръстовище или Пловдив разпределителна изток до гара Скутаре.Преди това влаковете с направение София-Бургас например са се извъртали през ухото и са заминавали за Филипово.Ухото е въртяло горе-долу през днешният парк срещу ул. Кукуш после зад бившето кино и по паважната улица покрай  халите и отзад към глухите коловози на депото. По приказки на един старец е имало отклонение на ухото което през градинката срещу халите е ходило до бивша топлоцентрала строена от германците.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #793 -: 10 Юли 2012, 11:29:20 »
Върни се назад по темата - преди два дни специално за теб и Любо метнах карта на Пловдив от 1942г.
та на нея се вижда всичко което описваш - черно на бяло....тоест цветно де...с надписани обекти и т.н.


ПП. В тази връзка и коментарите на Любо за кланницата, да попитам (че за мен кланницата беше от другата страна на Марица),
към кои години приблизително е прокарана железницата от другата страна на Марица, в частта зад панаирното градче?
То и в самият панаир стига от някъде "релсата" - въобще нещо по конкретно (дати и клонове) за тази част на града?
« Последна редакция: 10 Юли 2012, 11:34:35 от pach »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #794 -: 10 Юли 2012, 12:07:56 »
Сори че не съм чел писаното но малко странствах из родината и пак съм очарован, тя по нищо не отстъпва освен с мръсотията на другата ми любима държава.
Ето някоя друга снимка от Бг

1267м

Последната е поздрав за всички който се чувстват БЪЛГАРИ и по душа.Другият път ще гледам да се снимам когато и влакчето минава  ;D


На въпроса за кланницата ще кажа само че тя бе на южният бряг на реката на мястото на днешният Бриколаж.Линията в панайра я няма от доста време и по трасето и има изградени жилищни сгради.