Автор Тема: България!  (Прочетена 928936 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1005 -: 14 Януари 2014, 13:54:13 »
Гарата,1976 година.


Гарата откъм коловозите 1976 година.


Разрушаването на старата старозагорска гара 1977?


Цитат
В Норвегия всички сгради на гари са защитени със закон да не се събарят или модернизират,
 тъй-като са над 100 годишни. Обаче Стара Загора е в България и другарите незнайно защо я събориха...


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1006 -: 14 Януари 2014, 16:08:38 »
... и още... :sorry:










Шоколад "Крава" (прякор заради картинката), щото тогава не знаехме за "Милка"... :music:









pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1007 -: 29 Януари 2014, 16:45:01 »

София, Цариградско шосе - в ляво полиграфическия комбинат, 1959 г.



Ледената пързалка в Борисовата градина върху замръзналото езеро “Ариана”, София началото на ХХ век



Cофия, улица “Сан Стефано”, ъгъла с ул. “Шейново” - разчистване на отломки
 от сградата на бирената фабрика на братя Прошек, пострадала при съюзническите
 бомбардировки, вероятно лятото на 1944 г.



София, изглед към улица и площад “Александър I”, 1902 г.


 &bgflag

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #1008 -: 02 Февруари 2014, 19:20:23 »
Един репортаж за българин, живеещ в Канада:
http://www.youtube.com/watch?v=LB1auigErKw

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1009 -: 03 Февруари 2014, 16:54:17 »
Как е изглеждала Централната баня в София...


Орлов мост и комина на "Прошеково пиво" отзад.


Рекламен "билборд" на булеварда от соц. времената. Български телевизор "Плиска" и радиапарат "Ригонда" (може би).


Една графика на жп линията към ............ (Банкя?) с изглед от София на фона на Витоша и връх "Камен дел"!

А по-любознателните вече са разпознали и локомотива.... :spiteful:

Изскочи още една снимка на старата Централна гара в София!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: България!
« Отговор #1010 -: 06 Февруари 2014, 09:27:56 »
За да няма само копи-пейст на статии, давам линк към една история от Варна... Благодарности на Борката Чакъров...  :drinks:

http://www.socbg.com/2014/01/blog-post_28.html

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1011 -: 06 Февруари 2014, 09:51:54 »
Статията обаче е яко разкрасена, особено със:

Цитат
Междувременно доброволци монтират набързо понтонен мост и по него тълпата иска бързо да премине до другия бряг.

И въобще цялата история с безсилната милиция  "която стреля във въздуха"...!!!
е съшита с бели конци и .-.."паднали хора във водата"!!!  :haha:
Та те  тогава не носеха оръжие подобно на английските "боби"-та, освен при криминални операции,
 защото още и възродителния процес не беше започнал (официално).
То и варненци, нали са морски чеда, успяват да плуват с балтони, ватенки и шуби (28 януари) за да се спасят
от водата...ама как са се спасили от милицията, не става ясно?!  :haha: :haha: :haha:

Та тия доброволци, много "спонтанно" намират под ръка понтонен мост  и го сглобяват за норматив,
който в последствие е станал "показно" за сапьорните поделения из цялата българска армия!!!!
 :lol: :lol: :lol: :lol:
Да се чудиш как не са ги наказали за тази самонинициатива, я от партията, я от профсъюза или комсомола!
Щастливи доброволци - оттървали се само с извънреден труд, под дулата на оръжията в милицията.... :pleasantry:

Автора на статията се е увлякъл в "разкрасяването" на събитието за да представи историята.
Ама то така, като се пише въз основата на общоизвестни факти все някак трябва да привлечеш вниманието на публиката.
Пък после ... що сме имали жълта преса!?!!!!
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Даааа, колкото повече се отдалечаваме във времето от дадени събития, толкова повече ги изопачаваме!
И това е част от историята на България!
 :hi:

Впрочем още технически подробности за моста има тук осем страници назад:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1752.msg88611/topicseen.html#msg88611
 ;D
« Последна редакция: 06 Февруари 2014, 09:53:51 от pach »

gts.best

  • Trade Count: (56)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 702
  • Рейтинг: 8
  • N(1:160)
Re: България!
« Отговор #1012 -: 07 Февруари 2014, 20:15:22 »
За Електрокарният завод в София...............

http://zarillo.snimka.bg/bulgaria/quot-krasna-polyana-quot-prez-zimata.99728


....и няколко снимки на транвайното депо........... :drinks:
« Последна редакция: 07 Февруари 2014, 20:19:42 от gts.best »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1013 -: 10 Февруари 2014, 09:03:43 »
Снимките на трамвайното депо са много добри - вижда се почти цялата схема на релсите,
включително и навесите с "музейните" возила -  дали някога ще ги въстановят?
Може би новото сдружение ще успуу да се пребори с бюрократите и спънките въобще!?!!
 :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1014 -: 19 Февруари 2014, 12:29:08 »
В една прекрасна резолюция - познайте коя ще е следващата карта на стената ми!!!
(до тази от Цариброд-Вакарел от 1888г.)  :spiteful:

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: България!
« Отговор #1015 -: 19 Февруари 2014, 13:37:16 »
Или аз съм в грешка или картата. Според легендата тънка линия са клонове, както например Червен бряг - Оряхово, а тези с пунктир са в проект. Поне така го разбирам аз.
И ако не бъркам според тази карта има съществуваща линия Каспичан-Силистра, Казичене-Самоков, а подбалканската вече е завършена.
Каква е разликата между двете линии - тънка непрекъсната и пунктирана?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1016 -: 19 Февруари 2014, 14:03:12 »
Легендата гласи:
- плътна черна черта - "Линия в експлоатация".
- две тънки успоредни черни черти - "Линия в постройка"
- една тънка черна черта - "Линия в проект".
- една тънка пунктирана черта - "Клонова линия в проект".

Така излиза, че си прав. В картата при отпечатването са вложили и това което,
 май е трябвало да бъде завършено през въпросната година. Впрочем самоковлии
на три пъти са имали възможност да посторят теснолинейка от Казичане до Самоков,
но техните общински съвети на три пъти са предпочели друго. Доколкото знам единия път
цар Борис ІІІ им е отпуснал 350 000 швейцарски франка за да поръчат проучване и проект,
 но те предпочели да купят общински (но швейцарски) бик за разплод!!! :haha:
Третия път е бил по соц.време но там е най-мътно ...защо и до ден днешен няма влак до Самоков!?!

Има и клон в проект до Трън!!!  :scratch_ones_head: Аз не съм чувал за такъв проект  до сега...
Както и от Роман през Орхание (Ботевград) до Етрополе през прохода...или пък свързването на Габрово през Троян и Севлиово с Роман, а не с линията на юг от Балкана. Явно тази карта представя желаното и проектираното, но не може да претендира за точност. Сега е ясно защо по спешност се отделя като самастоятелност Дирекция на железницата от старото министерство - кашата е била почти пълна....

Картата е печатана през 1912 г, и явно не е съвсем точна. Може и да е пропагандна.
Ти виж къде е границата ни на юг! Тогава все още тези земи са били част от Турция.
« Последна редакция: 19 Февруари 2014, 14:04:59 от pach »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #1017 -: 11 Март 2014, 10:35:00 »

Бул. Стамболийски, малко преди пл. Света Неделя, някъде 50-те години. Служебният джип на Пламеновия баща е паркиран точно до сегашното кино на Министерството на културата.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1018 -: 11 Март 2014, 11:13:26 »
Уауууу. :swoon:.....страхотна снимка!!!! Трамвайчето е много важно!!!!
Колкото до джипа - само модела е. Обаче тази снимка от къде я изрови?!!!
Поздравления - стават все повече важни и ценни старите снимки!!!
 :hi:
От среща колата не е "Волга" - М21 а струва ми се на "Опел- КапитЕн" да е...или "Симка"... :scratch_ones_head:
ПП. Нещо ми се струва за киното да не знам. Там срещу министерството и сега е една голяма книжарница за книги.
Навремето от там си купувах доста книги като ръководства по химия, електроника и най-вече
различни видове моделизъм, като от тази книжарница си купих и най-важната книга в детството ми...
"Ръководство по железопътен моделизъм" от инж. Юри Ботев
« Последна редакция: 11 Март 2014, 11:16:31 от pach »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #1019 -: 11 Март 2014, 11:52:46 »
Баш до книжарницата е киното - имат даже общ вход в сградата на министерството, която тогава въобще я е нямало - направо е киното, а наляво - книжарницата. Наистина беше много хубава книжарница, сега от години от същото това министерство я дават под наем на мошениците от Хеликон.
Снимката е от същото място, дето периодично изникват цветните снимки на парни локомотиви у нас от 60-те години.