Автор Тема: България!  (Прочетена 929307 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1245 -: 06 Март 2015, 10:58:28 »
 :hi:
Цитат
Музей на Ларгото ще приюти изложбата „България на длан“
   Детайлният макет на Велики Преслав, който бе официално представен през пролетта в Националния археологически музей,
 отново ще разкрие блясъка на Златния век в София. Моделът се завръща в столицата, за да стане част от експозицията
 „България на длан“, която отскоро се помещава на втория етаж в ЦУМ.
   Тя включва 25 от общо 32 умалени макета на български културно-исторически забележителности,
 изработени от пластмаса, смоли и естествени материали в ателието на режисьора Съни Сънински.
През ноември и декември организаторите предвиждат изложбата да бъде разширена с още малки паметници,
 част от които в момента се съхраняват в бургаска галерия.

   С тях ще пристигне и копието на Велики Преслав, изложено в местния исторически музей.
„За изработването му използвахме данни от 100-те години археологически проучвания на втората ни столица,
за да покажем точно как е изглеждала централната й част“, каза Сънински, който изтъква,
че това е най-мащабният му проект досега. Разкопките през последните години са очертали още важни сгради,
които ще бъдат добавени скоро върху макета с размери 2,5 на 3,5 метра.
   В двете отделени за изложбата зали в ЦУМ Велики Преслав ще застане до средновековната крепост на Велико Търново,
 старите къщи в Мелник, природните забележителности на нос Калиакра и Народния театър „Иван Вазов“.
Многообразието от родни паметници се допълва от Казанлъшката гробница, крепостта „Баба Вида“,
парахода „Радецки“ и царския дворец в София, където се помещава Националната художествена галерия.
В две от витрините са показани копия на Панагюрското и на Боровското съкровище в по-голям мащаб,
 за да се видят по-добре детайлите им.
   Изложбата, която е с безплатен вход за всички посетители, ще остане в ЦУМ до края на януари,
когато вероятно ще замине за Рим. Досега колекцията е гостувала с успех в шест европейски столици.
 Тя бе изложена в Брюксел по повод приемането на страната ни в Европейския съюз, след това е пътувала
 до Берлин, Париж, Скопие, а в Москва са я канили два пъти.
   Въпреки интереса зад граница, авторите й търсят постоянно място на сбирката у нас. Има идея
експозицията „България на длан“ да заеме музейните зали, които ще бъдат изградени около Ларгото в София.
 „Там ще има място за над 50 модела на сгради, които ще бъдат разположени на широко.
Така че човек да го заболят краката от обикаляне“, смята Сънински. Помещенията обаче ще бъдат завършени,
когато се намери изпълнител на третия етап от консервацията на археологическите находки.
   Екипът на „България на длан“ вече развива и проекта си за голям парк на открито с копия на известни здания у нас.
Желанието им е той да прилича на известната „Мини Европа“ край Брюксел. Открият музей ще се намира близо до София,
 но екипът все още пази точното място в тайна. Моделите ще бъдат създадени по специална технология,
работата по тях трябва да започне в следващите месеци.
   
   Търсят спонсор за макет на Университета
   Раннохристиянската базилика „Св. Йоан“ в Сандански е поредният исторически обект у нас,
който ще се сдобие със свое умалено копие. Шестима дизайнери от ателието „България на длан“
в момента изпипват детайлите по копието на храма, построен през IV в., което се очак ва да бъде показано
за първи път в ЦУМ до края на 2014 г. Изработването на един макет от пластмаса и естествени материали
отнема от 5 до 8 месеца в зависимост от сложността му, обясняват художниците. Те избират да представят
в пътуващата експозиция обекти с голямо национално значение и с атрактивна архитектура.
Сред следващите им цели е сградата на Софийския университет, но все още не са намерили спонсори.
 
   Всъщност повечето макети са финансирани от частни фирми.
 За годишната издръжка на цялата експозиция отиват няколко стотин хиляди лева, обясняват от ателието.
   23.09.2014 г.

За съжаление ние и т.н."НИЕ" можеше да сме на тяхно място или поне като тях,
ако преди 3-4 години някои хора бяха узряли и откъснеха очи от огледалото, за да се вслушат в околните.
Но такава ни била орисията  - някои все още зреят, други избягаха, трети станаха първенци в съревнованието (с огледалото) ...
и продължават да "откриват колелото" или бирата с картофки, четвърти се отдалечиха доста от хобито, а пети (все още по навик)
хем мътят водата на всеки и всичко, хем са най-гласовити против нарушаване на създаденото статукво...
Но пък никога не е късно да се направят промените, за да стане всичко това валидно и за нашия моделизъм.
Надеждата има и тя е в следващото поколение, което расте без да се вслушва в тези групи и техните разбирачи в моделизма.
 ;D ;D ;D

източник: http://press.sofia.bg/
« Последна редакция: 06 Март 2015, 11:05:19 от pach »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 537
  • Рейтинг: 165
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: България!
« Отговор #1246 -: 06 Март 2015, 11:48:05 »
Така е , Пламене... :yes:

Пак ще продължаваме, колкото и както можем..., а критикари (да не се бъркат с критици), надутковци, завистници, хора движещи се с различна скорост,  просто пречещи и кибици винаги и във всяка сфера ще има. Не са малко, които искат да яхнат вълната и всичко да произлиза от тях, ако това не стане, просто гледат да съсипят ставащото или най-малкото да го неглижират...

Ако можем да запазим енергията и да се трудим, без да очакваме признание, но и без да се оставяме да бъдем използвани и да се концентрираме върху КОНСТРУКТИВНОСТТА :give_rose: в действията си във всички посоки, ще можем да продължаваме да създаваме, независимо дали е съвсем малко, или повечко, или може би маалко по-голямо...

Пътят е не по-малко важен от целта.... :give_rose: :drinks:
« Последна редакция: 06 Март 2015, 11:56:26 от Boris 2-12-4 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1247 -: 09 Март 2015, 11:20:04 »
Изглед от София и характерните тривагонни трамвайни "влакове":

Моделите на трамвая и ремаркетата може би Икар ще ги каже с точност.
 ;D

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #1248 -: 09 Март 2015, 12:18:15 »
Трамваят е МАН - 31-ва или 35-та година, две доставки са, ремаркетата са български, от началото на 40-те.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1249 -: 10 Март 2015, 16:12:00 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1250 -: 10 Март 2015, 16:50:33 »
Тук попаднах на нещо от сайта на Царево. Колко са вярни тези спомени не знам, може би Деянов знае нещо...
(сещам се за предоставените от него документи свързани с тазитеснолинейка)

Цитат
Цар Борис III е имал особени симпатии и предпочитания към Крайбрежна Странжда – от Бургас до устието на Резовска река. Това се потвърждава от следните негови посещения по тези места.

На 8 април 1928 г. Цар Борис III пристига в Бургас. От 10 часа взема участие в голямото тържество, организирано на Бургаското пристанище, посветено на освещаването и кръщаването на новия параход на Б.Т.П. Д-во, идващ от Пирея, на който дава името „Бургас“ и прерязва трикольорна лента. Царят пожелава успешен път на парахода и екипажа му не само в черноморските, но и в световните морета и океани.



На 18 ноември 1928 г., към 12 часа, корабите на морската полиция „Строги“ и „Смели“ с Цар Борис III на борда пристигат в град Василико (дн. Царево). Царят е придружен от брат си принц Кирил, адютантът си подполковник Айрянов и др. Те са посрещнати от г-н Ватев, ръководителите и строителите на Василиковското (дн. Царевското) пристанище, представители на официалните власти на града и голяма част от гражданството. Цар Борис III идва специално да се запознае с хода на строителството на пристанището, което е задължение на държавата, съгласно подписания договор на 14 януари 1927 г., с който горите във Василиковско и Малкотърновско са дадени на концесия.

Бургас и Крайбрежна Странджа се радвали на царско внимание
По време на строежа на пристанището – 28.11.1933 година, Василико
Инж. Ешкенази запознава Цар Борис III и придружаващите го лица с плановете по изграждането на пристанището и хода на неговото строителство. Гостите посещават и каменната кариера – на около 3-3,5 км. от града. В двете посоки Цар Борис III лично кара локомотива по теснолинейката. При сбогуването с машиниста Георги, Цар Борис III му подарява 500 лв. Ръкува се и разговаря с гражданите, а по-продължително говори със свещеника на града – Ст. Кънчев.



...и част от пристанището по време на строежа:


Целият материал - тук - http://www.tsarevo.info/istoriq/burgas-i-kraybrezhna-strandzha-se-radvali-na-tsarsko-vnimanie/

Както и тук:
Историята на теснолинейката Ахтопол-Бродилово-Кости

« Последна редакция: 10 Март 2015, 16:52:39 от pach »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: България!
« Отговор #1251 -: 10 Март 2015, 20:21:54 »
Пламене, Владо беще писал за тази теснолинейка в темата: Изчезнали ж.п. линии и малко известни съществуващи клонове - http://www.tsarevo.info/istoriq/istoriyata-na-tesnolineykata/   :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1252 -: 11 Март 2015, 07:58:49 »
Стефане, наистина ли вярваш, че не съм го чел и не знам това?!
Всяка допълнителна информация никога не е излишна нали?!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1253 -: 11 Март 2015, 08:30:42 »
Кометата в пристанището на Мичурин, 1981 г:


Миене на улиците в Царево:


В добрите времена на риболовния ни флот:


Колата е с чужд номер - туристи в отпуска на нашето черноморие значи:


Къмпинг "Юг" през 1979 г:



IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #1254 -: 11 Март 2015, 11:50:17 »

Отново от "Тихият беглец" - Цариградско шосе преди да го разширят в началото на 70-те.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: България!
« Отговор #1255 -: 11 Март 2015, 14:52:11 »
Това дали го имаше тук...






CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: България!
« Отговор #1256 -: 14 Март 2015, 17:13:04 »


                              Пловдивъ. Ул. "Александъръ I" 1910 г.


http://www.ebay.de/little-a-88/bulgarien
« Последна редакция: 17 Март 2015, 19:29:06 от CaLLlo »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: България!
« Отговор #1257 -: 16 Март 2015, 07:22:17 »
А, ве майна, пущи вефа да чуем как се дере Кидикчето!
Густо майна Фелибето!  :hi:

 

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #1258 -: 20 Март 2015, 12:32:51 »

Кръстовището на "Попа" - Кино Дружба или Одеон, в края на 60-те години.

Старата зоологическа градина, на ъгъла на бул. Васил Левски и Гурко. Всеки уикенд бях там, преди да я бутнат през 1984-та и да я заврат на майната си, до безалкохолния завод.....Снимките са от филма "Таралежите се раждат без бодли".
« Последна редакция: 20 Март 2015, 12:34:39 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1259 -: 23 Март 2015, 13:29:33 »
 ;D ;D ;D

В София през годините преди 1972г






Някъде в България...


А това може би е около сп."Журналист" на Слънчев бряг...


Интересно микробусчето каква марка е?