Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection

Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/

<< < (7/45) > >>

TheJackal:
Красоти!!! Чудя се кога ще дойде моментта и в ТТ 1:120 да извадят "Ориент експрес" - мечта за всеки хобист и моделист. :)                 

Сaprycorn:
S 3/5 N е голямо попадение, има огромна прилика с нашите 08.08-08.20, но е с по-голям диаметър на колелата.

mgirginov:
30. Пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Прусия и Гросхерцогсгво Хесен/К.Р. & G.H.Sts.E.B./, локомотив T 18 – бъдещ клас BR 78.001-330. Това е последният тендерлокомотив, разработен за Пруските железници. Концепцията му е да обслужва експресни и пътнически влакове в граничните райони или да изпълнява задачи като совалка/маршрутка/ на къси разстояния. Симетричните му предни и задни предавки позволяват достигането на една и съща скорост в двете посоки и ползването му за двупосочни пътувания без необходимостта да бъде въртян на обръщало. Композицията е шествагонна : комбиниран пощенско-багажен, комбиниран 4-3-та класа, 3-та класа, 3-та класа, комбиниран 3-4-та класа, комбиниран 3-4-та класа. Всички вагони са четириосни „Лангеншвалбахер” /”Langenschwalbacher”/. Името на този тип вагони идва от името на планинския спа-курорт Лангеншвалбах /Langenschwalbach/ на около 20 км северозападно от Висбаден. Бил е много популярен, което наложило построяването на жп линия – с малки радиуси на кривите и доста стръмни участъци. Това пък изискало конструирането на четириосни вагони с много къса база за да преодоляват спокойно завоите. Моделът е Arnold 3053, 3052, 3051, 3051, 3052 и 3052 :



Локомотив Т 18 8421 Mainz – производство 1912 година, модел Arnold 2268 :



31. Комбиниран товаро – пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./ и ЖП администрация на Гросхерцогство Мекленбург Фридрх Франц /M.F.F.E./, локомотив G 10 – бъдещ клас BR 57.1001-2763,2892-3524. Дизайнът на този локомотив е комбинация между Т 16.1 /клапанен механизъм, предавки/ и Р 8 /бойлер/. Локомотивът е бил предназначен за тежки товарни влакове, движени по главни трасета, но ниското му осово натоварване е позволявало по-разширена и гъвкава експлоатация, включително и обслужване на пътнически влакове. Композицията е единадесетвагонна. Моделът е Minitrix 15018, ЖП администрация на Гросхерцогство Мекленбург Фридрх Франц /M.F.F.E./, Ibertren 240, Minitrix 91064, 15060 /двувагонен сет/, 15062 /двувагонен сет/, 15061 /двувагонен сет/, 13646 и 13640, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./  :



Локомотив G 10 5446 Erfurt – производство 1910 година, модел Minitrix 12248 :

Сaprycorn:
Понеже тук са два от любимите ми локомотиви, не мога да се сдържа да не напиша още няколко любопитни факти за тях.
Т 18 освен за железниците на Прусия, е доставян и за железниците на Вютремберг. Тази серия (след 1925 година BR 78) има над 60 годишен експлоатационен живот, т.е. преминава и през четирите епохи!
G 10 е "рожба" на гениалният конструктор Роберт Гарбе (негово дело са и Р 8, Т 14, Т 16, Т 18 и други). G 10 е един от най-масовите локомотиви в Германия (над 2500 броя). Освен в Германия, този тип е бил в експлоатация и в CSD, PKP, OBB, и дори в БДЖ. В годините на Втората Световна война, БДЖ са взимали под наем от тези локомотиви (вече серия 57).

mgirginov:
32. Пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив EP 3/6 – бъдещ клас Е 36 01-36 04. От този модел са произведени само 4 бройки за да обслужват пънически влакове по местната общинска жп линия, свързваща трасето Фрайласинг – Берхтесгаден/ Freilassing – Berchtesgaden/ в Баварските Алпи. В Кралство Бавария нормативната уредба, регулираща строежа на жп линии е била много необичайна : държавата е можела да строи местни жп линии, само ако съответен град или регион се е съгласявал да осигури земя, финансиране, материали и работна ръка, както и съпътстващи експлоатацията субсидии. Заради това в Кралство Бавария местните жп линии са били общо 164 държавни и 20 частни, в това число и общински жп линии. Необичайното в конструкцията на този локомотив е асиметричното разположение на пантографите заради наличието на парен котел за отопление на вагоните. Композицията е шествагонна : багажен, 3-та класа, комбиниран 2-1-ва класа, комбиниран 1-2-ра класа, 3-та класа, 3-та класа. Всички вагони са триосни. Моделът е Minitrix 51 3162 00, 51 3261 00, 51 3260 00, 51 3260 00, 51 3261 00 и 51 3261 00 :



Локомотив ЕР 3/6 20104 – производсво 1914 година, модел Minitrix 51 2910 00 :



33. Товарен влак, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив Gt 2x4/4 – бъдещ клас BR 96.001 Това е артикулиран локомотив, тип Mallet. Предназначен е за тежки товарни влакове по стръмните, с малки радиуси на кривите трасета в Бавария. Заради предизвиквания голям обществен интерес, е бил представян на много изложения, за които е бил боядисван в необичайни цветове – кралско синьо, жълто/охра/. Дори са му слагали месингови орнаменти по котела и комина. Композицията е осемвагонна. Моделът е  Minitrix 13419/тривагонен сет/, 13419/тривагонен сет/,13419-1 и 13419-2  :



Локомотив Gt 2x4/4 5751 – производство 1913 година, модел Arnold 2277 :

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия