Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макета в НО на Иво Недков

<< < (5/72) > >>

Ivo Nedkov:
pach написа: "Клавиатурките също става за ключета вкл-изкл."
Добре съм запознат с това, но ще ползвам ключета заради повечето им изводи...  ;D

pach написа: "Правите стрелки могат да бъдат изнесени
в завойте на мястото на последните криви релси от съответният завой..."
То си е ясно че ще реда линийките на земята още няколко пъти да доуточнявам нещата...

pach написа: "... изравнителни релси от размери 107 или 59 мм..."
Това не сме го коментирали, но действително си е голям проблем!  :(
Получава ми се така, че ако единият коловоз е наред,
то на втория имам излишък 2-3 см, а на третия тези 2-3 см не стигат...
Релсите "П" профил могат сравнително лесно да се режат, скъсяват или удължават.
Явно без рязане няма да ми се размине...
Благодаря за съветите.  :hi:  :hi:  :hi:

pach:
Проблемите с липсващите или излишни 2-3 см идват от геометричните зависимости на релсовият материьл.
Запознат ли си тях и ползваш ли изравнителните релси въобще?
За старата система на пико в "П" профил стандартните изравнителни прави са именно Р1 и Р2 (означенията им) като едната съответно е 107 мм а другата 59 мм.
Тоест и двете са по къси от стандартните 1/3 и 2/3 които имат съответно дължина 114 мм и 64 мм.
Тези разминавания в коловозите идват в следствие на равнобедрените стрелки които са в употребата на Пиковската система.
Ако нямаш изравнителни релси как смяташ да решиш проблема с липси/излишъците по коловозите?
 ;D

Dare_Devil:
bategojko, според мен по-добре направи управлението с куплунзи - дори и да е на клавирна панта. Така ще имаш възможността ако ти се наложи да го преправяш да не режеш кабеляци.

Ivo Nedkov:
pach написа: "Ако нямаш изравнителни релси как смяташ
да решиш проблема с липси/излишъците по коловозите?"

Къде ще търся изравнителни прави и знам ли, дали точно ще паснат при мене???
Релсите "П" профил могат сравнително лесно да се режат и скъсяват.
Мога и сам да си ги направя. Ще отрежа от едната релса,
където е в повече и ще прибавя там, където липсва.
Знам, че това може да стане:
- Внимателно с ножовка ще отрежа релсата.
- Ще отрежа и пластмасовите траверси.
- Ще поставя на място накрайниците за свързване на релсите и готово.

Dare_Devil, помислил съм да сложа една клавиатурка в повече. Така да има за всеки случай...
Ще има и допълнителни ключета, които в бъдеще ще се ползват
за осветление и други екстри каквито потрябват...




pach:

--- Цитат на: bategojko link=topic=1889.msg29402#msg29402 date=1254992036 ---...
Къде ще търся изравнителни прави и знам ли, дали точно ще паснат при мене???
... Ще отрежа от едната релса,
където е в повече и ще прибавя там, където липсва.

--- Край на цитат ---
Изравнителните релси са си стандартно производство и те за това са предвидени - няма как да не станат - ако имаш проблеми с тях , виж в книгата на Ботев, там има точни скици как се ползват.
Аз мойте съм си ги купил от Адри , така че все още се намират. ;D
Много улесняват живота при редене особено на килима (пък и на макета).
Ако ще си режеш , направи го от 3/3 правите (228 мм) , защото при тях имаш най-добра възможност за избор на мястото на среза - както избор на траверсната скара , така и на самият профил.Трябва така да предвидиш среза , че на това което ти трябва да има максимален брой захващащи перца от профила към траверсната скара и задължително такива пера в края на всяка релса. Именно неравноделното (с различни разстояния) разпределение на тези пера в най-дългите прави релси спомага от тях да се правят сравнително лесно и здраво по-късите изравнителни релси.
Не ги режи с ножовка, защото става твърде грубо, при това ако не "подложиш" плътна дървена или пластмасова пластинка вътре в самият профил, при рязането с ножовка той се сгъва гадно и създава допълнителна работа  " естетическа отврат".
Най-добре или със резбарско лъкче (старата технология) , или със съответният диамантен (в краен случай - карбонов) отрезен диск (не шлайфаш такъв) или нещо средно - мини ножовка (заради лъка и) и хирургическо трионче опънато на него.Предимството на хирургическото трионче, което се продава във всички зъботехнически магазини и ниската цена за здравината която предлага (за разлика от бързо износващите и късащи се резбарски триончета).
Така можеш да режеш на блок както "П" профила ,така и самата траверсна лента с минимални "чаплъци" (мустаци) и минимум доискусуряване на "новата" релса.
 ;D ;D ;D

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия