Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

релсов път

<< < (10/15) > >>

mill:

--- Цитат на: pach link=topic=190.msg11772#msg11772 date=1224596255 ---(S-формата "обира" разликата от долу на т-профилите с размери 2,5 и 2,1 мм , а отгоре си остават на нивото на 2,5 мм...)

--- Край на цитат ---
Аз си бях взел от тези ,6 бр. са в кутийка и са ужасно крехки.Ако ги използвате  ,хубаво е да ги слагате когато вече правите окончателния релсов път.От две кутийки успях опазя 4бр.за две места в моя макет ,където свързвам Пиковски с  Роковски релси.98% от релсите в макета ми са Пико. ::)

pach:
Ето ви обещаните сканове от каталога на конрад 2008/2009 г.
Тук са събрани май почти всички системи на релсов материал (без някой американски и японски ).

Графите са на немски и по ред от ляво на дясно както следва:
кат. № на Конрад / кат.№ на производител / наименование / дължина / радиус / ъгъл / допълнително уточнение / броя / цена в евро.

в графата / ъгъл / това е ъгъла на част от кръг при кривите релси , или ъгъл на отклонение за стрелките.

в графата / радиус / това е радиуса до центъра на кривите релси , или радиусите на кривите стрелки.

на 96 стр.се е подгънъл ъгъла без да видя , та е закрит пластмасов шаблон , за изчертаване на ръка (като в доброто старо време преди компютрите) по старата система на ВТТВ-днешният Тилиг.Ех ,каква мечта ми беше тоя шаблон , пък сега вече не е актуален . Цената му е 17,9 евро което според мен е скъпо , за остаряла система и "същества" като РС-тата. ;D


На стр.94 има много удобна статийка за основните кодове в релсовият материал със двата основни кода за означение.

На стр.97 е системата на "РЕСО" която фирма по някой твърдения не съществува вече (докато не се окаже ,че са ги купили нови собственици ...) но руснаците много я ползват , а явно и конрад имат на склад търговски количества , щом им влиза в каталога дори.

За думичките в немският език ползвайте речника по горе ::) , или питайте тук :) , а най-добре ползвайте преводача на Гугъла! ;)

При системата на Тилиг за сглобяеми (Bausatz) релси  , самите профилни релси са с дължина 1000 мм а траверсните ленти от трите вида са с различни дължини .Тоест за да си сглобеш безнаставов път от 1 метър трябва да си купиш равна или по-голяма дължина на траверсните ленти.При сглобяемите стрелки  комплекта съдаржа всичко необходимо , за една стрелка , но не и електрозадвижването и...

Друго за сега се не сещам...





























XRISTO:
Респект!Много ценно ще ми е това,страхотен си Pach,без хора като теб този форум ще е безсмислен!  :)

staff123:
Имам едно питАние.
Коркът под релсовия път може ли да се замести с ленти от това, което се подлага под ламиниран паркет. Не знам как се казва, мисля, че е декстрон. Прилича ми на стиропор, но е много по-фин и еластичен. Понеже от ремонта вкъщи останаха няколко парчета реших да опитам. Според мен се чува много добре, но пък от друга страна не съм сигурен какво трябва да се чува.  ;D.
Мнения?

pach:
Ами силен звук се чува от старият "П"-профил , щото е кух и резонира.Звука се чува по релсата още преди влака да се е приближил "из зад завоя".
На новите "Т" профили този звук е сведен до минимум , поради плътността на самата релса .Резонанс има но е много по слаб и при тях се изполват и други материали освен корк .
 На някой чужди макети дори не всички слагат нещо отдолу - всичко е въпрос на преценка.
С твоя материал ти пробвай , пък ще кежеш как ти се струва.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия